Wat voor rassen /kruisingen kom je tegen?
- Inge
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Mechelse herders
Wat voor rassen /kruisingen kom je tegen?
Sinds een half jaar ben ik verhuisd.
In mijn oude (tokkie) wijk kwam ik zelden andere honden tegen, de meeste honden kwamen denk ik niet verder dan de tuin.
Hier is dit totaal anders, ik kom dagelijks heel wat honden tegen, ook van rassen die ik zelden of nooit gezien had.
Wat ik zoal tegenkom : sharpei's (om de hoek twee, stukje verderop hebben ze er een stuk of tien), sint bernard, boxer, labrador, golden retrievers, australian shepherds, border colliers, teckels, allerlei kruisingen waaronder bv kruising ridgeback/labrador en border collie/labrador, beagles, dalmatier, aantal staffords en pitbull-achtigen , samojeed, Jack russels etc etc.
Wat kom jij zoal tegen tijdens het uitlaten?
In mijn oude (tokkie) wijk kwam ik zelden andere honden tegen, de meeste honden kwamen denk ik niet verder dan de tuin.
Hier is dit totaal anders, ik kom dagelijks heel wat honden tegen, ook van rassen die ik zelden of nooit gezien had.
Wat ik zoal tegenkom : sharpei's (om de hoek twee, stukje verderop hebben ze er een stuk of tien), sint bernard, boxer, labrador, golden retrievers, australian shepherds, border colliers, teckels, allerlei kruisingen waaronder bv kruising ridgeback/labrador en border collie/labrador, beagles, dalmatier, aantal staffords en pitbull-achtigen , samojeed, Jack russels etc etc.
Wat kom jij zoal tegen tijdens het uitlaten?
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika

Poot van Kobe en Tika

Re: Wat voor rassen /kruisingen kom je tegen?
Ik woon in een mini dorp met nog geen 500 inwoners, maar we hebben hier wel een scala aan hondenrassen. Een Griekse kruising, een beagle, een dwerg Keesje, een boerenfox, een sharpei, een Mechelaar, een paar boomers, Norfolk, labradoodle, twee chihuahuas, twee kooikers, een tervuren, bouviers, Berner sennen, een Drentse patrijs (denk ik
), een Landseer (Bob
) en nog wat onbekende kruisingen. En dan mis ik vast nog wat.
-
Safari
Ik woon in een prachtwijk dus de nodige klapkaakjes maar ook een Samojeed, een Shiba Inu, Chihuahua's te kust en te keur, alleen al in ons blokje wonen er minstens acht. Verder een hele collectie onherleidbare mini mormels, van super schattig tot wauw dat je daar de straat mee over durft.
Een paar teckels en grote vriend luke een Stabij. Kwam laatst in een wijk wat verderop een Barzoi tegen
en in het park loopt iemand die koningspoedels fokt.
-
Manuma
Berner doodle
Labradoodle
Grote zwarte poedel
Dwergpoedel
IJslandse herder
New Foundlander x Labrador
Alle kleuren labradors
Heel veel boomers
Border collie
Dalmatiër
Boxer
Driepotige kooiker
Leonberger
Berner sennenhond
Samojeed
Teckels, heel veel teckels
Staffords
Amerikaanse Akita
Cane corso x husky
Huskymix waarvan de eigenaar zegt Mechelse herder
Boerboel
Mechelse herder
Oudduitse herder
Beagles
Twee paren husky’s
Alaskan Malamute
Galgo
Roemeense honden, de mooiste mixen
Jack hussels
Basenji
Heel grote stabij (rothond)
Pekinezen, 5 tegelijk
Heel veel pomeriaantjes
Beaucerons, wel 4!
Rottweilers
Engelse setters
Gordon setter
Rood witte Ierse setter
Eurasiers
Cockapoo jaja
Old English bulldog, eng ding dat
En natuurlijk de chihuahua’s
Ik zag net iemand met een pupje, zo’n fluffig ding dus die komt erbij. Geen idee wat het is. We hebben heel veel honden hier.
Labradoodle
Grote zwarte poedel
Dwergpoedel
IJslandse herder
New Foundlander x Labrador
Alle kleuren labradors
Heel veel boomers
Border collie
Dalmatiër
Boxer
Driepotige kooiker
Leonberger
Berner sennenhond
Samojeed
Teckels, heel veel teckels
Staffords
Amerikaanse Akita
Cane corso x husky
Huskymix waarvan de eigenaar zegt Mechelse herder
Boerboel
Mechelse herder
Oudduitse herder
Beagles
Twee paren husky’s
Alaskan Malamute
Galgo
Roemeense honden, de mooiste mixen
Jack hussels
Basenji
Heel grote stabij (rothond)
Pekinezen, 5 tegelijk
Heel veel pomeriaantjes
Beaucerons, wel 4!
Rottweilers
Engelse setters
Gordon setter
Rood witte Ierse setter
Eurasiers
Cockapoo jaja
Ik zag net iemand met een pupje, zo’n fluffig ding dus die komt erbij. Geen idee wat het is. We hebben heel veel honden hier.
Ik woon in een “hippe” wijk, lees: was ooit een achterstandswijk en nu opgeleukt. Ik kom vooral veel (buitenlandse) mixjes tegen, denk dat ook wel echt het grootste deel is van wat ik tegenkom. Dan zijn er nog een stuk of 4 Duitse herders, 2 Hollandse/Mechelse herders (-kruisingen) en een witte herder. 4 American Bullies met zo’n beetje alle variëteiten vertegenwoordigd: standard, exotic (ja zo’n extreem geval, baasje heeft haar als herplaatsen) en een xl waar Colin helemaal verliefd op is. Dan nog 2 Engelse Staffordshire, een Dogo Argentino aan de overkant, een Frans Bulletje hiernaast en geloof dat de Golden om de hoek zowat de enige retriever in de buurt is
verder nog wat poedel doedel mixjes, husseltjes en boomers. En nog 2 pitbulls, met Colin erbij 3. Er liepen hier ook 2 Pyrenese Berghonden maar die heb ik al een tijdje niet gezien.
Hier lopen een boel labradoodles hihi
Daarnaast nog:
Bordercollie
Beagle
Buitenlandse kruising
Berner senner
Amerikaanse stafford
Shih tzu
Teckel
Schnauzer
Golden retriever
Daarnaast nog:
Bordercollie
Beagle
Buitenlandse kruising
Berner senner
Amerikaanse stafford
Shih tzu
Teckel
Schnauzer
Golden retriever

Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
grey hound, mechelaar labrador, teckels buitenlanders stabij ( kuthond ) ausi, ( is ook kuthond aan het worden) golden, berners, boomers, doodle enz..d e gewonde tostanden

- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Manuma schreef: 04 okt 2021, 23:45 Berner doodle
.
.
.
.
Jeses, wát een honden
ik kom hier in de onmiddellijke omgeving helemaal niets tegen - als ik naar het strand ga natuurlijk wel maar dat lijken me dan ook geen habitué's want ik kom zo goed als nooit dezelfde honden tegen. Zie als ik naar het strand rijd wel vaak honden aangelijnd uitgelaten worden langs de weg, en dat op een paar 100 meter van het strand - daar snap ik dan weer echt niks van.
Heel veel Doodles, echt op elke straathoek. Verder vanalles en nog wat; wat me opvalt zijn de twee prachtige glimmende Beierse Bergzweethonden van een oud boerderijtje verderop; een ruwharige grote lurcher (vriendje van Fet); een ontzettend lieve Sheltie (beste vriendin van Fet); en veel leuke Spaanse mixjes. O, ja! En Bruce, het vlinderhondje, wat een leukerd is hij!
Kooikers en Stabijs blijken ook in de mode in mijn omgeving trouwens.
En helaas nog vrij veel vechthonden. Ze blijven populair hier in de buurt.
Kooikers en Stabijs blijken ook in de mode in mijn omgeving trouwens.
En helaas nog vrij veel vechthonden. Ze blijven populair hier in de buurt.
Direct in de wijk:
Border collie
Sheltie
Ierse Setter
Berner Sennen x Labrador
Beauceron
Duitse Herder
Berner Sennen
Cavalier King Charles Spaniel
Border Collie x Berner Sennen
Golden Retriever
Berghond-achtige
Boomer
Jack Russell
Pitbull / Bully type (2x)
Wat verder zie ik vooral labradors en boomertjes. Eén man loopt standaard met 2 joelende beagles die overal naartoe willen behalve rechtdoor :-P En ook daar wel 2 of 3 stafford-achtigen en een heleboel herders
Border collie
Sheltie
Ierse Setter
Berner Sennen x Labrador
Beauceron
Duitse Herder
Berner Sennen
Cavalier King Charles Spaniel
Border Collie x Berner Sennen
Golden Retriever
Berghond-achtige
Boomer
Jack Russell
Pitbull / Bully type (2x)
Wat verder zie ik vooral labradors en boomertjes. Eén man loopt standaard met 2 joelende beagles die overal naartoe willen behalve rechtdoor :-P En ook daar wel 2 of 3 stafford-achtigen en een heleboel herders

