Broodfok
- Mo-yi
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Broodfok
Hier om de hoek, in Belgie, is het helaas nog TE vaak dat de broodfok maar door blijft gaan.
Hele schuren vol met "alle rassen" , in en in triest.
Zo'n bericht over een inval geeft weer een beetje hoop, al is dat vaak een desilusie want even vrolijk gaan de klootzakken weer verder. Al jaren en jaren is er bv bekend dat een belse dierenarts, ja..een dierenarts, zich ermee heeft verbonden, in die zin dat zij wel zorgt dat honden uit het buitenland ineens gezondverklaard zijn en alle papiertjes zo verdraaid worden dat het zowat soortvan klopt. de sjoemel dierenarts, ze zijn er en ze kunnen jaren doorgaan. House of Animals ( Karin Soeters ) heeft het eindelijk voor elkaar dat die d.a eindelijk voor een rechtbank moest komen.
Soit..nu een volgende inval.
"Speurders vallen binnen in honden- en kattenkennels van Hoeve Hoogland: “Onderzoek naar broodfokkerij”
Kasterlee - Speurders van de federale gerechtelijke politie en enkele inspectiediensten zijn maandagochtend binnengevallen bij honden- en kattenhandel Hoeve Hoogland (Felicanis) aan Hoek in Tielen (Kasterlee) en op Bos Dellen in Kasterlee. De inval gebeurde naar aanleiding van een gerechtelijk onderzoek naar broodfokkerij en een mogelijke zwendel in Oost-Europese puppy’s. De speurders gingen maandagochtend ook langs bij een hondenkennel in het Limburgse Heusden-Zolder.
Het was maandagochtend vroeg al heel druk in de straat Hoek in Tielen en op Bos Dellen in Kasterlee, de twee locaties van honden- en kattenhandel Hoeve Hoogland of Felicanis. De inspectiediensten wilden maandag zelf nagaan hoe het gesteld is met het dierenwelzijn van de honderden honden en katten op de locaties van de handelaar. Ook in het Limburgse Heusden-Zolder startte maandagochtend een huiszoeking bij een hondenkennel.
“De huiszoekingen vinden plaats in het kader van een lopend gerechtelijk onderzoek naar mogelijke broodfok”, zegt Kato Belmans, woordvoerster van het parket in Antwerpen. “Het onderzoek gebeurt door de federale gerechtelijke politie. De speurders krijgen ondersteuning van inspecteurs van het federaal voedselagentschap (FAVV) en van het federaal agentschap voor geneesmiddelen en gezondheidsproducten (FAGG). Zij gaan na in welke omstandigheden de dieren in de kennels verblijven en welke middelen ze toegediend krijgen. Afhankelijk van de omstandigheden en de vaststellingen tijdens de huiszoeking moet er beslist worden wat er met de dieren gaat gebeuren.”
Een aantal inspecteurs van de politie regio Turnhout leverde ondersteuning tijdens de invallen op de twee locaties in Tielen en Kasterlee. “De zaakvoerder van Hoeve Hoogland was maandagochtend niet aanwezig op een van de locaties in Tielen en Kasterlee. Hij kon nog niet ondervraagd worden”, legt Kato Belmans uit. In de kennel aan Hoek in Tielen zijn vooral honden gehuisvest. In Kasterlee gaat het zowel om honden als om katten."
https://www.gva.be/cnt/dmf20221024_9235 ... ohYZCiV27M
Zo'n bericht over een inval geeft weer een beetje hoop, al is dat vaak een desilusie want even vrolijk gaan de klootzakken weer verder. Al jaren en jaren is er bv bekend dat een belse dierenarts, ja..een dierenarts, zich ermee heeft verbonden, in die zin dat zij wel zorgt dat honden uit het buitenland ineens gezondverklaard zijn en alle papiertjes zo verdraaid worden dat het zowat soortvan klopt. de sjoemel dierenarts, ze zijn er en ze kunnen jaren doorgaan. House of Animals ( Karin Soeters ) heeft het eindelijk voor elkaar dat die d.a eindelijk voor een rechtbank moest komen.
