Nog een keer?

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Suzanne
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Havanezers

Nog een keer?

Bericht door Suzanne »

Gister was het tijd voor de schaar en tondeuse. Niet het allerleukst dus er valt genoeg te verdienen aan koekjes en ander lekkers

Eerst was Saar aan de beurt, die kan wat mieperig zijn dus dan heb ik mijn geduld nog nodig.
Daarna Eef, die is lastiger te sturen, maar houdt ervan om naar lekkers te kijken. Dus men neme een koekje op een doos, En Eef staat net zolang zo met haar hoofd die kant op, tot ze de beloning krijgt. Dan de andere kant.
Afbeelding

Toen ik klaar was met Eef vond Saar dat het lang genoeg geduurd had, en dat ze nog wel een tweede sessie wilde. Die nieuwe snack viel blijkbaar goed in de smaak
Afbeelding

Twee blije hondjes
Afbeelding

Vd week hoop ik ze te kunnen wassen. Scheelt in elk geval weer in de droogtijd
Nanna

Re: Nog een keer?

Bericht door Nanna »

Tjisses wat een happening. Hoe lang ben je daar nou mee bezig?
Omega
Posts in topic: 1
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

Suzanne schreef: 16 sep 2022, 07:24
Daarna Eef, die is lastiger te sturen, maar houdt ervan om naar lekkers te kijken. Dus men neme een koekje op een doos, En Eef staat net zolang zo met haar hoofd die kant op, tot ze de beloning krijgt. Dan de andere kant.
Afbeelding
Blijft ze gewoon staan kijken naar het koekje zonder het te willen pakken? :80:
Braaf hoor, wel makkelijk als je ze wilt trimmen. Ze zien er weer goed uit.
Afbeelding
Suzanne
Posts in topic: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Nanna schreef: 16 sep 2022, 09:39 Tjisses wat een happening. Hoe lang ben je daar nou mee bezig?
Te lang :P
Normaal met kammen ongeveer 20 min per hava
Nu was het voeten knippen, zooltjes scheren, kammen en knippen. Ik denk in totaal een uur per hond. Maar dan wel op mijn dooie gemakje, 's ochtends de een, 's avonds de ander, intussen wat tv kijken en babbelen dat ze toch zo braaf zijn en dat ik toch echt even dit of dat moet en ik weet dat dat niet leuk is.
Omega schreef: 16 sep 2022, 10:25
Suzanne schreef: 16 sep 2022, 07:24
Afbeelding
Blijft ze gewoon staan kijken naar het koekje zonder het te willen pakken? :80:
Braaf hoor, wel makkelijk als je ze wilt trimmen. Ze zien er weer goed uit.
Ja serieus, ze is daar ooit zelf mee begonnen. Dan lag ze op de bank, te staren en kwispelen, je kon haar roepen, porren, aan haar haar trekken, maar ze keek niet op of om. Bleek er een kruimeltje of iets op tafel te liggen waar ze naar lag te staren.
Als ik me omdraai is het weg hoor
Het is een aparte...
En met kammen werkt het dus net zo, ik pak 2 brokjes, een geef ik, terwijl ze ligt, de ander leg ik net buiten likafstand. Dan blijft ze gewoon zo liggen en ze weet dat als die kant klaar is, de dat brokje krijgt. Doen we daarna de andere kant net zo, Enige lastige is dat ik op het eind haar hoofd wil doen. Strikje, snor, baard. Dan wil ze ook naar de traktaties kijken terwijl ze dan met haar hoofd naar mij moet
Plaats reactie