sheltie familie reünie

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Gudrun
Posts in topic: 4
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

sheltie familie reünie

Bericht door Gudrun »

Bij mijn dochter wordt er verbouwd dus haar shelties logeren even hier. De HH blijft daar en ga ik over de middag uitlaten, zij wandelt er 's morgens en 's avonds mee maar hij kan nu even overdag niet los.

Ze waren super blij elkaar nog eens terug te zien, in het bijzonder Vivi en Sherlock, allebei 15 plussers ondertussen. Beiden wandelen niet meer ver en slapen veel dus ze zien elkaar zelden nog.

5 op een rij, en ik geniet.
van links naar rechts: Flora, Vivi, Pippa, Sherlock en Sookie. Vivi en Sookie zijn 3 jaar geleden met dochter mee gegaan toen die ging samen wonen.

Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Re: sheltie familie reünie

Bericht door Fabiola17 »

Kijk eens, er passen ook best 5 honden op die bank!
Wat een rijk "bezit" zo!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Fabiola17 schreef: 01 okt 2022, 12:20 Kijk eens, er passen ook best 5 honden op die bank!
Wat een rijk "bezit" zo!
Dit is de echte hondenbank, niet die van de chiwafwafs . Wordt alleen gebruikt als ik ook daar vlakbij zit, 's avonds als we tv kijken (en om te prikkeren). Voor de rest... hoe dichter bij mij hoe beter!
Ik was bijna vergeten hoe makkelijk shelties zijn.. heb wegens grommen de chi dames (Richaarke is altijd lief en braaf) en de 3 groten even apart gezet, wat een ongelooflijke rust in huis, en dat met 7 hondjes.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wat een prachtig stelletje, zo bij elkaar. 😍
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Mooi groepje zo samen, en wat fijn voor de honden om elkaar weer terug te zien.
Wat ziet Vivi er nog goed uit voor haar leeftijd.
Inge O
Posts in topic: 2
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Wat ziet Sookie er een schatje uit :I: .
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Pauline schreef: 01 okt 2022, 13:00 Mooi groepje zo samen, en wat fijn voor de honden om elkaar weer terug te zien.
Wat ziet Vivi er nog goed uit voor haar leeftijd.
Vivi is ook zo goed als doof en ze ziet ook slecht maar is inderdaad nog wat beter dan Sherlock.
Kells schreef: 01 okt 2022, 12:55 Wat een prachtig stelletje, zo bij elkaar. 😍
Dank je, ik ben dol op shelties ;-).
Inge O schreef: 01 okt 2022, 14:58 Wat ziet Sookie er een schatje uit :I: .
Precies goed gezegd. Ziet.
Nu zijn shelties sowieso makkelijk en lief maar Sookie is als dochter er bij is best een klein chefke en een grommelpotje. Maar zonder dochter is ze een beetje onzeker en gedraagt ze zich voorbeeldig. Maar van de 5 is het net het minste een schatje. Die ronde oogjes he... ze weet het en speelt het uit denk ik.
Inge O
Posts in topic: 2
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 01 okt 2022, 16:48
Inge O schreef: 01 okt 2022, 14:58 Wat ziet Sookie er een schatje uit :I: .
Precies goed gezegd. Ziet.
Nu zijn shelties sowieso makkelijk en lief maar Sookie is als dochter er bij is best een klein chefke en een grommelpotje. Maar zonder dochter is ze een beetje onzeker en gedraagt ze zich voorbeeldig. Maar van de 5 is het net het minste een schatje. Die ronde oogjes he... ze weet het en speelt het uit denk ik.
:LOL:
Kruimel
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Wat een mooi stel!
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Snowflake
Contacteer:

Bericht door Snowflake »

Wat een knap groepje ❤️❤️
Groetjes Brechtje
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Je zegt twee keer dat ze lief en makkelijk zijn. Ik heb geen verstand van het ras maar jij wel en ik neem het zo van je aan. Ik zie ze altijd met blije bazen lopen. Of wandelen moet ik zeggen van mijn vlaamse stagiaire.

