mijke schreef: 25 jun 2022, 22:15
Haha, ik dacht bij de titel 'huh, nóg een hond erbij?' 
Ze is echt prachtig

En wat een bijzondere naam! Heel wat beter dan Gimp
Haha, ja we verzamelen gewoon nog even door

. Nee, we zitten wel echt weer vol nu hoor, Nyah telt ook eigenlijk weer voor twee

.
Van de week trouwens nog twee RR-reuen gezien toen we met Nyah en Murf naar een zwemplas waren. Het is dat ze een ridge hadden anders had ik gedacht dat het bordeaux dogs waren (maar ze waren gewoon zo ontzettend zwaar

). Ik vond ze niet fijn, veel spanning toen we langsliepen (ben snel doorgelopen) en later zag ik ook duidelijk dat ze territoriaal waren over 'hun' stukje strand. Dat had Lais ook, als je ergens een minuut of twee stond of zat was het haar territorium

.
Het ging goed, maar ik denk wel vooral omdat Nyah een teef is en Murf nog een halfwasje (en heel onderdanig). Later kwamen er twee kloters van een Newfs (kan dat? Of is er een ras dat erop lijkt en meer bekend staat om kloters?), die mensen propten zich er 'gezellig' tussen

. We zijn maar een stuk verderop gaan zwemmen (met één kloter die maar in Nyah's nek bleef douwen in ons kielzog totdat ik hem wegstuurde) en konden vanaf daar de gezellige schermutselingen tussen de territoriale RR's en de telkens weer opdringerige Newfs aanschouwen. Ik snap echt niet dat je dan niet een paar meter verder gaat maar gewoon stug lekker die honden elke keer met elkaar in de clinch laat gaan.
Lang verhaal kort: ik ben zo blij met het karakter van Nyah, ze deed het keurig.