"Speurders vallen binnen in honden- en kattenkennels van Hoeve Hoogland: “Onderzoek naar broodfokkerij”
Kasterlee - Speurders van de federale gerechtelijke politie en enkele inspectiediensten zijn maandagochtend binnengevallen bij honden- en kattenhandel Hoeve Hoogland (Felicanis) aan Hoek in Tielen (Kasterlee) en op Bos Dellen in Kasterlee. De inval gebeurde naar aanleiding van een gerechtelijk onderzoek naar broodfokkerij en een mogelijke zwendel in Oost-Europese puppy’s. De speurders gingen maandagochtend ook langs bij een hondenkennel in het Limburgse Heusden-Zolder.
Het was maandagochtend vroeg al heel druk in de straat Hoek in Tielen en op Bos Dellen in Kasterlee, de twee locaties van honden- en kattenhandel Hoeve Hoogland of Felicanis. De inspectiediensten wilden maandag zelf nagaan hoe het gesteld is met het dierenwelzijn van de honderden honden en katten op de locaties van de handelaar. Ook in het Limburgse Heusden-Zolder startte maandagochtend een huiszoeking bij een hondenkennel.
“De huiszoekingen vinden plaats in het kader van een lopend gerechtelijk onderzoek naar mogelijke broodfok”, zegt Kato Belmans, woordvoerster van het parket in Antwerpen. “Het onderzoek gebeurt door de federale gerechtelijke politie. De speurders krijgen ondersteuning van inspecteurs van het federaal voedselagentschap (FAVV) en van het federaal agentschap voor geneesmiddelen en gezondheidsproducten (FAGG). Zij gaan na in welke omstandigheden de dieren in de kennels verblijven en welke middelen ze toegediend krijgen. Afhankelijk van de omstandigheden en de vaststellingen tijdens de huiszoeking moet er beslist worden wat er met de dieren gaat gebeuren.”
Een aantal inspecteurs van de politie regio Turnhout leverde ondersteuning tijdens de invallen op de twee locaties in Tielen en Kasterlee. “De zaakvoerder van Hoeve Hoogland was maandagochtend niet aanwezig op een van de locaties in Tielen en Kasterlee. Hij kon nog niet ondervraagd worden”, legt Kato Belmans uit. In de kennel aan Hoek in Tielen zijn vooral honden gehuisvest. In Kasterlee gaat het zowel om honden als om katten."
2011-2025
- Mo-yi
Re: Broodfok
Ja, idioot gedoe. Van de meeste is het al jaren bekend voor er iets gebeurd. En dan zijn er die eindelijk gesloten gaan worden, en dan nog kunnen diezelfde onde reen andere naam elders weer verder gaan.Sandra&co schreef: 24 okt 2022, 11:09 "Vermoedelijke" broodfok? Wat is eigenlijk hun definitie van broodfok want op alleen MP staan al 56 advertenties van verschillende rashonden- en katten.
zo deprimerend
2011-2025
- Inge O
- Posts in topic: 6
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Broodfok op zich is niet verboden en kan je ook niet verbieden, ook niet in NL - da's dus weer een journalist die z'n werk niet heeft gedaan.
Kijken of ze alle regels volgen en of er niet gesjoemeld wordt kan natuurlijk wel, en dat doen ze dus blijkbaar, maar is het dus ook alweer niet goed?
Kijken of ze alle regels volgen en of er niet gesjoemeld wordt kan natuurlijk wel, en dat doen ze dus blijkbaar, maar is het dus ook alweer niet goed?
-
EchoMira
- Honden: 3
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Dat is de nogal ranzige keerzijde van de gedoogcultuur. Dat je dan dingen die niet verboden zijn wel gaan zitten lastig vallen.
Je valt een biggenbedrijf toch ook niet zomaar binnen met allerlei uit de lucht getrokken gevoeletejes? Als je binnen de gestelde regels werkt hoor je met rust gelaten te worden. Oh...wacht..dat doen ze ook.
Het is wachten op de dag dat de wereldredders aan jouw deur staan.
Je valt een biggenbedrijf toch ook niet zomaar binnen met allerlei uit de lucht getrokken gevoeletejes? Als je binnen de gestelde regels werkt hoor je met rust gelaten te worden. Oh...wacht..dat doen ze ook.
