Marc schreef: 28 mei 2022, 10:57
Soms vind ik dat mensen met paarden niet op honden routes moeten gaan lopen. Hier is een water waar elke dag ontzettend veel honden lopen. Er zijn drie mensen die daar met hun paarden komen. Een oude dame die netjes gaat stappen. Prima. Rustig en lief paard en aardige dame. Maar ook twee jonge grietjes die dan hun paarden uitgebreid gaan longeren door het water. Doodzielig alleen al omdat ze het soms wel een uur doen. En maar rondjes door dat diepe water. Dat is irritant. Iedereen snapt dat een dravend paard in water een honden magneet is. Die dames rijden je in draf voorbij vlak langs je en gaan dan eenmaal voorbij in volle galop. Zelfs mijn honden willen soms achter die paarden aan en dat vind ik dus flauw en de kat op het spek binden. Vlak voor me die paarden ineens aanjagen en weg laten sprinten.
Zulke dingen gaan twee kanten op.
Ook loopt hier iemand met twee paarden los in het bos de honden routes. Ze zit er dus niet op en laat de paarden daar grazen. Dat ergert me ook. Ineens twee loslopende koudbloed paarden op een heel druk wandelpad.
Soms lopen de routes ook wat door elkaar, da's niet heel handig nee.
Als je beide ermee bekend bent dan is het te doen, maar als je er niet bekend bent en je volgt een route dan krijg je soms situaties die je niet wil. Mo-yi is opgegroied met mijn paard en vindt het heerlijk tussen de paarden is is voorzichtig, maar ik houdt ze wel aan de lijn, niet los ertussen graag.
Als ik in een losloop gebied hier verderop wandel en er komt een paard dan zal zij iig niet spastisch gaan doen, maar ik wil haar niet los in de buurt hebben, geen idee of dat paard honden gewend is of niet.
En hier loopt dat ook door elkaar en dan weet ik het, maar genoeg mensen die dat niet weten. Drunense duinen ook, bij de roestelberg, heel leuk losloop stuk, maar ook daar loopt een ruiterpad tussen door. Vroeger toen ik daar met mn pony reed wist ik dat en ging ik daar weer stappen, just in case, maar ik zie er nu ook genoeg daar voorbij sjezen. Gewoon niet handig.