Wel steeds gezegd dat karakter de doorslag moest geven en uiteindelijk nu toch voor een behaarde gekozen. Naakt en behaard hebben voor mij allebei evenveel voor- als nadelen. Stoere was al snel duidelijk dat die voor ons veel te intens is qua karakter. Kas had wellicht een optie geweest maar iemand anders uit 'onze naakthondenfamilie' had ook interesse in een naakte maar die was er eigenlijk alleen als wij voor een behaarde zouden gaan. Enfin, mijn hondenmenszoon wilde echt graag een met haar en qua uiterlijk vind ik het zelf ook net even mooier in deze kruising. Het was een soort democratisch proces geworden
Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Honden: 1
- Welke: Toy Poedel
- Contacteer:
Re: Puppie! Deze wordt het ❤
Ja klopt, ik had in eerste instantie gevraagd aan Spring om een naakte reu
Of als dat niet mogelijk was voor een sable... Echt een voorbeeldige teef hoor!
Wel steeds gezegd dat karakter de doorslag moest geven en uiteindelijk nu toch voor een behaarde gekozen. Naakt en behaard hebben voor mij allebei evenveel voor- als nadelen. Stoere was al snel duidelijk dat die voor ons veel te intens is qua karakter. Kas had wellicht een optie geweest maar iemand anders uit 'onze naakthondenfamilie' had ook interesse in een naakte maar die was er eigenlijk alleen als wij voor een behaarde zouden gaan. Enfin, mijn hondenmenszoon wilde echt graag een met haar en qua uiterlijk vind ik het zelf ook net even mooier in deze kruising. Het was een soort democratisch proces geworden

Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
-
alm@
Nee hoor. Je houdt er alleen wat littekens aan over. Je zal weten dat je een pupje hebtZamunda schreef: 03 okt 2021, 08:08
Het stelde nu nog niet veel voor, maar ik heb aan de afgelopen twee pupbezoeken wel een paar gaatjes in mijn oren overgehoudenalm@ schreef: 02 okt 2021, 19:51 Oh wat is ie leukGefeliciteerd en veel plezier met de kleine en z'n piranhatandjes
![]()
. Qua scherpte viel het me op zich nog mee maar ik merkte vooral wel verschil in kracht de afgelopen weken... het wordt steeds harder
![]()
. Dat wordt toch niet nog erger hè
.
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Neeeeealm@ schreef: 03 okt 2021, 13:04Nee hoor. Je houdt er alleen wat littekens aan over. Je zal weten dat je een pupje hebtik heb één keer een teckelpup gehad die zich in mijn duim had vastgebeten en niet losliet in een oververmoeide bui
![]()
Hier ook. Reus lijkt me trouwens een onwijze schatYvette schreef: 03 okt 2021, 12:43 Ja klopt, ik had in eerste instantie gevraagd aan Spring om een naakte reuOf als dat niet mogelijk was voor een sable... Echt een voorbeeldige teef hoor!
Wel steeds gezegd dat karakter de doorslag moest geven en uiteindelijk nu toch voor een behaarde gekozen. Naakt en behaard hebben voor mij allebei evenveel voor- als nadelen. Stoere was al snel duidelijk dat die voor ons veel te intens is qua karakter. Kas had wellicht een optie geweest maar iemand anders uit 'onze naakthondenfamilie' had ook interesse in een naakte maar die was er eigenlijk alleen als wij voor een behaarde zouden gaan. Enfin, mijn hondenmenszoon wilde echt graag een met haar en qua uiterlijk vind ik het zelf ook net even mooier in deze kruising. Het was een soort democratisch proces geworden![]()
![]()
OS met dank aan Hakunamatata

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Zamunda
Het was gisteren zo ontzettend leuk met de pups
. We hebben ze eerst nog even in huis gezien, ze waren gezellig druk. Toen zette Sirene de pompoen neer die we meegebracht hadden en zei ze tegen ze dat het superfood was
.
Wat luisteren die pups toch goed (maar ze krijgen natuurlijk ook geen eten
). Echt zo leuk om te zien! Later mochten ze niet meer van Ren en Spring, MIJN 
Wat luisteren die pups toch goed (maar ze krijgen natuurlijk ook geen eten