Het is wachten op de dag dat de wereldredders aan jouw deur staan.
- Inge O
Dat doen ze zeer zeker, en ik kan het weten want heb dat werk gedaan. Het is niet voor niets dat de boeren zo licht ontvlambaar worden, ze worden langs alle kanten op de kop gezeten, al decennialang.EchoMira schreef: 25 okt 2022, 07:58
Je valt een biggenbedrijf toch ook niet zomaar binnen met allerlei uit de lucht getrokken gevoeletejes?
Maar als er een dusdanige inval gebeurt als hierboven beschreven zal het wel zijn omdat er verdenkingen zijn van ónwettelijke dingen.
- Mo-yi
sowieso broodfok
mogen ze harder en veel eerder in optreden, wat mij betreft.
Was er niet pas iets veranderd daarin, dat ze aantal rassen tot een bepaalde grens mogen hebben/aanbieden?
Deze is volgens mij ook al jaren in the picture. Dan komen er nog vaak een hoop honden half ziek uit buitenland en met wat gesjoemel rond de papieren worden ze grof doorverkocht.
Was er niet pas iets veranderd daarin, dat ze aantal rassen tot een bepaalde grens mogen hebben/aanbieden?
Deze is volgens mij ook al jaren in the picture. Dan komen er nog vaak een hoop honden half ziek uit buitenland en met wat gesjoemel rond de papieren worden ze grof doorverkocht.
2011-2025
- Inge O
Het grote probleem blijft dat er nog geen enkele sluitende methode is gevonden om de leeftijd van pups met zekerheid vast te stellen, waardoor gesjoemel met papieren mogelijk blijft.Mo-yi schreef: 25 okt 2022, 09:02 sowieso broodfok![]()
- Daan
- Posts in topic: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Toen Teddy net als pup bij ons was heb ik meegewerkt aan een onderzoek van de studie diergeneeskunde aan Universiteit Utrecht. Aan de hand van foto's van het melkgebit (2 keer per week moest ik fotos maken en doorsturen) wilden ze in beeld brengen op welke leeftijd de snijtanden bij puppy's van verschillende rassen wisselen. Ze wilden zo onderzoeken of het mogelijk is om de leeftijd van een pup betrouwbaar in te schatten, om zo de import van te jonge puppy's naar Nederland tegen te gaan.Inge O schreef: 25 okt 2022, 13:31Het grote probleem blijft dat er nog geen enkele sluitende methode is gevonden om de leeftijd van pups met zekerheid vast te stellen, waardoor gesjoemel met papieren mogelijk blijft.Mo-yi schreef: 25 okt 2022, 09:02 sowieso broodfok![]()
- Inge O
Ja, ik ken dat onderzoek, en als ik het goed heb was net ook hun concluss-ie dat je het niet betrouwbaar kan zeggen op basis van tanden, te grote individuele- en rasverschillen.Daan schreef: 25 okt 2022, 13:42Toen Teddy net als pup bij ons was heb ik meegewerkt aan een onderzoek van de studie diergeneeskunde aan Universiteit Utrecht. Aan de hand van foto's van het melkgebit (2 keer per week moest ik fotos maken en doorsturen) wilden ze in beeld brengen op welke leeftijd de snijtanden bij puppy's van verschillende rassen wisselen. Ze wilden zo onderzoeken of het mogelijk is om de leeftijd van een pup betrouwbaar in te schatten, om zo de import van te jonge puppy's naar Nederland tegen te gaan.Inge O schreef: 25 okt 2022, 13:31Het grote probleem blijft dat er nog geen enkele sluitende methode is gevonden om de leeftijd van pups met zekerheid vast te stellen, waardoor gesjoemel met papieren mogelijk blijft.Mo-yi schreef: 25 okt 2022, 09:02 sowieso broodfok![]()
-
EchoMira
Ja, dat bedoelde ik juist ook.Inge O schreef: 25 okt 2022, 08:40Dat doen ze zeer zeker, en ik kan het weten want heb dat werk gedaan. Het is niet voor niets dat de boeren zo licht ontvlambaar worden, ze worden langs alle kanten op de kop gezeten, al decennialang.EchoMira schreef: 25 okt 2022, 07:58
Je valt een biggenbedrijf toch ook niet zomaar binnen met allerlei uit de lucht getrokken gevoeletejes?
