Demente ouwe muts

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Ybbihs
Posts in topic: 11

Demente ouwe muts

Bericht door Ybbihs »

Ze is mee op vakantie. Naar Duitsland, Harz.
Zolang de paden maar smal zijn, is ze dolgelukkig. Loopt ze fier voorop met haar staart verticaal en heeft ze Yoda-oortjes. Ze snackt de broodjes uit je handen als je niet uitkijkt. Ze staat op de toonbank van de dierenwinkel om alles goed in de gaten te houden en extra snacks te eisen. Ze kijkt schattig, lief en geniet volle tuigen.
En vanmiddag dacht ze dat ze weer 4 was en sprong van een 2 meter hoge muur af :schrik: Even manken, maar al snel weer vrolijk door trippelen alsof ze nog een jonge godin is. :I:

Iedere vakantie opnieuw denk ik dat het onze laatste vakantie samen is en iedere keer blijft ze me verbazen. Er zijn dagen dat je haar nog geen stuiver geeft en er zijn dagen zoals vandaag dat ze urenlang voorop loopt en 430 hoogtemeters met 2 vingers in haar neus doet. Ze is fantastisch :I: :I: :I:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Re: Demente ouwe muts

Bericht door Nanna »

Ze is toch niet dement? Zo ziet ze er helemaal niet uit.
Marc

Bericht door Marc »

Je bent gewoon geen oude hond gewend. Die zijn zo en gaan nog tijden mee. Ziet er heerlijk uit voor ze.
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Nanna schreef: 02 okt 2022, 22:23 Ze is toch niet dement? Zo ziet ze er helemaal niet uit.
Niet volop, maar ze zit wel in een beginstadium. ;) 's nachts onrustiger, meer afzonderen, soms staren, ineens niet meer snappen waar ze mee bezig is. Nieuwe mensen in huis vreet ze op. Mensen die ze van 2-3 jaar geleden en daarvoor kent, zijn goed. Alles van daarna mag opbokken. En zo nog wat dingetjes. Ze heeft nog genoeg lol, maar ze is wel wat complexer geworden in de laatste 1,5 jaar ;)
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Marc schreef: 02 okt 2022, 22:25 Je bent gewoon geen oude hond gewend. Die zijn zo en gaan nog tijden mee. Ziet er heerlijk uit voor ze.
Huh? Ik heb hiervoor 2 senior (13 en 14) honden gehad. ;)
Afbeelding
Kruimel
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

:I: :I: :I:
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Leuke foto’s en de Harz is genieten! Waar zitten jullie precies?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
katerke

Bericht door katerke »

:I: :I:
Afbeelding
Random

Bericht door Random »

Dat lieve hoofd! :I:
Hoe oud is ze nu eigenlijk? En hoe oud was ze ongeveer toen ze bij jou kwam? In mijn beleving is dat nog maar zo kort geleden. :scratch:
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Sandra&co schreef: 02 okt 2022, 22:50 Lieve ouwe Lou :I: Heerlijk zo'n wandeling!
Jaaa, ze is zo lief :I: en heerlijke wandelingen sowieso, maar die van gister was echt de top :cheer:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Kruimel schreef: 02 okt 2022, 23:07:I: :I: :I:
Ja toch :I:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Kells schreef: 02 okt 2022, 23:35 Leuke foto’s en de Harz is genieten! Waar zitten jullie precies?
We zitten net buiten de Harz, bij Sollstedt. Dus alsnog wel een uurtje rijden om echt vol in de Harz te zitten, maar ach :mrgreen:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

katerke schreef: 03 okt 2022, 07:57:I: :I:
Ik ben 't met je eens :mrgreen:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Random schreef: 03 okt 2022, 09:04 Dat lieve hoofd! :I:
Hoe oud is ze nu eigenlijk? En hoe oud was ze ongeveer toen ze bij jou kwam? In mijn beleving is dat nog maar zo kort geleden. :scratch:
Ze is 6,5 jaar geleden gekomen. :mrgreen:
Toen was ze geschat op 4, nu gaat ze richting de 11. Geen idee hoe de schatting precies is. Het ene moment sjokt ze rond als een 14jarige, het volgende moment dartelt ze als een 4jarige.
Afbeelding
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Wat heerlijk genieten zo. Kijkt nog lekker helder uit haar mooie kijkers. Altijd weer een cadeautje om zulke herinneringen samen te maken. Dan voel je je rijk. 😊
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Marc

Bericht door Marc »

Ybbihs schreef: 02 okt 2022, 22:31
Marc schreef: 02 okt 2022, 22:25 Je bent gewoon geen oude hond gewend. Die zijn zo en gaan nog tijden mee. Ziet er heerlijk uit voor ze.
Oh ja. Tuurlijk hahaha. Weet notabene welke. Maar waarom vindt je haar dan zo ouwelijk?
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Marc schreef: 03 okt 2022, 15:25
Ybbihs schreef: 02 okt 2022, 22:31
Oh ja. Tuurlijk hahaha. Weet notabene welke. Maar waarom vindt je haar dan zo ouwelijk?
:mrgreen:

Op het filmje een slechte dag, die heeft ze ook. Stapvoets lopen, oren naar achter, hijgen, soms proberen te draven maar daar na 3 stappen ook weer mee te stoppen. Hier waren we net 5 minuten aan 't lopen. Dan is het bijna niet voor te stellen dat ze gister in Duitsland na 1,5 uur lopen nog volle bak voorop trippelde en stukjes galopeerd de berg af.

Ze gaat op en af. Ene moment denk ik dat ze het geen week meer uithoudt, andere moment vliegt ze in het rond en kan ze de hele wereld aan.
In mijn reactie naar Nanna staan ook een hoop dingen die ze laat zien.

Sinds het filmpje staat ze op andere, iets zwaardere pijnstilling en dat werkt wel. Osteopaat komt ook iedere 6 weken, tussendoor masseer ik haar zelf. En zo gaat 't wel wat beter. Heeft ze beduidend meer goede dagen dan slechte dagen, maar ze is wel echt oud aan 't worden. Wat natuurlijk mag, maar door de uitersten in haar gedrag, vind ik het wel lastig. Die slechte dagen zijn dan extra confronterend en pijnlijk. De goede dagen ook extra waardevol en fijn, dat ook. ;)
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Rosanne schreef: 03 okt 2022, 14:49 Wat heerlijk genieten zo. Kijkt nog lekker helder uit haar mooie kijkers. Altijd weer een cadeautje om zulke herinneringen samen te maken. Dan voel je je rijk. 😊
Haar ogen zijn echt zo intens :I:
En idd, zoals gister voelde ik me echt heel rijk :I:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Gos schreef: 03 okt 2022, 11:08 Wat heerlijk dat jullie zo genieten!
Jaaa!!! Zo waardevol :I:
Afbeelding
Plaats reactie