Een maand geleden is ze terug naar haar fokster gegaan. Die heeft een bericht op facebook gezet "ik krijg een hond terug, wie wil haar" en zo is ze hier gekomen.
De vorige eigenaar wilde graag wat foto's en hier mag ze ook wel voorgesteld worden. Dus vanochtend bij het wandelrondje de digicamera maar eens meegenomen.
Daar ligt ze dan. Ze is duidelijk gewend dat je je in een park ergens installeert en dan je gemak ervan neemt. Ze kan zich een tijdlang vermaken met liggen kijken naar alles wat voorbij komt. Dat is op zich wel een goede eigenschap. Punt is alleen dat je niet even vlot een rondje park kunt doen, want je hóórt dan ergens neer te strijken, vindt ze. "Kijk, een bankje! Daar wil jij wel op zitten zeker?" En plof, ligt ze er al naast. En anders wel zomaar ergens in het gras.

nou ja, ik ben er maar bij gaan zitten. Ze had ook wel gelijk, we zaten daar goed.

na een poosje weer verder gelopen. Een dode merel ontdekt.
(behalve wat snuffelen hoefde ze hier niks mee. Verderop lag nog een ander dood vogeltje waar ze graag eens in gerold had, maar daar kon ik haar nog net van weerhouden.)

Al lopend: riem in de ene hand, camera in de andere.....

en nog even helemaal ten voeten uit.