Blij met een dooie mus

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Suzanne
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Havanezers

Blij met een dooie mus

Bericht door Suzanne »

Saar neemt het wel erg letterlijk.
Ik hoorde al wat commotie in de tuin, en daarna zaten Saar en Eef een beetje raar stiekem te doen.

Wat heb je daar Saar? Niks :fluiten: (mond stijf dicht)
Jawel, laat eens los. laat los! Getoeiii, tuft een mus uit. En trots dat ze was. Eef zag haar kans schoon om er eindelijk ook even aan te ruiken, en werd direct een halve meter teruggesnauwd. Dat ik hem afnam en weg deed waren ze het niet mee eens. Ze is nog net te braaf om me niet te bijten maar zodra ik dichterbij kwam nam ze hem gauw weer vast en ging eroverheen staan toen ze moest lossen. Apie
Ze hebben daarna nog minstens een minuut of 10 rond gezocht waar de mus nou verstopt zat en Eef is nog lang op de plek blijven wachten tot de nieuwe dode vriend terug kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marc

Re: Blij met een dooie mus

Bericht door Marc »

Hebben ze dat niet zelf gedaan? Is een jong musje. Hier doen ze dat helaas ook. Laatst een jonge merel dus twee dagen tuinverbod tot de rest wat beter kon vliegen. Omdat wij een enorme mussenkolonie hebben nemen we het maar voor lief. Wij voeren deze mussen dus hebben er rond de 150 om het huis. En nu natuurlijk overal jongen dus Guus doet niks dan jagen. De schade valt nu mee omdat ze bij de schapen en kippen veilig zitten omdat de honden daar niet in kunnen.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Marc schreef: 28 mei 2022, 19:08 Hebben ze dat niet zelf gedaan? Is een jong musje. Hier doen ze dat helaas ook. Laatst een jonge merel dus twee dagen tuinverbod tot de rest wat beter kon vliegen. Omdat wij een enorme mussenkolonie hebben nemen we het maar voor lief. Wij voeren deze mussen dus hebben er rond de 150 om het huis. En nu natuurlijk overal jongen dus Guus doet niks dan jagen. De schade valt nu mee omdat ze bij de schapen en kippen veilig zitten omdat de honden daar niet in kunnen.
Ik heb werkelijk geen idee. Zulke goede jagers zijn het niet, maar ik zou ook niet weten hoe een vogeltje dood in de tuin kan liggen.
Normaal liggen ze vaak gewoon rustig te observeren hoe vogels door de tuin hoppen.
Ik heb het niet zien gebeuren. Ik hoorde onrust in de tuin, vaak een mus die een koolmees pakt ofzo, de honden renden naar buiten en bleven daar een poos wat snuffelen dacht ik. En ineens had Saar dus een dood vogeltje mee naar binnen genomen.
Maar ik ga ze er niet voor binnen houden, de deur staat de hele dag open.
Vorige week had ik een koolmees in huis, via een mini klapraampje de keuken in gevlogen, de gang door, de hoek om, de huiskamer in, en daar vloog ie tegen het raam, Die heeft het gered. Een jaar of wat terug zat er een mus in het ventilatiekanaal in de keuken, die heb ik ook kunnen redden
Anneke
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Ik zou ze ook niet binnen houden hiervoor. Pas als je het idee hebt dat ze continu bezig zijn vogels op te jagen.

Deed ze geen poging het op te eten?
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Anneke schreef: 29 mei 2022, 10:32 Ik zou ze ook niet binnen houden hiervoor. Pas als je het idee hebt dat ze continu bezig zijn vogels op te jagen.

Deed ze geen poging het op te eten?
Nee ze was hem aan het likken.
Ik denk wel dat als ik niets had gezien, ze wel voorzichtig zou zijn gaan pulken hoor.
Plaats reactie