Toen ik nog honden trimde vond ik het leuk om poedels in showtoilet te knippen. Persoonlijk vind ik krullende vachten niet mooi, maar dat is natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak.
Persoonlijke smaak denk ik ook.Kells schreef: 04 sep 2022, 21:27Toen ik nog honden trimde vond ik het leuk om poedels in showtoilet te knippen. Persoonlijk vind ik krullende vachten niet mooi, maar dat is natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak.

Weet niet of het bij alle poedels zo is maar Jip zit overal ruim in haar vel. Ik kan op haar rug zo haar huid een cm of 5 optillen.Marc schreef:Ik wist niet dat poedels zo kelig zijn. Ze hebben gewoon hele kwabben onder hun nek hangen....
Maar verder leuk. Al ging bij mij alle haar eraf op 3 cm na.
De gezondheid is de reden dat ik het niet meer durfde. Jip is 16 dus wat dat betreft mag ik niet klagen maar gedurende haar hele leven heeft ze echt áltijd wat. Toen ik haar kreeg zei de dierenarts ook: poedels mankeren van alles maar ze worden er wel oud mee. Dat heeft ze waargemaakt
Misschien met een Pinscher kruisen, dat zijn vreetzakken._Tiny_ schreef: 05 sep 2022, 19:05 Het slechte eten is echt een enorm nadeel en altijd een bron van zorgen voor mij. Dat past toch helemaal niet bij een normale gezonde hond? Jente lijkt wel een anorexia patiënt.

Wisselend. Je hebt als labrador vretende labradoodles en als poedel (niet) etende labradoodles.
Die grote lummel van @Klummie is niet zo erg, maar ook geen eetwonder. Ik weet niet hoe het vererft, zou toch ideaal zijn om dat in te kunnen fokken en ze zijn er al in alle soorten, maten en vachttypen.Kruimel schreef: 09 sep 2022, 22:33 Brimi heeft een vriendinnetje, Noortje, een kleine maat doedel, ergens tussen dwerg en standaard poedel maat. Graatmager. Altijd gezeik met niet eten, kotsen, allergie etc. Ze is krap anderhalf.