Hoe overleefden windhonden de Middeleeuwen?
- annnie
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Re: Hoe overleefden windhonden de Middeleeuwen?
Waar haal je zalmkoppen? Dan kan ik eens kijken wat mijn windhond er van vindt.

-
Lieske_1977
Bij de visboer of online, bijvoorbeeld bij Lotgering.
- Kruimel
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Ik koop ze bij Dogmeat en Brimi vindt ze Stom. Veels te hard werken allemaal. Logi had ze ook in een nanoseconde op.

Het duo Olie en Bol
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Om je vraag even heel letterlijk te nemen.
Windhonden vallen onder jachthonden. Jachthonden waren in bezit van edellieden, niet voor het gewone volk. Die kregen vast genoeg te eten, mits ze goed hun werk deden, anders werden ze vast een kopje kleiner gemaakt. Dus ze overleefden prima, beter dan de gemiddelde mens.
Windhonden vallen onder jachthonden. Jachthonden waren in bezit van edellieden, niet voor het gewone volk. Die kregen vast genoeg te eten, mits ze goed hun werk deden, anders werden ze vast een kopje kleiner gemaakt. Dus ze overleefden prima, beter dan de gemiddelde mens.
- Lothian
- Posts in topic: 7
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:

-
EchoMira
- Posts in topic: 8
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Voorlopig loopt het hier weer anders.
Ik gooide net Echo haar halve rodiworst de tuin in. Eerst ging de kat ermee vandoor, toen werd die door de kippen van de buit ontdaan en ondertussen stond Echo binnen Mira's portie weg te werken en Mira keek mij al aan van "pak er nog maar één, jong".
Ik gooide net Echo haar halve rodiworst de tuin in. Eerst ging de kat ermee vandoor, toen werd die door de kippen van de buit ontdaan en ondertussen stond Echo binnen Mira's portie weg te werken en Mira keek mij al aan van "pak er nog maar één, jong".
-
EchoMira
Whippets zaten vooral bij mijnwerkers. Lekker knus warm onder je deken in je hutje.CatnDog schreef: 02 aug 2022, 19:21 Om je vraag even heel letterlijk te nemen.
Windhonden vallen onder jachthonden. Jachthonden waren in bezit van edellieden, niet voor het gewone volk.
En hoewel ze heus wel geselecteerd werden op werkcapaciteiten moesten ze in de eerste plaats vooral stil en gezellig zijn.
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Gingen ze ook mee de mijnen in?EchoMira schreef: 02 aug 2022, 19:42Whippets zaten vooral bij mijnwerkers. Lekker knus warm onder je deken in je hutje.CatnDog schreef: 02 aug 2022, 19:21 Om je vraag even heel letterlijk te nemen.
Windhonden vallen onder jachthonden. Jachthonden waren in bezit van edellieden, niet voor het gewone volk.
En hoewel ze heus wel geselecteerde werden op werkcapaciteiten moesten ze in de eerste plaats vooral stil en gezellig zijn.
-
EchoMira
Nee daar hadden ze kanaries voor.
-
Nanna
Whippets waren voor zondags vertier. Hardlopen. Wie hep de snelste.
En verder voor een extra konijn in de pot.
Met hoogstaand had het allemaal niks te maken. Daarvoor moet je bij de Deerhound, Ier, Barzoi en Saluki zijn.
En verder voor een extra konijn in de pot.
Met hoogstaand had het allemaal niks te maken. Daarvoor moet je bij de Deerhound, Ier, Barzoi en Saluki zijn.
- Lothian
- Posts in topic: 7
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
EchoMira schreef: 02 aug 2022, 19:38 Voorlopig loopt het hier weer anders.
Alleen Dalí is zo'n ei dat een beetje beteuterd kan staan kijken hoe een ander zijn kostje vreet.

-
EchoMira
Het is hier precies het zeehondenverblijf 2 minuten voor voedertijd.Lothian schreef: 02 aug 2022, 20:01EchoMira schreef: 02 aug 2022, 19:38 Voorlopig loopt het hier weer anders.
Ik gooide net Echo haar halve rodiworst de tuin in. Eerst ging de kat ermee vandoor, toen werd die door de kippen van de buit ontdaan en ondertussen stond Echo binnen Mira's portie weg te werken en Mira keek mij al aan van "pak er nog maar één, jong".dat zou Lucca niet gebeuren. En Taro laat zich zijn (onaangeroerde) voer ook niet afpakken door de andere twee
![]()
Alleen Dalí is zo'n ei dat een beetje beteuterd kan staan kijken hoe een ander zijn kostje vreet.
Se foelen'et gewoon!