~Choose what helps your heart bloom~
-
Nanna
Eigenlijk alleen het obligate gelul.
Retrievers, hussels, herders. En veel stichtinghonden en kruisinkjes.
Verder Berners, een Shar Pei, een soort van Malamute met hangoren (“ hij is zuiver ras hoor”. Tulijk
) Pómeriaantjes, een Riesenschnauzer. Qua klapkakerij is het gelukkig rustig nu.
Retrievers, hussels, herders. En veel stichtinghonden en kruisinkjes.
Verder Berners, een Shar Pei, een soort van Malamute met hangoren (“ hij is zuiver ras hoor”. Tulijk
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Is de junk met de pitbull weg Nanna? Daar schreef je wel eens over.

-
Nanna
Ik zie hem iig niet meer. Volgens Bartjens is ie overgestapt op tjietjoes omdat die meer opleveren dan die hele bullyhandel.Lothian schreef: 05 okt 2021, 10:16 Is de junk met de pitbull weg Nanna? Daar schreef je wel eens over.
-
Nanna
O wacht ik weet wie je bedoelt. Die bruine pitbull. Ik denk dat ie verhuist is, hij had toen een vriendin in Rotjeknor. Heel goed. Opgedonderd mars met je kutlijer.Lothian schreef: 05 okt 2021, 10:16 Is de junk met de pitbull weg Nanna? Daar schreef je wel eens over.
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Ik woon in een kakbuurt, maar wij zitten met 20 huizen net iets buiten de kern. Van die 20 huizen zijn er 8 "normaal" en de rest zijn dikke villa's (wij hebben een normaal huis).
In ons buurtje zijn er een schapendoes, briard, 2 Engelse cockers en 2 labradors (onzuiver). Allemaal reuen, wij hebben 2 intacte teven
De rest van de buurt is nog meer kak en in het park is het doodles, doodles en nog eens doodles zo ver als het oog reikt. Op de voet gevold door de teckels. Daarna de labradors. De buitenlanders waren er altijd al, maar het zijn er vlot meer geworden. De Roemenen hebben de Spanjaarden van hun troon verstoten.
Verder natuurlijk het gebruikelijke wat niet echt aan een rang, stand of buurt gekoppeld is: Hussels, swiffers en herders. Wat me wel opvalt aan deze buurt dat onder de kleine terriër(kruisingen) de Border terriërs erg populair zijn.
In ons buurtje zijn er een schapendoes, briard, 2 Engelse cockers en 2 labradors (onzuiver). Allemaal reuen, wij hebben 2 intacte teven
De rest van de buurt is nog meer kak en in het park is het doodles, doodles en nog eens doodles zo ver als het oog reikt. Op de voet gevold door de teckels. Daarna de labradors. De buitenlanders waren er altijd al, maar het zijn er vlot meer geworden. De Roemenen hebben de Spanjaarden van hun troon verstoten.
Verder natuurlijk het gebruikelijke wat niet echt aan een rang, stand of buurt gekoppeld is: Hussels, swiffers en herders. Wat me wel opvalt aan deze buurt dat onder de kleine terriër(kruisingen) de Border terriërs erg populair zijn.

- Doyaquba
- Welke: Boxers
Ik woon in de stad dus kom een boel tegen, zal eens een poging doen voor ons vaste rondje:
Mechel x Rottweiler x Anatool, leuke baas, reu-agressieve hond (is ook een reu)
Een hoop labradors
Boxador pupje (boxer x labrador)
Stabij pupje
Teckels
Ridgeback
2 huskies
Zwarte Duitse herder
Samojeed
Cocker spaniel
Franse bull
1 pitbull maar, met een scootmobiel waar hij op meerijdt
En een heeeeel scala aan buitenlanders en mixjes waar ik de herkomst niet van weet. Ik praat niet met elke eigenaar haha
Mechel x Rottweiler x Anatool, leuke baas, reu-agressieve hond (is ook een reu)
Een hoop labradors
Boxador pupje (boxer x labrador)
Stabij pupje
Teckels
Ridgeback
2 huskies
Zwarte Duitse herder
Samojeed
Cocker spaniel
Franse bull
1 pitbull maar, met een scootmobiel waar hij op meerijdt
En een heeeeel scala aan buitenlanders en mixjes waar ik de herkomst niet van weet. Ik praat niet met elke eigenaar haha

