Lothian schreef: 24 mei 2022, 06:38
Ja natuurlijk, maar ik reageerde hier op die York met die Rottweiler. In mijn ogen is die York die Rottweiler niet aan het domineren en is ze ook niet de baas. Ze wil vooral heel graag dat hij ophoudt en hij heeft daar lak aan. Ik zie dus iets heel anders dan Marc, en ik zie geen respect van de Rottweiler.
Dat je dit soort gedoe en conflicten niet wil in je roedel, en dat het ook nergens voor nodig is, lijkt me duidelijk.
Een van de pomskies van Zus/Jaaps moeder zit in zo'n situatie. Schat van een beest, er zit echt geen kwaad in. Maar ze blijft de chihuahua uitdagen om te spelen, pakt haar balletje af om daar jolig mee te doen en die chi blijft daar een grafhekel aan hebben.
Dat beestje staat steeds gedrukt uit te vallen en dat wordt niet serieus genomen. Niet door die grote en niet door de baasjes
Ze liggen ook "gezellig" samen op de bank, omdat die gespannen eenhapscracker niet wil wijken en de pomsky er gewoon haar harige reet tegenaan drukt.
Grote honden weten heel goed dat zo'n uk uiteindelijk alleen lege briefjes in te brengen heeft. Dat is met Jaap en Zus ook zo. Zus stuurt hem omdat hij dat wel prima vindt, heeft ie er geen zin in, dan reageert hij gewoon niet op dat gillende monstertje in z'n kraag. Of hij zucht eens diep, rolt met z'n ogen en ploft neer
Dat laat ik gaan omdat de dynamiek tussen die twee heel leuk is. Als een kleintje lelijk moet doen voor zijn lijfsbehoud, dan heeft de grote er per definitie lak aan. Dan zul je dat kleintje toch echt zelf heilig moeten maken wil je het leuk houden.