Man doodgebeten door Engelse Bulldoggen
-
Nanna
Man doodgebeten door Engelse Bulldoggen
Wat een happening nog om die honden uit dat huis te halen…
- Inge O
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Man doodgebeten door Engelse Bulldoggen
Viel me ook op, daar zit iets anders door.Tineke schreef: 03 aug 2022, 12:47 Heb het filmpje niet bekeken maar het lijken me geen rastypische Engelse bullen dan hoe die er tegenwoordig uitzien.
Die zie ik dat fysiek niet zo snel doen ,al helemaal niet met hogere temperaturen.
- Dirkje
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Ik dacht hetzelfde. Het was eerlijker geweest om ze daar meteen dood te schieten ipv dit gesleep.Tara schreef: 03 aug 2022, 13:47 Ik vind het in ieder geval afschuwelijk om te zien. Arme honden, die begrijpen hier toch niets van? En zou dit nu werkelijk zo moeten?
- Inge O
Veel kans dat ze dit al waren maar dat ze dat niet wilden toegeven, ik zie in ieder geval geen greintje leven meer in die voortgesleepte honden, die verzetten zich ook totaal niet.Dirkje schreef: 03 aug 2022, 13:54Ik dacht hetzelfde. Het was eerlijker geweest om ze daar meteen dood te schieten ipv dit gesleep.Tara schreef: 03 aug 2022, 13:47 Ik vind het in ieder geval afschuwelijk om te zien. Arme honden, die begrijpen hier toch niets van? En zou dit nu werkelijk zo moeten?
- Inge O
Maar om op die manier te slepen moet je echt een bewusteloze hond hebben, aan dit soort vangstokken kan een hond perfect gewoon meelopen maar daar is zelfs geen poging toe vanuit de honden zelf. Ook geen geworstel, gespring, verzet van wat voor soort ook, het zijn net zakken meel.Tara schreef: 03 aug 2022, 14:01Ik zat daar ook al aan te denken. Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze ze alsnog zo mee hebben gesleept om verdenking van rabiës.Inge O schreef: 03 aug 2022, 13:56Veel kans dat ze dit al waren maar dat ze dat niet wilden toegeven, ik zie in ieder geval geen greintje leven meer in die voortgesleepte honden, die verzetten zich ook totaal niet.Dirkje schreef: 03 aug 2022, 13:54
Ik dacht hetzelfde. Het was eerlijker geweest om ze daar meteen dood te schieten ipv dit gesleep.
- malinois
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ja daar zat ik ook aan te denken, ze lijken idd getaserdTara schreef:Ik heb het filmpje net nog eens bekeken en ditmaal vergroot, maar die honden zijn getaserd. Die bruine laat zijn ontlasting lopen en ze zijn helemaal uitgeschakeld. Ik vind het echt heel naar om te zien.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marc
Heel triest maar die honden hebben net iemand doodgebeten. Dus dat die niet op de meest leuke manier afgevoerd worden is ergens wel logisch. Ze waren er ook nog mee bezig en zijn eerst ontzet. Waarschijnlijk inderdaad met een taser. Ik kijk het filmpje niet eens. Ik snap de mensen wel.
Als mijn honden vermoord worden door een hond en ik heb een taser en een vangstok taser ik ze ook en sleep ik ze daarna ook weg. Hier lag een bijna dood iemand onder die honden en dan moet er dus gehandeld worden. Even niet in het belang van die honden.
Als mijn honden vermoord worden door een hond en ik heb een taser en een vangstok taser ik ze ook en sleep ik ze daarna ook weg. Hier lag een bijna dood iemand onder die honden en dan moet er dus gehandeld worden. Even niet in het belang van die honden.
- Dirkje
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Dat zou best kunnen. Of ze zijn inderdaad getaserd.Inge O schreef: 03 aug 2022, 13:56Veel kans dat ze dit al waren maar dat ze dat niet wilden toegeven, ik zie in ieder geval geen greintje leven meer in die voortgesleepte honden, die verzetten zich ook totaal niet.Dirkje schreef: 03 aug 2022, 13:54Ik dacht hetzelfde. Het was eerlijker geweest om ze daar meteen dood te schieten ipv dit gesleep.Tara schreef: 03 aug 2022, 13:47 Ik vind het in ieder geval afschuwelijk om te zien. Arme honden, die begrijpen hier toch niets van? En zou dit nu werkelijk zo moeten?
Ja, vind ik ook. Zijn die honden er tenminste gelijk vanaf.Dirkje schreef: 03 aug 2022, 13:54Ik dacht hetzelfde. Het was eerlijker geweest om ze daar meteen dood te schieten ipv dit gesleep.Tara schreef: 03 aug 2022, 13:47 Ik vind het in ieder geval afschuwelijk om te zien. Arme honden, die begrijpen hier toch niets van? En zou dit nu werkelijk zo moeten?