Het stikt hier van de schoothondjes, chihuahua's en buitenlandertjes. Verder natuurlijk het nodige vechthondgebeuren, rottweilers en verschillende soorten bullen, groot en klein. Hollandse, Mechelse, Duitse, Tervurense herders, veel bordercollies, aussies, tollers. Vrij veel podenco's, huskies, 2 indian dogs, poeders, airdale terrier, teckels, corgi's, boxers. Stabijs, samojeeds, ridgebacks. Natuurlijk een overschot aan labradors en jack russels. Meerdere staande en jachthonden die ik nooit uit elkaar houd. Ik heb het gevoel dat ik eigenlijk gewoon het hele rassenbestand aan het opnoemen ben
Ik woon dan ook in de stad natuurlijk, dus veel honden sowieso. Er zijn wel rassen die ik zelden tot nooit zie, dat zijn de wat meer obscure rassen zoals een puli (1x gezien), of wartjes die ik nog nooit gezien heb.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik kom maar heel weinig honden tegen met wandelen. Onderweg kom ik wel langs veel huizen met terreinhonden, voornamelijk Duitse en ook wat Mechelse herders, mastins en mastinkruisingen, pitbulls/staffords, een paar grotere mixen en kleine kefferds (mixjes en vooral dwergpinchers en chihuahua's). Mijn directe buren hebben sinds een paar maanden twee podencopups
en iemand hier in de urbanisatie heeft een Groenendaeler.
Als ik in het dorp ben of onderweg daarnaartoe, zie ik opvallend veel husky's, boxers en border collies, verder veel kleine hondjes (chihuahua's, boomers, dwergpinchers, dwergkees, Franse bullen), af en toe een golden retriever, beagle, dwergpoedel of teckel, twee Duitse Staandes en een vrouw in een rolstoel met een podencomix.
In Nederland zag ik heel veel labradors en die heb ik hier nog niet één gezien, heel bijzonder. Ook geen labradoodles trouwens.
Galgo's zie ik hier in de omgeving ook niet, maar wel heel af en toe een podenco als huishond en ik kom ze ook wel eens tegen met hun jagers, op plekken waar ze gehuisvest worden en weggelopen/verdwaalde podenco's, vooral tijdens en na het jachtseizoen.
Als ik in het dorp ben of onderweg daarnaartoe, zie ik opvallend veel husky's, boxers en border collies, verder veel kleine hondjes (chihuahua's, boomers, dwergpinchers, dwergkees, Franse bullen), af en toe een golden retriever, beagle, dwergpoedel of teckel, twee Duitse Staandes en een vrouw in een rolstoel met een podencomix.
In Nederland zag ik heel veel labradors en die heb ik hier nog niet één gezien, heel bijzonder. Ook geen labradoodles trouwens.
Galgo's zie ik hier in de omgeving ook niet, maar wel heel af en toe een podenco als huishond en ik kom ze ook wel eens tegen met hun jagers, op plekken waar ze gehuisvest worden en weggelopen/verdwaalde podenco's, vooral tijdens en na het jachtseizoen.