Verdacht worden is geen misdrijf. Als je zo gaat redeneren kun je iedereen schofferen. Feit blijft dat je gewoon bedrijfsmatig dieren; paarden, geiten, varkens, nertsen en dus ook honden, mag fokken.Maar als er een dusdanige inval gebeurt als hierboven beschreven zal het wel zijn omdat er verdenkingen zijn van ónwettelijke dingen.
Er gebeuren in elk bedrijf onwettige dingen. De legionella wordt niet goed bestreden, er is een subsidieformulier verkeerd ingevuld of het afval wordt soms niet helemaal correct gescheiden.´
Natuurlijk heeft een grote broodfokker zijn papieren op orde. Dat is helemaal niet zo moeilijk en het eerste waar hij op beoordeeld wordt. Daar betrap je niets. Wat je wel kunt betrappen zijn randdingetjes.
Maar als er dierenleed plaats vindt heeft dat meer te maken met het legale deel dan het onwettelijke gebeuren dus dan nog met zo'n vijandige houding aan komen kakken is gewoon achterlijk.
Een paar weken geleden werd de jagerij nog verdedigd met " het mag gewoon." dus waarom is dat bij een broodfokker dan niet genoeg? Dat is toch een aanpalende bezigheid?
Maar zoals je zegt, er wordt geredeneerd vanuit waar rook is is vuur. "Er is een inval geweest dus het zal wel fout zitten."
Zo kun je alles en iedereen verdacht maken.
Ondertussen is er zowel bij de wetgever als de uitvoerende macht ook zat rook te vinden. Doe maar gewoon niet.
Tegelijkertijd loopt de gemiddelde broodfokhond als hij eenmaal op zijn pootjes geland is de evenknie van de huishoudelijke hobbyfokker schaterend voorbij.
Johannes 8:7
Ik ben tegen broodfok. Laat het duidelijk zijn dat ik tegen broodfok ben.
Maar van de RVB-kliek wil ik er niets over horen en van de overheid al helemaal niet. Die hebben in de afgelopen weken honderdduizenden plofkippen laten vergassen zoals ze bijna elk jaar doet. Om helemaal niks.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Welke: Ierse Setters
O ja, dat is ook een van mijn grootste ergernissen van deze tijd. Diep triest.EchoMira schreef: 25 okt 2022, 21:23Ja, dat bedoelde ik juist ook.Inge O schreef: 25 okt 2022, 08:40Dat doen ze zeer zeker, en ik kan het weten want heb dat werk gedaan. Het is niet voor niets dat de boeren zo licht ontvlambaar worden, ze worden langs alle kanten op de kop gezeten, al decennialang.EchoMira schreef: 25 okt 2022, 07:58
Verdacht worden is geen misdrijf. Als je zo gaat redeneren kun je iedereen schofferen. Feit blijft dat je gewoon bedrijfsmatig dieren; paarden, geiten, varkens, nertsen en dus ook honden, mag fokken.Maar als er een dusdanige inval gebeurt als hierboven beschreven zal het wel zijn omdat er verdenkingen zijn van ónwettelijke dingen.
Er gebeuren in elk bedrijf onwettige dingen. De legionella wordt niet goed bestreden, er is een subsidieformulier verkeerd ingevuld of het afval wordt soms niet helemaal correct gescheiden.´
Natuurlijk heeft een grote broodfokker zijn papieren op orde. Dat is helemaal niet zo moeilijk en het eerste waar hij op beoordeeld wordt. Daar betrap je niets. Wat je wel kunt betrappen zijn randdingetjes.
Maar als er dierenleed plaats vindt heeft dat meer te maken met het legale deel dan het onwettelijke gebeuren dus dan nog met zo'n vijandige houding aan komen kakken is gewoon achterlijk.
Een paar weken geleden werd de jagerij nog verdedigd met " het mag gewoon." dus waarom is dat bij een broodfokker dan niet genoeg? Dat is toch een aanpalende bezigheid?
