Dit is Lou. Een working cocker reutje van 15 weken. Op dit moment heeft hij een heel open, vrij, blij en leergierig karakter met veel zelfvertrouwen. We zijn erg blij met hem.
Mo-yi schreef: 29 mei 2022, 10:39
Wat een leukerd, proficiat!
Ik ben niet zo bekend met cockers, maar ik vind het apart veel wit, leuk!
Ik had gehoopt dat hij roan (dat beschimmelde) zou worden, zoals zijn moeder. Dat bleef uit en hij is heel wit. Dit zie je echt wel wat minder vaak. Ik geloof genetisch gezien wat minder kans op. Maar ook prima. Zijn gedrag is echt heel leuk vind ik. Hij heeft aan 1 achterpoot ook een dubbele wolfsklauw aan de andere achterpoot een enkele.
Mo-yi schreef: 29 mei 2022, 10:39
Wat een leukerd, proficiat!
Ik ben niet zo bekend met cockers, maar ik vind het apart veel wit, leuk!
Ik had gehoopt dat hij roan (dat beschimmelde) zou worden, zoals zijn moeder. Dat bleef uit en hij is heel wit. Dit zie je echt wel wat minder vaak. Ik geloof genetisch gezien wat minder kans op. Maar ook prima. Zijn gedrag is echt heel leuk vind ik. Hij heeft aan 1 achterpoot ook een dubbele wolfsklauw aan de andere achterpoot een enkele.
Wat apart, dat hele witte met die rode oren en rode vlekken om de ogen. Op welke leeftijd verschijnt roan normaal gesproken? In ieder geval heb er een leuk hondje aan. Veel plezier met hem.
Oooohh, hij lijkt heel erg op één van mijn Engelse Setters als pup .
Vicky schreef: 29 mei 2022, 10:45
Ik had gehoopt dat hij roan (dat beschimmelde) zou worden, zoals zijn moeder. Dat bleef uit en hij is heel wit. Dit zie je echt wel wat minder vaak.
En ook dat was bij haar zo, ik had ook gehoopt op lemon belton en dat was haar huid ook, maar haar vacht dus niet.
Anneke schreef: 29 mei 2022, 10:58
Wat apart, dat hele witte met die rode oren en rode vlekken om de ogen. Op welke leeftijd verschijnt roan normaal gesproken? In ieder geval heb er een leuk hondje aan. Veel plezier met hem.
Ik weet niet precies wanneer het verschijnt. Kan ook nog verschillen per hond dacht ik. Je kan het volgens mij ook als je kenner bent aan de voetzolen, neus en lippen zien.
Roans worden ook wit geboren maar na een weekje of 5 zie je meestal wel wat. Lou kan wel nog wat spikkels erbij krijgen.
Inge O schreef: 29 mei 2022, 11:05
Ik had gehoopt dat hij roan (dat beschimmelde) zou worden, zoals zijn moeder. Dat bleef uit en hij is heel wit. Dit zie je echt wel wat minder vaak.
En ook dat was bij haar zo, ik had ook gehoopt op lemon belton en dat was haar huid ook, maar haar vacht dus niet.
Oeh, heb je daar nog een foto van bij de hand? Of is dat een lastige vraag?
Inge O schreef: 29 mei 2022, 11:05
Oeh, heb je daar nog een foto van bij de hand? Of is dat een lastige vraag?
Ik zal eens zoeken, moet die eerst nog inscannen .