Raaf, Murf, Willem met Tess, Ayla, Eevee en Finn. Laatste foto's

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Frootje
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Raaf, Murf, Willem, Tess en Ayla. Eevee nam de boel over (filmpjes)

Bericht door Frootje »

Zamunda schreef: 09 mei 2022, 21:21Ah Aloy, die zou hier ook wel bijpassen. Voor Froo zou het niks zijn inderdaad, iets té 'gezellig' :F: .
Froo heeft ook niet heel veel aan zo’n grote tuin. Ze vindt het vast wel leuk maar hecht er niet dezelfde waarde aan als de meute die er nu rondloopt. Froo wil een schoot om op te liggen en een dekentje en veel knuffels, binnen. Of ze wil een tuinstoel en dat ze dan op schoot in de zon mag zitten, dat is ook goed. :LOL: Maar ik denk dat als Aloy later groot is ze zoiets het einde zou vinden. Helaas moet ze het doen met onze veel kleinere tuin en veel uitstapjes. :F:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 48
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Frootje schreef: 09 mei 2022, 21:31
Zamunda schreef: 09 mei 2022, 21:21Ah Aloy, die zou hier ook wel bijpassen. Voor Froo zou het niks zijn inderdaad, iets té 'gezellig' :F: .
Froo heeft ook niet heel veel aan zo’n grote tuin. Ze vindt het vast wel leuk maar hecht er niet dezelfde waarde aan als de meute die er nu rondloopt. Froo wil een schoot om op te liggen en een dekentje en veel knuffels, binnen. Of ze wil een tuinstoel en dat ze dan op schoot in de zon mag zitten, dat is ook goed. :LOL: Maar ik denk dat als Aloy later groot is ze zoiets het einde zou vinden. Helaas moet ze het doen met onze veel kleinere tuin en veel uitstapjes. :F:
Ja dan zou ze het hier wel zwaar hebben. Lais was niet zo erg als Froo, die kon namelijk echt wel genieten van de tuin en wei maar als ik uren buiten bezig was vond ze dat wel Heel Erg. Want zij wilde dan zó graag lekker binnen liggen, weg van alle prikkels buiten, maar wel mét mij. Dus zij naar binnen en ik buiten was nog erger dan toch maar buiten bij mij blijven. Ik haalde dan altijd maar een kussen en dekens zodat ze er toch nog comfortabel bij kon liggen :mann: .
Murf is heel anders op dat vlak, die krijgt nooit genoeg van buiten, ook niet als ik alweer naar binnen ben. Ik denk dat als hij zelf mocht kiezen hij verdeeld over de dag een paar uurtjes binnen zou zijn en de rest buiten.
En Aloy gaat het geweldig vinden om altijd lekker met jou op stap te zijn en dan thuis weer lekker bijkomen!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
sonj@
Posts in topic: 1

Bericht door sonj@ »

Veertje schreef: 09 mei 2022, 20:35 Tess heeft meteen pech, want ik lig met koorts en een blaasontsteking op de bank :oeps: Ze moest het dus doen met korte wandelingetjes.

Maar ze zit er geloof ik niet heel erg mee :LOL:

Afbeelding
Ahhhh dus zo zie je eruit na een week logeren bij Zamunda. :uitlachen:
Beterschap Veertje.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

sonj@ schreef: 09 mei 2022, 21:58
Veertje schreef: 09 mei 2022, 20:35 Tess heeft meteen pech, want ik lig met koorts en een blaasontsteking op de bank :oeps: Ze moest het dus doen met korte wandelingetjes.