Maar zoals je zegt, er wordt geredeneerd vanuit waar rook is is vuur. "Er is een inval geweest dus het zal wel fout zitten."
Zo kun je alles en iedereen verdacht maken.
Ondertussen is er zowel bij de wetgever als de uitvoerende macht ook zat rook te vinden. Doe maar gewoon niet.
Tegelijkertijd loopt de gemiddelde broodfokhond als hij eenmaal op zijn pootjes geland is de evenknie van de huishoudelijke hobbyfokker schaterend voorbij.
Johannes 8:7
Ik ben tegen broodfok. Laat het duidelijk zijn dat ik tegen broodfok ben.
Maar van de RVB-kliek wil ik er niets over horen en van de overheid al helemaal niet. Die hebben in de afgelopen weken honderdduizenden plofkippen laten vergassen zoals ze bijna elk jaar doet. Om helemaal niks.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Persistence
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Is dit ook broodfok? Ik vind persoonlijk van niet, maar dat kan komen omdat ik het oprecht leuke hondjes vind:
https://www.pupsvanfikkie.nl/?utm_sourc ... m=referral
Zag ze via deze advertentie op MP: https://link.marktplaats.nl/m1903097961 ... ios_tablet
Zag ze via deze advertentie op MP: https://link.marktplaats.nl/m1903097961 ... ios_tablet
-
EchoMira
Ik vind dat je de financiële factor echt los moet koppelen van de kwaliteit. Er zijn zat mensen die zonder winst allerlei wrakken fokken en er zijn ook mensen die bakken geld verdienen aan de fok van gezonde, leuke lieve honden.Persistence schreef: 28 okt 2022, 20:56 Is dit ook broodfok? Ik vind persoonlijk van niet, maar dat kan komen omdat ik het oprecht leuke hondjes vind:
Het puppy mill idee is vooral een amerikaans fenomeen. Ik zeg niet dat het hier niet gebeurt maar ook keurmeesters van belangrijke shows zijn door het stof gegaan met veel te veel honden in abominable omstandigheden.
Dat iemand geld verdient maakt ze niet goed of slecht. Het welzijn van de fokdieren en de gezondheid van de pups maakt ze goed of slecht.
Wel vind ik dat serieus te nemen fok altijd nieuwe serieus te nemen ouderdieren oplevert. Anders ben je een pop-up fukkert.
Het moet over 50 jaar nog steeds iets toegevoegd hebben en dat vind ik van jouw link niet.
Alles door elkaar smeren is ook leuk in de eerste generatie maar wat komt er na?
Het is wel broodfok denk ik, maar misschien minder negatief omdat (als het verhaal klopt) de teefjes maar 3 nestjes krijgen.
Daarna mogen ze met pensioen.
Kennelijk hebben een aantal teefjes een "gastgezin" waar ze dan permanent mogen gaan wonen.
Soort kopen van een pup onder fokkersvoorwaarden in dat geval?
Deze tekst vind ik wel apart.
Welke "bloedlijnen"?
Daarna mogen ze met pensioen.
Kennelijk hebben een aantal teefjes een "gastgezin" waar ze dan permanent mogen gaan wonen.
Soort kopen van een pup onder fokkersvoorwaarden in dat geval?
Deze tekst vind ik wel apart.
Je fokt met mengelmoesjes maar de bloedlijnen zijn zuiver?pupsvanfikkie schreef:Maar het allergrootste voordeel van fokken met mengelmoesjes is dat je gezonde pups fokt! Omdat de bloedlijnen zo zuiver zijn, heb je zelden tot nooit een pup met een ernstig erfelijk gebrek.
Welke "bloedlijnen"?

-
EchoMira
Dat een hond voorouders van verschillende rassen heeft betekent niet dat je niet weet welke voorouders dat zijn.
En die vererving kan net zo goed schoon zijn als die van een rashond.
We kunnen pas gaan praten over wat wel en niet zuiver mag heten als je gewoon korthalsen, staanden en een brak door elkaar gaat fokken. Alsof je dan je type niet behoudt.
Echo heeft gewoon heldere lijnen in beide rassen. Dat is niet ineens weg omdat ze geen stamboom heeft.