Ik heb er vorige keer goed naar gekeken en op zich is een whiltie gewoon een fijne, gezonde makkelijke hond. Ook niet te groot of te klein voor een dekking.
Foto´s zoeken lukt niet want dan krijg je alleen maar silkens en dat is gewoon echt iets anders.
Mellow

Bericht door Mellow »

Prachtige hondjes :I:
Ooit wil ik wel een sheltie hoor (of een Whiltie :hartjes: )
Dirkje
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Wat zijn ze mooi zo met z’n allen op de bank. :smile:
Afbeelding
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Nohw wat een leuke groep zo samen :I:
Ik vind het zo leuk bij shelties dat ze er allemaal verschillend uitzien, hoeveel ze kwa kleur ook op elkaar lijken..
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Jetski schreef: 07 okt 2022, 09:28 Nohw wat een leuke groep zo samen :I:
Ik vind het zo leuk bij shelties dat ze er allemaal verschillend uitzien, hoeveel ze kwa kleur ook op elkaar lijken..
Als je op een show gaat kijken, lijken ze meer op elkaar ;-).
Maar shelties en grootte is best een gok vaak, mijn Pippa is hele klein met haar 27 cm schoft, maar haar nestzusje die ondertussen overleden is helaas was 50 cm schoft...
En de oortjes horen netjes te tippen, dar wordt ook duchtig voor geplakt en verzwaard als pup. Haalt weinig uit volgens mij, die van Vivi zijn maanden geplakt en prikken toch.
Ik vind het allemaal best zo.
EchoMira schreef: 07 okt 2022, 01:48 Je zegt twee keer dat ze lief en makkelijk zijn. Ik heb geen verstand van het ras maar jij wel en ik neem het zo van je aan. Ik zie ze altijd met blije bazen lopen. Of wandelen moet ik zeggen van mijn vlaamse stagiaire.

Ik heb er vorige keer goed naar gekeken en op zich is een whiltie gewoon een fijne, gezonde makkelijke hond. Ook niet te groot of te klein voor een dekking.
Foto´s zoeken lukt niet want dan krijg je alleen maar silkens en dat is gewoon echt iets anders.
Enige wanneer het fout gaat, is met een baas die er druk op zet om te presteren of tegen schreeuwt ofte hard praat. Het zijn gevoelige en zachte hondjes. Terughoudend naar vreemden staat in de rasbeschrijving (nu hebben Sherlock, Flora en Vivi die niet gelezen) maar het klopt vaak wel, en dan weet je dat te terughoudend angstig kan worden.
Maar ik heb de indruk dat de laatste 10 jaar er meer en meer echt stabiele shelties zijn ook en zelfs wat drukke. Van onze 5 samen is Flora de minst stabiele, in die zin dat ze een tikje nerveus is. Ze is wel super sociaal naar mensen en kinderen, meer dan de anderen.

Gezondheid: epilepsie zit in sommige lijnen maar lijkt ook minder te worden, in die mate zelfs dat ik op dit moment geen enkele sheltie ken met epilepsie, HD testen nodig, nu en dan is er eentje met slechte heupen en dan de oogtesten, CEA zijn heel veel dragers. Net als MDR1. Maar dat wordt dus getest en alleen dragers met vrije honden gecombineerd. Er is nu wel een andere vermoedelijke erfelijke aandoening, pees in de hak waarvan de persgroeve niet helemaal goed is en daardoor verspringt of zoiets, maar dat is een jaar of 5 geleden begonnen en wordt heel kort op de bal op gereageerd, ik weet van 3 fokkers dat ze geheel of gedeeltelijk gestopt zijn daarom.
Een aantal jaren geleden heeft de rasvereniging een grote bevraging gedaan bij alle eigenaars van de toen in Nederland gefokte pups naar gezondheid, ook de pups die naar buitenland gegaan zijn (daarom kregen wij die lijst ook) en ik heb het gevoel dat ze er wat mee gedaan hebben ook.
Kruisingen: nog niet gezien eigenlijk tenzij uit broodfok. En ik ken ook geen enkele fokker van wie ik vermoed dat je een dekking zou krijgen, je zou dan echt al buiten de "echte" fokkers moeten zoeken naar een individuele reu.
Sheltie fokkers zijn erg... er is ook een enorme discussie tussen de zuiver Engelse en de Amerikaanse lijnen.

Even opgezocht: dat onderzoek is langer geleden dan gedacht, zie hier: https://www.nederlandsesheltieverenigin ... ncouns.pdf
Nanna

Bericht door Nanna »

Wat schattig, die ouwetjes ook😍
Plaats reactie