Maar ze zit er geloof ik niet heel erg mee :LOL:

Afbeelding
Ahhhh dus zo zie je eruit na een week logeren bij Zamunda. :uitlachen:
Beterschap Veertje.
Hahaha. En iedereen maar denken dat ík toe zou zijn aan vakantie :pffff: (okee, was ik zo af en toe wel een beetje)
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Veertje
Posts in topic: 17

Bericht door Veertje »

Zamunda schreef: 09 mei 2022, 21:21
Veertje schreef: 09 mei 2022, 11:12Om af te kicken van al dat spelen, mocht ze gisteren nog even spelen met de puberende borderXaussie van mijn schoonouders. Daarna de hele dag nog in de tuin gehangen en vandaag begint het afkicken echt, geen tuin meer om te racen. Over 2 dagen vraagt ze vast wanneer ik weer op vakantie wil :mrgreen:
Die zal haar energie best hebben kunnen matchen!
Dat kan hij zeker! Alleen is de tuin iets minder groot, dus er werd wat geracet door de beplanting :schrik: Maar ze was duidelijk minder fanatiek dan andere keren. Toch een beetje moe :mrgreen:
Zamunda schreef: 09 mei 2022, 21:21

Maar ze zit er geloof ik niet heel erg mee
:LOL:

Afbeelding
Die is toe aan vakantie na haar werkreis :LOL: . Beterschap voor jou!

Het is hier heel stil sinds ze weg is, je zou het bijna saai kunnen noemen maar ik noem het rustig :mrgreen: . Zondag hadden we bezoek, we hebben lekker de hele middag buiten gezeten en alle honden lagen vrijwel de hele tijd lekker rustig. Nu is Ayla de onrustigste, vooral als er eten in het spel is.
In huis blijft nu alles liggen als ik opsta :cool2: .

Het verbaasde me trouwens dat Tess haar vacht nog steeds superzacht, fluffy en klitvrij was. Ik had gedacht dat dat na een ruime week met zand, blad, stokjes etc wel anders zou voelen maar niets was minder waar (in mijn beleving dan, weet niet hoe dat voor jou voelde). Wel kon ik inderdaad merken dat ze aan het ruien is, in het begin nog niet zo (omdat je haar gewassen en geblazen had denk ik) maar aan het eind kon je met kroelen behoorlijk wat ondervacht losmaken.
Tess bemoeit zich graag ja als je opstaat. Ze zal maar wat missen :Q: Vaak merk ik het niet eens meer, maar soms kan ik haar ook wel schieten als ze voor de tigste keer mee opstaat.

Tess haar vacht is ook heel makkelijk, veel makkelijker dan mensen vaak denken. Zacht is het eigenlijk altijd wel, tot ze net over het toppunt heen is en tegen rui aanzit. Dan wordt het te vol en ziet het er niet zo mooi uit. Klitten heeft ze zelden. Alleen als ze in de rui is moet ik haar broek en liezen een beetje in de gaten houden, verder doe ik er zo goed als niks aan.
Ze gaat nu inderdaad wel snel richting kaal, dat merkte ik ook al.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ik heb nog wat foto's van de laatste dag met Tess, van de afgelopen tijd met Ayla en van een bezoekje van Eevee. Ayla gaat vandaag naar huis dus dan zijn alle logees weer uitgevlogen.

Murf waagt zich heel even aan het trekspel maar laat het snel aan de serieuze volwassenen over
Afbeelding

Serieuze zaak
Afbeelding

Heel anders, lekker ontspannen en voor de lol
Afbeelding

Even pauze om te kijken wat Ayla komt doen
Afbeelding

Wij willen ook aan jouw kant :hmmm:
Afbeelding

Ze zijn allebei omgelopen om te kijken of het hier dan lukt
Afbeelding

En toen kwam Eevee, daar heeft @hakunamatata veel foto's van gepost
Afbeelding

Eevee ook even uitrusten
Afbeelding

Eevee, Willem en Murf
Afbeelding

Willem vindt Eevee wel interessant :I:
Afbeelding

Hij achtervolgt haar nog even want was nog niet uitgeroken
Afbeelding

Ja, hebbes
Afbeelding

En nog weer een keertje
Afbeelding

Hij laat het nog even op zich inwerken
Afbeelding

De mannen
Afbeelding

Met mooie dames
Afbeelding

Nou ja, mooi... heb je die pootjes gezien :') ? Smeerkees :mrgreen: .
Afbeelding

Er kon ook even gerust worden
Afbeelding

Murf was stuk
Afbeelding

Aan het eind kwam Finn nog weer even Tess gedag zeggen en een poging doen water te drinken
Afbeelding