Tanja en Anne
Ze zijn denk ik getaserd. Bij de 2de hond zie je de draden nog uit de taser hangen.
- Anneke
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Staat ook in de tekst eronder. Tasers en bean bags. Evengoed geen fijn gezicht zo, al snap ik dat ze geen enkel risico nemen.

Anneke en Bobbie
Nou precies dat inderdaad. Hoe zielig die honden wel of niet zijn vind ik in deze situatie even niet heel belangrijk eigenlijk. Maar direct afschieten lijkt mij ook ieders belang eigenlijk wel gewoon het beste. Al moet dat maar net veilig kunnen natuurlijk. Ik vroeg me wel af waarom er zo'n verschil in behandeling zit. Sommige honden zijn bewusteloos getaserd, één hond vingen ze gewoon zo, en nog een hond werd ter plekke neergeknald.Marc schreef: 03 aug 2022, 14:45 Heel triest maar die honden hebben net iemand doodgebeten. Dus dat die niet op de meest leuke manier afgevoerd worden is ergens wel logisch. Ze waren er ook nog mee bezig en zijn eerst ontzet. Waarschijnlijk inderdaad met een taser. Ik kijk het filmpje niet eens. Ik snap de mensen wel.
- Inge O
Zal wel weer door één of andere hinderlijke wet komen.mijke schreef: 03 aug 2022, 18:00 Maar direct afschieten lijkt mij ook ieders belang eigenlijk wel gewoon het beste.
Ik heb t filmpje niet gekeken en snap dat het een heel andere context is maar soms maak ik me best zorgen om wat r zou kunnen gebeuren als mij/ons iets overkomt. Dan bedoel ik Mattie en mij, auto ongeluk or whatever, wat gaan ze met m doen dan..
Zolang hij jou of omstanders niet aanvalt, gewoon vangen en tijdelijk naar het asiel neem ik aan.Isabel schreef: 03 aug 2022, 19:13 Ik heb t filmpje niet gekeken en snap dat het een heel andere context is maar soms maak ik me best zorgen om wat r zou kunnen gebeuren als mij/ons iets overkomt. Dan bedoel ik Mattie en mij, auto ongeluk or whatever, wat gaan ze met m doen dan..
Mij niet, de omstanders weet ik zo niet, of wel. Als t ervaren hondenmensen zijn zullen ze m wel lezen maar ik vrees t ergste..mijke schreef: 03 aug 2022, 19:30Zolang hij jou of omstanders niet aanvalt, gewoon vangen en tijdelijk naar het asiel neem ik aan.Isabel schreef: 03 aug 2022, 19:13 Ik heb t filmpje niet gekeken en snap dat het een heel andere context is maar soms maak ik me best zorgen om wat r zou kunnen gebeuren als mij/ons iets overkomt. Dan bedoel ik Mattie en mij, auto ongeluk or whatever, wat gaan ze met m doen dan..
-
EchoMira
- Posts in topic: 8
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Nou ja, aanvallen. Die witte viel niet bepaald aan en die bruine kwam naar buiten lopen en werd meteen voor de kop geschoten.mijke schreef: 03 aug 2022, 19:30Zolang hij jou of omstanders niet aanvalt, gewoon vangen en tijdelijk naar het asiel neem ik aan.Isabel schreef: 03 aug 2022, 19:13 Ik heb t filmpje niet gekeken en snap dat het een heel andere context is maar soms maak ik me best zorgen om wat r zou kunnen gebeuren als mij/ons iets overkomt. Dan bedoel ik Mattie en mij, auto ongeluk or whatever, wat gaan ze met m doen dan..
Ja dat zijn bange gedachtes. Niet alleen voor Mattie, maar ook voor de hulpverleners en jouzelf als ze daardoor niet op tijd bij jou kunnen komenIsabel schreef: 03 aug 2022, 19:38Mij niet, de omstanders weet ik zo niet, of wel. Als t ervaren hondenmensen zijn zullen ze m wel lezen maar ik vrees t ergste..mijke schreef: 03 aug 2022, 19:30Zolang hij jou of omstanders niet aanvalt, gewoon vangen en tijdelijk naar het asiel neem ik aan.Isabel schreef: 03 aug 2022, 19:13 Ik heb t filmpje niet gekeken en snap dat het een heel andere context is maar soms maak ik me best zorgen om wat r zou kunnen gebeuren als mij/ons iets overkomt. Dan bedoel ik Mattie en mij, auto ongeluk or whatever, wat gaan ze met m doen dan..
