Aidi

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Nicoline
Posts in topic: 3

Aidi

Bericht door Nicoline »

Zie je die eigenlijk wel in Nederland? Met zoveel Marokkaanse mensen hier had ik wel gedacht dat er, net als Turkse herders, ook wel wat Aidi's zouden rondlopen. Ik vind ze leuk om te zien, beetje manusje van alles geloof ik ook. Zal vast wel een pittig karakter in zitten want kuddebewaker, maar vraag me af waarom ik ze nog nooit ben tegengekomen. Kent iemand er eentje? Ben wel nieuwsgierig.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nicoline op 13 aug 2022, 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Aidi

Bericht door Mizzsylver »

Dit is het eerste ras dat ik “geleerd” heb want het stond vooraan in de honden encyclopedie.
Nog nooit 1 in het echt gezien, ook niet op een hondenshow. Een snelle blik in de database van de raad, daar staat het ras niet eens in dus ik betwijfel of er Aidi’s in Nederland zijn.
Afbeelding
Random

Bericht door Random »

Een foto erbij was handig geweest, moest nu zelf op zoek. Mooie honden zijn dat en qua uiterlijk echt mijn type. :I:
Nog nooit irl gespot overigens.
mijke
Posts in topic: 2

Bericht door mijke »

Ik kende ze niet, atlashond heten ze kennelijk ook wel. Ik zie op straat genoeg honden van dit type, meestal buitenlandertjes. Maar of dat echt aidi's zijn vraag ik me af.
ranetje

Bericht door ranetje »

Volgens de uitleg er bij zijn ze niet erg geschikt als huisdier of gezinshond.
https://www.nieuwehond.nl/aidi/
Ze waken, maar ze jagen ook.
Zo te zien niet gemakkelijk op te leiden.
Misschien is dat de reden dat ze hier niet voorkomen
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Jennifer Gielisse (van de Italiaanse windhondjes, God hebbe haar ziel) had er eentje.
Ronduit een valse kuthond,
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Nanna schreef: 12 aug 2022, 11:24 Jennifer Gielisse (van de Italiaanse windhondjes, God hebbe haar ziel) had er eentje.
Bekende naam, heb even op Google gekeken, maar zij had ook Basenji’s. Heb haar ooit op een show gezien.
Afbeelding

Tanja en Anne
Rebble

Bericht door Rebble »

Ik moet altijd wel lachen, als er weer een redelijk onbekende kuddebewaker voorbij komt en ik google dan zie ik Charlie erin. Volgens mij 1 pot nat die kuddebewakers :mrgreen:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Gonnie schreef: 12 aug 2022, 13:14
Nanna schreef: 12 aug 2022, 11:24 Jennifer Gielisse (van de Italiaanse windhondjes, God hebbe haar ziel) had er eentje.
Bekende naam, heb even op Google gekeken, maar zij had ook Basenji’s. Heb haar ooit op een show gezien.
Ja, haar zus Anita is keurmeester en fokt Barzois.
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik kende het ras nog niet, maar ik vind ze erg lijken op Roemeense honden die veel in Nederland geplaatst worden.
mijke
Posts in topic: 2

Bericht door mijke »

Rebble schreef: 12 aug 2022, 13:32 Ik moet altijd wel lachen, als er weer een redelijk onbekende kuddebewaker voorbij komt en ik google dan zie ik Charlie erin. Volgens mij 1 pot nat die kuddebewakers :mrgreen:
Ik moest ook direct aan Charlie denken inderdaad!
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Heb het even aangepast met een foto erbij :mrgreen:
Nee ze zullen geen allemansvriendjes zijn, maar dat zijn Turkse herders ook niet en daar struikel je zowat over.
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Rebble schreef: 12 aug 2022, 13:32 Ik moet altijd wel lachen, als er weer een redelijk onbekende kuddebewaker voorbij komt en ik google dan zie ik Charlie erin. Volgens mij 1 pot nat die kuddebewakers :mrgreen:
Haha, ja ik zie die overeenkomst ook wel. Maar de meeste kuddebewakers zijn volgens mij veel groter/zwaarder en dan vaak ook zo'n rare achterhand.
Plaats reactie