- pioenroos
- Posts in topic: 21
- Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel
Pas maar op met de dat aanleren
Paar jaar terug hadden buren verderop in de straat opeens Halloween versiering naast de deur. Ik liet de hondjes ff kijken bij de pompoenen met lichtjes erin waar ongetwijfeld een kind met bloed, zweet en tranen aan gewerkt had. Háp zei Mies
Heb nog geprobeerd de stukken pompoen die ik kon redden netjes terug te zetten maar aanbellen durfde ik niet 
- Zamunda
pioenroos schreef: 03 okt 2021, 17:33 Pas maar op met de dat aanlerenPaar jaar terug hadden buren verderop in de straat opeens Halloween versiering naast de deur. Ik liet de hondjes ff kijken bij de pompoenen met lichtjes erin waar ongetwijfeld een kind met bloed, zweet en tranen aan gewerkt had. Háp zei Mies
Heb nog geprobeerd de stukken pompoen die ik kon redden netjes terug te zetten maar aanbellen durfde ik niet
![]()
Te laat, ze kunnen en het al vinden het lekker

Re: Puppie! Puppies en pompoen
Wat een leuk topic, ( zie het nu pas
) gefeliciteerd forummers met jullie pup. En Zamunda, wat betreft naam, ik heb toen ook bewust een combinatie van mijn 3 eerdere Hamiltons gedaan omdat dit mijn laatste hond zou zijn volgens man, en zo de cirkel rond zou zijn. NI ls,SV ear, AN dra werd NISVAN, afgekort tot Nisse en dat betekent kabouter in Zweden/Noorwegen 

Prachtige pups, gefeliciteerd allebei!
Ik hoef (gelukkig) niet meer na te denken gezien alle pups een baasje hebben :-pZamunda schreef: 03 okt 2021, 08:08 Leuk weer alle felicitaties.
Daar heb ik dus wel vaak aan gedacht, of jij het niet ook zou doen. Weet je het zeker?jenn90 schreef: 02 okt 2021, 19:11 Oooh wat ontzettend leuk!! Ik was heeel blij dat alle puppy’s al een baasje hebben want wij kwamen ook in de verleiding :-p
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik heb nog een goede in die categorie (als je er ook de 'e' uitplukt uit ' Laissah, Willem en Ravi' ) :
La-me-raaie
Da's wat jij ons laat doen hè
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Welke: Toy Poedel
- Contacteer:
pioenroos schreef: 03 okt 2021, 17:33 Pas maar op met de dat aanlerenPaar jaar terug hadden buren verderop in de straat opeens Halloween versiering naast de deur. Ik liet de hondjes ff kijken bij de pompoenen met lichtjes erin waar ongetwijfeld een kind met bloed, zweet en tranen aan gewerkt had. Háp zei Mies
![]()
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Zamunda
Leuk weer om te lezen! De ren begint trouwens wat meer te 'leven' (nou ja, dat deed ie al want er zitten continu katten in en Lais ook als ze de kans krijgt), heb er wat spulletjes ingezet voor pup. Hopelijk sloopt ie niet alles
. Heerlijk om zo met de laatste voorbereidingen bezig te zijn.
. Maar ik laat jullie niet raden hoor, we weten het zelf nog niet
. Irritant wel.
.
HahahaInge O schreef: 03 okt 2021, 19:24Ik heb nog een goede in die categorie (als je er ook de 'e' uitplukt uit ' Laissah, Willem en Ravi' ) :
La-me-raaie.
Da's wat jij ons laat doen hè![]()
.
Nou, Barrie dus niet aan vreemde pompoenen laten ruiken dusYvette schreef: 03 okt 2021, 19:44pioenroos schreef: 03 okt 2021, 17:33 Pas maar op met de dat aanlerenPaar jaar terug hadden buren verderop in de straat opeens Halloween versiering naast de deur. Ik liet de hondjes ff kijken bij de pompoenen met lichtjes erin waar ongetwijfeld een kind met bloed, zweet en tranen aan gewerkt had. Háp zei Mies
![]()
![]()
ik zou dat ook niet durven!
![]()
![]()
Oh dat wist ik niet.Hamilton schreef: 03 okt 2021, 18:12 Wat een leuk topic, ( zie het nu pas) gefeliciteerd forummers met jullie pup. En Zamunda, wat betreft naam, ik heb toen ook bewust een combinatie van mijn 3 eerdere Hamiltons gedaan omdat dit mijn laatste hond zou zijn volgens man, en zo de cirkel rond zou zijn. NI ls,SV ear, AN dra werd NISVAN, afgekort tot Nisse en dat betekent kabouter in Zweden/Noorwegen
![]()

Wat een scheetje 
Gefeliciteerd!
- Célie
- Posts in topic: 26
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
![]()
- kayleigh*
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Gefeliciteerd. 