Ja, nádat er een man door ze was doodgebeten. Niet echt vergelijkbaar met de situatie waar Isabel bang voor is.EchoMira schreef: 03 aug 2022, 19:40Nou ja, aanvallen. Die witte viel niet bepaald aan.mijke schreef: 03 aug 2022, 19:30Zolang hij jou of omstanders niet aanvalt, gewoon vangen en tijdelijk naar het asiel neem ik aan.Isabel schreef: 03 aug 2022, 19:13 Ik heb t filmpje niet gekeken en snap dat het een heel andere context is maar soms maak ik me best zorgen om wat r zou kunnen gebeuren als mij/ons iets overkomt. Dan bedoel ik Mattie en mij, auto ongeluk or whatever, wat gaan ze met m doen dan..
Die stond in de deur en blafte een beetje.
-
EchoMira
Hoe weet je welke hond dat was?mijke schreef: 03 aug 2022, 19:42 Ja, nádat er een man door ze was doodgebeten. Niet echt vergelijkbaar met de situatie waar Isabel bang voor is.
Overigens vind ik het ook niet echt uit maken. Je kunt gewoon de tijd nemen.
Niet eens voor de honden, hoor. Dat geloof ik allemaal wel.
Maar je kunt die mevrouw wel besparen dat haar huisdieren een voor een kapot geschoten worden waar ze bij staat te kijken. Zoveel haast heeft het namelijk ook weer niet.
Maar goed, sportschooltypes met een geweer, he? Dat zijn baasjes.
-
EchoMira
In het bericht staat bean bags en tazers. Maar ik zie toch dode honden en bloed dat op de muur spat?
Snap ik iets niet?
Snap ik iets niet?
-
Marc
Ik ook. Ik heb een herder gehad die ook zeker niet normaal zou reageren en dan ga je als mens voor en als je hond de ambulance broeders aanvalt gaat dat niet goed aflopen. Dus snap je zorg. Met die herder kreeg ik dwang rondom de deuren. Als die hond alleen op straat zou belanden kon dat tot incidenten komen inclusief schieten of taseren van die hond.Isabel schreef: 03 aug 2022, 19:38Mij niet, de omstanders weet ik zo niet, of wel. Als t ervaren hondenmensen zijn zullen ze m wel lezen maar ik vrees t ergste..mijke schreef: 03 aug 2022, 19:30Zolang hij jou of omstanders niet aanvalt, gewoon vangen en tijdelijk naar het asiel neem ik aan.Isabel schreef: 03 aug 2022, 19:13 Ik heb t filmpje niet gekeken en snap dat het een heel andere context is maar soms maak ik me best zorgen om wat r zou kunnen gebeuren als mij/ons iets overkomt. Dan bedoel ik Mattie en mij, auto ongeluk or whatever, wat gaan ze met m doen dan..
Ik weet niet welke hond dat was, maar ik las dat ze nog bezig waren toen hulpdiensten arriveerden, dus misschien weten zij het wel. Of deed die hond buiten beeld iets ofzo. Ik gok maar wat uiteraard want ik vroeg me ook al af waarom die honden zo verschillend worden behandeld.EchoMira schreef: 03 aug 2022, 19:48Hoe weet je welke hond dat was?mijke schreef: 03 aug 2022, 19:42 Ja, nádat er een man door ze was doodgebeten. Niet echt vergelijkbaar met de situatie waar Isabel bang voor is.
Overigens vind ik het ook niet echt uit maken. Je kunt gewoon de tijd nemen.
Niet eens voor de honden, hoor. Dat geloof ik allemaal wel.
Maar je kunt die mevrouw wel besparen dat haar huisdieren een voor een kapot geschoten worden waar ze bij staat te kijken. Zoveel haast heeft het namelijk ook weer niet.
Maar goed, sportschooltypes met een geweer, he? Dat zijn baasjes.
-
EchoMira
Nou ja, weet je..ik kan me duizend verhalen voorstellen waarin het wel nog steeds moest.
Er zijn natuurlijk ook veel amerikaanse agenten met geweren die wel heel veel om honden geven en het goed proberen te doen.
Of die met een verveelde bek een al dode hond over straat sleuren weet ik niet. Ik had hem zelf even opgepakt. Al is het maar voor het beeld. Want dat beeld raakt ook betrokkenen.
Er zijn natuurlijk ook veel amerikaanse agenten met geweren die wel heel veel om honden geven en het goed proberen te doen.
Of die met een verveelde bek een al dode hond over straat sleuren weet ik niet. Ik had hem zelf even opgepakt. Al is het maar voor het beeld. Want dat beeld raakt ook betrokkenen.