Lukt niet :gvd: :')
Afbeelding

En Murf weer stuk
Afbeelding

Met Raaf naar de hondenschool geweest
Afbeelding

Hij was moe want hij had hard gewerkt deze keer
Afbeelding

Hij zit er zo lekker bij :I:
Afbeelding

Ayla heeft een hoop grondwerken uitgevoerd bij ons
Afbeelding

Hier was ze even aan het spelen met Raaf, met Murf als geïnteresseerde toeschouwer
Afbeelding

Maar toen ging ze weer hard aan het werk
Afbeelding

Synchroon graven
Afbeelding

Even kijken of het al diep genoeg is
Afbeelding

Nee, dat kan nog wel dieper!
Afbeelding

Willem kan er ook wat van, die gaat graag eerst natte pootjes halen en dan lekker graven :I:
Afbeelding

Murf had die tactiek hier ook toegepast, je moet zelfs goed kijken waar zijn voorpoot eindigt, die valt helemaal weg tegen het zand waar hij op ligt
Afbeelding

Samen moe
Afbeelding

Wat poseerfoto's van Murf en Raaf, die 'kleine' doet niet echt meer onder voor Raaf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:I:
Afbeelding

Weer eens de wei in. Ayla neemt haar werk nog steeds serieus (rechtsboven zie je haar kont en staart)
Afbeelding

Evee was er nog een keer. Hier waren deze twee al moegespeeld
Afbeelding

Willem komt weer even ruiken :I:
Afbeelding

Nog even lekker afkoelen in het water
Afbeelding

Afbeelding

Willem is koekjes aan het bietsen en Eevee kijkt even naar Ayla's werk
Afbeelding

Lekker relaxen
Afbeelding

Kapot
Afbeelding

En weer kapot
Afbeelding

En weer. Die hond heeft het heel zwaar :') .
Afbeelding

Weer afkoelen (of brokjes vissen)
Afbeelding

Apie op de uitkijk, neerkijkend op het plebs elders in de wei
Afbeelding

Driemaal stuk (Raaf ligt in de bench)
Afbeelding

Of wij ook naar buiten komen
Afbeelding

Het was weer gezellig. Letterlijk en figuurlijk een beestenbende soms, maar bijzonder om al die verschillende honden en hun interacties te zien.

Veertje schreef: 10 mei 2022, 11:46Tess bemoeit zich graag ja als je opstaat. Ze zal maar wat missen :Q: Vaak merk ik het niet eens meer, maar soms kan ik haar ook wel schieten als ze voor de tigste keer mee opstaat.

Tess haar vacht is ook heel makkelijk, veel makkelijker dan mensen vaak denken. Zacht is het eigenlijk altijd wel, tot ze net over het toppunt heen is en tegen rui aanzit. Dan wordt het te vol en ziet het er niet zo mooi uit. Klitten heeft ze zelden. Alleen als ze in de rui is moet ik haar broek en liezen een beetje in de gaten houden, verder doe ik er zo goed als niks aan.
Ze gaat nu inderdaad wel snel richting kaal, dat merkte ik ook al.
Dat blijkt, echt bijzonder en vooral bijzonder zacht, dat is wel echt heel lekker, ik zou er bijna een langhaar om nemen.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 8
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Raaf, Murf, Willem met Tess, Ayla, Eevee en Finn. Laatste foto's

Bericht door HillieS »

Nu ik deze foto's zie, en dan vooral die van Murf en Raaf op t tafeltje snap ik ineens hoe Murphy zo groot is. Wat heb je met je puppy gedaan joh :80:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 26
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Aaahh, Raaf :I:

Afbeelding

En snorloze Ayla is toch één van de mooiste honden ooit voor mij :I: (maar dan liefst met een paar kilootjes minder :F: ).
Zamunda

Bericht door Zamunda »

HillieS schreef: 21 mei 2022, 10:35 Nu ik deze foto's zie, en dan vooral die van Murf en Raaf op t tafeltje snap ik ineens hoe Murphy zo groot is. Wat heb je met je puppy gedaan joh :80:
Ja die is gestaag doorgegroeid :oohja: . Ik vind hem nog steeds wel pupperig, ondanks dat hij even groot is als de rest lijkt hij nog steeds klein, vind ik dan.