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Oh jij krijgt ook een streepje, wat leuk!!! Dat gaat echt een prachtig hondje worden volgens mij. Ik vind het ook zo gezellig om jouw voorpret te lezen!
- malinois
- Posts in topic: 8
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Oh krijg jij dat streepje??
die kom ik ontvoeren
die kom ik ontvoeren 
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zamunda
Inmiddels ligt de ren best vol eigenlijk
. Ik heb de speelmand van de honden uitgezocht en alle flossen en kauwdingen eruit gehaald voor pupperd en de nieuwe speeltjes ontdaan van hun kaartjes, het meeste ligt nu in de ren. Toen ik bezig was met de ren volgooien en een lekkere deken in de bench te leggen zat Ravi te 'dringen' en zodra hij een gaatje zag propte hij zich in de bench
. Verder vermaken de katten zich er kostelijk, vraag me af wat dat moet worden als pupmans daar moet gaan pitten
.
Nog vijf nachtjes
.
Ja, hier ook een streepje
.
Nog vijf nachtjes
Haha, leuk! Ik hoop dat je binnenkort echt tegen een onwijs fijne hond aanloopt om het weer compleet te maken.mijke schreef: 04 okt 2021, 21:00 Oh jij krijgt ook een streepje, wat leuk!!! Dat gaat echt een prachtig hondje worden volgens mij. Ik vind het ook zo gezellig om jouw voorpret te lezen!
Ja, hier ook een streepje

- Zamunda
Hahaha, echt niet! Afblijven

- malinois
- Posts in topic: 8
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Nou

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Heerlijk om al je voorpret te lezen!
nog een pup die met z'n kontje in de boter valt.
Ik weet trouwens niet hoe kelperuaantjes zijn met het gebruiken van tanden, maar bij Tess en ook leasepuppy zou die trap in de ren binnen no time duizenden gaatjes hebben
Ik dacht een veilige ren te hebben voor Tess, maar haar kunst staat nog in de onderste traptrede
Dus je kan nog overwegen hem te redden, voordat hij pootjes als klokhuizen heeft 
Ik weet trouwens niet hoe kelperuaantjes zijn met het gebruiken van tanden, maar bij Tess en ook leasepuppy zou die trap in de ren binnen no time duizenden gaatjes hebben
- Zamunda
Oh hemel, hahaha daar had ik nog niet bij stilgestaanVeertje schreef: 04 okt 2021, 22:36 Heerlijk om al je voorpret te lezen!nog een pup die met z'n kontje in de boter valt.
Ik weet trouwens niet hoe kelperuaantjes zijn met het gebruiken van tanden, maar bij Tess en ook leasepuppy zou die trap in de ren binnen no time duizenden gaatjes hebbenIk dacht een veilige ren te hebben voor Tess, maar haar kunst staat nog in de onderste traptrede
Dus je kan nog overwegen hem te redden, voordat hij pootjes als klokhuizen heeft
![]()
Dank voor het delen van je les
Ja, jij hebt al het allermooiste mechelstreepje

Ik heb de fout al voor je gemaakt ooitZamunda schreef: 04 okt 2021, 22:40Oh hemel, hahaha daar had ik nog niet bij stilgestaanVeertje schreef: 04 okt 2021, 22:36 Heerlijk om al je voorpret te lezen!nog een pup die met z'n kontje in de boter valt.
Ik weet trouwens niet hoe kelperuaantjes zijn met het gebruiken van tanden, maar bij Tess en ook leasepuppy zou die trap in de ren binnen no time duizenden gaatjes hebbenIk dacht een veilige ren te hebben voor Tess, maar haar kunst staat nog in de onderste traptrede
![]()
. Ja, dat wordt een ander plekje zoeken voor de trap dus want dat ding heeft buiten het vermaken van de katten om ook nog echt functie
.
Dank voor het delen van je les.
Oja, bedenk nog een tip. Had je nu ook een ren van 80 cm? Want daar zou ik geen puppy met halsbandje aan in laten. Leasepuppy is daarin een keer blijven hangen. Die kwam opstaand net met haar koppie erbovenuit, liet zich terug op 4 pootjes zakken en schoof zo het bandje over de pin die het ene paneel met de ander verbindt
- Zamunda
Oh gatver! De andere ren van Nomo weet ik eigenlijk niet hoe hoog die is maar die heeft geen pinnen. Maar tenzij ik een foutje maak door het een keer te vergeten zal pup in huis geen halsband of tuigje dragen (en nu met deze extra waarschuwing zal ik het waarschijnlijk al helemaal niet vergetenVeertje schreef: 05 okt 2021, 15:19Oja, bedenk nog een tip. Had je nu ook een ren van 80 cm? Want daar zou ik geen puppy met halsbandje aan in laten. Leasepuppy is daarin een keer blijven hangen. Die kwam opstaand net met haar koppie erbovenuit, liet zich terug op 4 pootjes zakken en schoof zo het bandje over de pin die het ene paneel met de ander verbindtGelukkig zat ik ernaast.
Ik weet nog wel dat ik in het begin Lais altijd gewoon haar halsband omliet