Ik ging met Celie en Feta naar Brabant om Lanaitje op te halen en ik heb daar twee dagen gelogeerd in het logeerhuisje. Eerst had ik Lanai begroet en daarna heb ik haar aan Celie geintroduceerd. Het ging eigenlijk meteen goed: Lanai keek me aan en daarna keek ze naar Celie en ze ging haar gang weer. Volgens mij doet Celie haar denken aan nóg een soort Feta (daar lijkt Celie wel een heel klein beetje op hoor; ze heeft net zoals Feta erg veel respect voor Lanai tot nu toe).
De twee dagen logeren in Brabant vlogen voorbij, met veel geluksmomentjes voor mij en de drie honden. Lanai speelde op dag twee al wat met Celie en Celie mag best veel flikken bij Lanai. Eenmaal thuis ging Celie bij Lanai in de mand liggen (mocht nog niet van Lanai en daar luisterde Celie naar). Ze daagt Lanai uit tot spel en springt soms bovenop Lanai (Lanai blijft hier rustig onder en geeft netjes een waarschuwing). Er was maar een keer een harde correctie van Lanai waar Celie van schrok en waar ik eerder had moeten ingrijpen (Lanai was al aan het borstelen tegen uber drukke Celie). Nou ja, niks aan de hand verder, iets om op te blijven letten.
Ondertussen heb ik ook de rust gevonden om na te denken of ik Celie aanhoud en ik heb besloten om een goed plekje voor haar te gaan vinden. Het zijn de redenen die in het vorige topic ook al zijn besproken, plus dat ik twee honden voorlopig genoeg vind. Ik wil nog zoveel leuke dingen doen, zoals een speurcursus met Feta, en met Lanai apart wat dummy training en misschien detectie. Mijn aandacht verdelen over twee honden geeft me al genoeg voldoening.
En het gaat zo goed met Lanai en Feta, better count my blessings
Celie blijft hier zo lang als nodig, het is voor ons wel gezellig, dat speelse jonge leven in huis. Feta speelt wat af met haar pup, en Lanai heeft ontdekt dat Celie net zo dol op trekspelletjes is als ij (ik sta er dan wel tussen en laat het maar twee minuten toe zodat ze niet te wild gaan worden). Verder doe ik alles zoveel mogelijk vanuit rust met het drietal.
Celie is een erg leuk en grappig ding, en ik ben zo trots op haar! Ze is mee geweest in de trein en al en keer naar het schoolplein om mijn nichtje op te halen, en ze blijft heel relaxed observeren. Ze is geen allemansvriendje maar maakt rustig contact met mensen als het haar uit komt. Ze zoekt bescherming bij mij als ze iets spannend vind en voor de rest draait ze lekker mee. Ze is mega speels en energiek en leert graag en snel. Verder is het echt een draak, daagt Feta en Lanai uit met speels geblaf en je moet haar wel 20 keer op haar plaats zetten, zo vaak probeert ze haar grenzen uit. Buiten loopt ze tot nu los mee, en een enkele keer een stukje aan de lijn om te oefenen. Vandaag wil ik haar een langer stukje mee nemen aan de lijn zodat ze het onder de knie krijgt.
Ze kan al netjes zitten en de komende dagen ga ik de clicker introduceren, 'ja' en 'nee' aanleren en hier komen oefenen.
Celie loopt trouwens gewoon al steile trappen op als ik haar niet tegen houdt en haar lijfje klautert wat af. Ze is gek op water en springt zo de vijver in en wilde ook bij Feta onder de douche staan toen Fet werd afgespoeld na een rolpartij door viezigheid.
Hier wat foto's. Nog steeds wazige foto's, hoewel ik dacht dat mijn telefoon camera gemaakt zou zijn, geeft verder niks.