Inge O schreef: 21 mei 2022, 10:35 Aaahh, Raaf :I:

Afbeelding

En snorloze Ayla is toch één van de mooiste honden ooit voor mij :I: (maar dan liefst met een paar kilootjes minder :F: ).
Het is zo'n lieverd die Raaf, zit ie gewoon bijna de hele rit zo naast me.

Ik snap wel wat je in Ayla ziet, ze is bijna een wartje met lichte tan.

Maar Ayla een paar kilo minder? Ik zou echt niet weten waar dat vanaf moet hoor. Denk dat de foto's dan erg vertekenen want met een kilo minder kun je piano spelen op haar ribben. Ze zou er juist wat bij mogen, maar dan in bespiering, misschien dat het daarom zo vertekent (of door haar losse vel) want er moet echt niks af bij haar.
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 5
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Raaf met z'n slaapoogjes in de auto :I:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 21 mei 2022, 13:44 Maar Ayla een paar kilo minder? Ik zou echt niet weten waar dat vanaf moet hoor. Denk dat de foto's dan erg vertekenen want met een kilo minder kun je piano spelen op haar ribben. Ze zou er juist wat bij mogen, maar dan in bespiering, misschien dat het daarom zo vertekent (of door haar losse vel) want er moet echt niks af bij haar.
Ja, dat bedacht ik ook nadat ik het schreef, dat zoiets van een foto moeilijk in te schatten is. Is waarschijnlijk een combinatie met niet zo strak door minder bespiering en die ruwige vacht die wat uitstaat.
Frootje
Posts in topic: 6
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Murphy is echt zo’n prachtige hond. :I: Die oren zijn wel super apart, soms staan ze maar soms ook niet? :F:
Afbeelding
Flo
Posts in topic: 2

Bericht door Flo »

Ah, wat heerlijk zeg, zo'n hele roedel, gezellige boel! (Als ik Murf op de foto's zie, dan denk ik soms dat hij een beetje ruim in z'n vel zit, van dat vel waar je van die gezellige rolletjes van kunt maken. )
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 21 mei 2022, 14:23 Raaf met z'n slaapoogjes in de auto :I:
Lief hè, gezellig samen gewerkt.

Inge O schreef: 21 mei 2022, 14:45Ja, dat bedacht ik ook nadat ik het schreef, dat zoiets van een foto moeilijk in te schatten is. Is waarschijnlijk een combinatie met niet zo strak door minder bespiering en die ruwige vacht die wat uitstaat.
Haar vacht maakt het ook lastiger te zien inderdaad maar ze is eigenlijk maar heel smalletjes.

Zinodo schreef: 21 mei 2022, 15:04 Raaf in de auto :hartjes:
En wat is Murf al groot! Hij wordt ook lekker massief :E:
En wat is Eevee toch leuk met haar pretbekkie :I:

Echt zo leuk om naar te kijken, die fotoverslagen van jou :I:
Leuk :E: . Ja die kleine is best groot en Eevee is één en al pret.

Frootje schreef: 21 mei 2022, 15:06 Murphy is echt zo’n prachtige hond. :I: Die oren zijn wel super apart, soms staan ze maar soms ook niet? :F:
Ja hij kan ze prima rechtop laten staan. Als hij een dame het hof probeert te maken raken ze elkaar zowat aan, maar als hij wat relaxter is hang of de één, of allebei. Enerzijds vind ik het wel een beetje stom (als je zulke prachtige oren hebt moet je ze gewoon rechtop houden :hmmm: ), anderzijds heeft hij daardoor wel heel verschillende uitdrukkingen en kan ik er van grote afstand een hoop aan aflezen.