- sabine
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Corgi
Berner sennen
Golden retriever
Boomers
Teckel
Sheltie
Schotse collie langhaar
Border collie
Staffords
Beagles
Chihuahuas
En heel veel doodles
Enn een shiba inu, een pomeriaan, een kruising stabij/wetter, boerenfox, jack hussel
Berner sennen
Golden retriever
Boomers
Teckel
Sheltie
Schotse collie langhaar
Border collie
Staffords
Beagles
Chihuahuas
En heel veel doodles
Enn een shiba inu, een pomeriaan, een kruising stabij/wetter, boerenfox, jack hussel
-
Tigris
Overwegend: Vachtkruisingen, Friese stabij, labradors, australische collies, teckels
Midden: spaniëls
Uniek: Bracco, Bedlington
Het lijkt wel dat spelletje pokémon van mijn neefje zo.
Midden: spaniëls
Uniek: Bracco, Bedlington
Het lijkt wel dat spelletje pokémon van mijn neefje zo.
Labradoodle
Grote zwarte poedel
Dwergpoedel
IJslandse herder
Landseer
labradors
Boomers
Border collie
Australian Sheperd
Dalmatiër
Boxer
Kooiker
Leonberger
Berner sennenhond
Grote Zwitser
Appenzeller
Entlebucher
Teckels
Staffords
Amerikaanse Akita
Cane corso
Mechelse herder
Beagle
Alaskan Malamute (nu overleden)
Jack hussels
Basenji
Pomeriaantje
Rottweiler
Ierse setter
Eurasier
Engelse Cocker Spaniël
Chihuahua
Corgi (Cardigan)
Airedale
Stabijhoun
Wetterhoun
Flatcoated
Goldens
Toller
Duitse Staande honden
Griffon Korthals (de mijne
)
Petit Basset Griffon Vendéen
Border Terriër
Berghond van de Maremmen
Tatra
Witte Herder (edit)
Als je het zo leest is het enorm veel
Ik zie ze bijna nooit en zeker niet allemaal tegelijk
Vaak loop ik helemaal alleen in de uiterwaarden.
En als ik vroeg ben ook helemaal alleen in het bos.
Grote zwarte poedel
Dwergpoedel
IJslandse herder
Landseer
labradors
Boomers
Border collie
Australian Sheperd
Dalmatiër
Boxer
Kooiker
Leonberger
Berner sennenhond
Grote Zwitser
Appenzeller
Entlebucher
Teckels
Staffords
Amerikaanse Akita
Cane corso
Mechelse herder
Beagle
Alaskan Malamute (nu overleden)
Jack hussels
Basenji
Pomeriaantje
Rottweiler
Ierse setter
Eurasier
Engelse Cocker Spaniël
Chihuahua
Corgi (Cardigan)
Airedale
Stabijhoun
Wetterhoun
Flatcoated
Goldens
Toller
Duitse Staande honden
Griffon Korthals (de mijne
Petit Basset Griffon Vendéen
Border Terriër
Berghond van de Maremmen
Tatra
Witte Herder (edit)
Als je het zo leest is het enorm veel
Ik zie ze bijna nooit en zeker niet allemaal tegelijk
Vaak loop ik helemaal alleen in de uiterwaarden.
En als ik vroeg ben ook helemaal alleen in het bos.
Laatst gewijzigd door ranetje op 05 okt 2021, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
De buuf heeft een LabDal en sinds 2 weken een klein keeshondje van 5 maanden oud, de andere een kruising die wat wegheeft van een kooikerhondje alleen veel meer wit. Dan nog een middenslag kees bij andere buren.
Verder lopen hier :
Jack hussels en russels
Berner sennen
verschillende buitenlandertjes (groot en klein)
Galgo's
veel teckels
Een heleboel doodle's
Berner sennen
springer spaniels
heeeeeeeeeeeeeeeeel veel boomers
Shiba inu
hollandse herders
mechelse herders
zogenaamde pitbulls
amerikaanse bulldoggen
XXL bully's
Stabij's
Zwitserse herders
Duitse herders
labradors
cocker spaniels
Collie's
Border collies
Kooikerhondje
franse bulldoggen
Engelse bulldoggen (en oldies)
Beagles
Chihuahua's
kruisingen onherleidbare
podenco's
bruin/witte jachthonden verschillende
Husky's
Malamutes
whippets
bull terrier
Aussies
poedels
maltezers
chinese nakerds
Staffords Amerikaan en Engels
kruising herder x appenzeller
boxer
Oud duitse herder
Polski owczarek nizinny
Verder lopen hier :
Jack hussels en russels
Berner sennen
verschillende buitenlandertjes (groot en klein)
Galgo's
veel teckels
Een heleboel doodle's
Berner sennen
springer spaniels
heeeeeeeeeeeeeeeeel veel boomers
Shiba inu
hollandse herders
mechelse herders
zogenaamde pitbulls
amerikaanse bulldoggen
XXL bully's
Stabij's
Zwitserse herders
Duitse herders
labradors
cocker spaniels
Collie's
Border collies
Kooikerhondje
franse bulldoggen
Engelse bulldoggen (en oldies)
Beagles
Chihuahua's
kruisingen onherleidbare
podenco's
bruin/witte jachthonden verschillende
Husky's
Malamutes
whippets
bull terrier
Aussies
poedels
maltezers
chinese nakerds
Staffords Amerikaan en Engels
kruising herder x appenzeller
boxer
Oud duitse herder
Polski owczarek nizinny
Laatst gewijzigd door Célie op 05 okt 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
In de buurt hebben we :
Heel veel teckels, alle maten en soorten, veel doodles, alle maten en soorten, een vizsla, 2 stabij's, 3 beagles, 2 afghanen, aantal chihuahua's, vlinderhondje, 3 duitse herders, een berner sennen, 3 mopshondjes, een koningspoedel, kleine naakthond, boomers en nog een aantal kruisingen.
Heel veel teckels, alle maten en soorten, veel doodles, alle maten en soorten, een vizsla, 2 stabij's, 3 beagles, 2 afghanen, aantal chihuahua's, vlinderhondje, 3 duitse herders, een berner sennen, 3 mopshondjes, een koningspoedel, kleine naakthond, boomers en nog een aantal kruisingen.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024