Flo schreef: 22 mei 2022, 17:59 Ah, wat heerlijk zeg, zo'n hele roedel, gezellige boel! (Als ik Murf op de foto's zie, dan denk ik soms dat hij een beetje ruim in z'n vel zit, van dat vel waar je van die gezellige rolletjes van kunt maken. )
Ja klopt, hij zit ruim in zijn vel. Al heel lang en hij staat ook wel minder schraal dan ik het het liefst zie maar ik was even bang dat hij z'n eigen poep aan het eten was en toen durfde ik hem niet meer goed op wat minder voer te zetten. Maar dan maar wat minder strak, dat trekt over een tijdje wel weer recht.
Afbeelding
Flo
Posts in topic: 2

Bericht door Flo »

Ik vind Murf juist prachtig zo :hartjes: Volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen dat ruim vel een functie heeft, het beschadigd minder snel in bijvoorbeeld struikgewas omdat het een beetje mee kan bewegen zeg maar. Je ziet het vaak bij jachthonden, niet omdat ze te zwaar zijn, maar ze zitten dan gewoon ruim in hun vel. Pleun zit ook ruim in haar vel. Pups natuurlijk ook, die gaan nog lekker in hun vel groeien.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Flo schreef: 23 mei 2022, 11:55 Ik vind Murf juist prachtig zo :hartjes: Volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen dat ruim vel een functie heeft, het beschadigd minder snel in bijvoorbeeld struikgewas omdat het een beetje mee kan bewegen zeg maar. Je ziet het vaak bij jachthonden, niet omdat ze te zwaar zijn, maar ze zitten dan gewoon ruim in hun vel. Pleun zit ook ruim in haar vel. Pups natuurlijk ook, die gaan nog lekker in hun vel groeien.
Ik moet er wel aan wennen, heb niet eerder een (opvang)hond met zulk los vel gehad. Ayla heeft het wel, dat ruime/losse vel. Ik blijf het een beetje raar vinden om het ook zo te zien bewegen als de hond in beweging is. Murf zal nog wel iets uitzwaren maar echt in zijn vel groeien zal niet meer gebeuren denk ik, dat zal wel ruim blijven?
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 23 mei 2022, 18:07 Ik blijf het een beetje raar vinden om het ook zo te zien bewegen als de hond in beweging is.
Jonge wartjes hebben het ook wel eens, maar meestal gaat dat over met volwassen worden.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 23 mei 2022, 18:14
Zamunda schreef: 23 mei 2022, 18:07 Ik blijf het een beetje raar vinden om het ook zo te zien bewegen als de hond in beweging is.
Jonge wartjes hebben het ook wel eens, maar meestal gaat dat over met volwassen worden.
En dan hebben ze dus ook minder ruim vel? Ik ben wel benieuwd dan of hij net als Ayla ruim/los in het vel blijft of toch nog wat strakker wordt :ok: .
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 23 mei 2022, 18:18
Inge O schreef: 23 mei 2022, 18:14
En dan hebben ze dus ook minder ruim vel? Ik ben wel benieuwd dan of hij net als Ayla ruim/los in het vel blijft of toch nog wat strakker wordt :ok: .
Ja, of het zit in ieder geval dan zo strak vast dat je die rare beweging bovenop de rug niet meer ziet.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 23 mei 2022, 18:21Ja, of het zit in ieder geval dan zo strak vast dat je die rare beweging bovenop de rug niet meer ziet.
Rug en zijkant hier :') . Maar er is dus nog hoop :mrgreen: .
Afbeelding
Ipanema
Posts in topic: 1
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Bericht door Ipanema »

Leuke foto’s weer :hartjes: Zie ik het goed dat Murphy’s oren uiteindelijk toch flappers zijn geworden ?
Plaats reactie