Ondertussen is ze een superieur moederdier voor beide rassen.
En die vererving kan net zo goed schoon zijn als die van een rashond.
We kunnen pas gaan praten over wat wel en niet zuiver mag heten als je gewoon korthalsen, staanden en een brak door elkaar gaat fokken. Alsof je dan je type niet behoudt.
Echo heeft gewoon heldere lijnen in beide rassen. Dat is niet ineens weg omdat ze geen stamboom heeft.
Ondertussen is ze een superieur moederdier voor beide rassen.
Heldere lijnen (weten wie de ouders en grootouders zijn)vind ik wat anders dan "zuivere bloedlijnen".
Vooral omdat daaraan wordt opgehangen dat de kans op een erfelijk gebrek daardoor heel klein wordt.
Vooral omdat daaraan wordt opgehangen dat de kans op een erfelijk gebrek daardoor heel klein wordt.

- Persistence
Geld verdienen is wel van belang bij een broodfokker.EchoMira schreef: 28 okt 2022, 21:04 Dat iemand geld verdient maakt ze niet goed of slecht. Het welzijn van de fokdieren en de gezondheid van de pups maakt ze goed of slecht.
Wel vind ik dat serieus te nemen fok altijd nieuwe serieus te nemen ouderdieren oplevert. Anders ben je een pop-up fukkert.
Het moet over 50 jaar nog steeds iets toegevoegd hebben en dat vind ik van jouw link niet.
Alles door elkaar smeren is ook leuk in de eerste generatie maar wat komt er na?
Deze honden zijn, voor zover ik kan zien, niet medisch getest en dat vind ik persoonlijk belangrijk, belangrijker dan gemengde rassen. Maar ik denk wel dat hier gezellige familiehondjes uitkomen. Waarom zou een goed karakter na 50 jaar niets toevoegen?
Ik heb het niet over het voortbestaan van rassen maar van honden in het algemeen.
Hoe zie jij de volgende generaties van de pups van Mira voor je dan?
-
EchoMira
Ik zie helemaal niks voor me maar als ik met echo ga fokken kan ik prima uitleggen waarom. Dat ze ouders van verschillende rassen heeft doet helemaal niets af aan haar bewezen kwaliteit. Haar opa was een kampioen op de baan en haar vader de mooiste van zijn generatie en ik heb qua karakter of natuurlijke fitheid helemaal niets op haar aan te merken. Ze volstaat als volwaardige rat terriër. Ze molt ze waar je bij staat en ze is nog steeds het huisdier dat de whippet isPersistence schreef: 28 okt 2022, 21:52
Echo is voor de whippetpopulatie een gedocumenteerde teef die type vererft maar 0 coi geeft.
Het worden geen top pups waarmee je gillend naar de rai rent. Maar het worden wel de opa´s en oma´s van top pups. De frisse wind.
- Persistence
Het was geen kritiek hè, gewoon een vraag.EchoMira schreef: 28 okt 2022, 22:12Ik zie helemaal niks voor me maar als ik met echo ga fokken kan ik prima uitleggen waarom. Dat ze ouders van verschillende rassen heeft doet helemaal niets af aan haar bewezen kwaliteit. Haar opa was een kampioen op de baan en haar vader de mooiste van zijn generatie en ik heb qua karakter of natuurlijke fitheid helemaal niets op haar aan te merken. Ze volstaat als volwaardige rat terriër. Ze molt ze waar je bij staat en ze is nog steeds het huisdier dat de whippet isPersistence schreef: 28 okt 2022, 21:52
Echo is voor de whippetpopulatie een gedocumenteerde teef die type vererft maar 0 coi geeft.
Het worden geen top pups waarmee je gillend naar de rai rent. Maar het worden wel de opa´s en oma´s van top pups. De frisse wind.
Wil je terugfokken naar de whippet?
-
EchoMira
Ja, een goede whippet reu sla ik niet af.
Een AHT trouwens ook niet. En ook geen pinscher of een fox.
Een AHT trouwens ook niet. En ook geen pinscher of een fox.
- Mo-yi
Hier zijn inmiddels wel dieren mee in beslag genomenMo-yi schreef: 24 okt 2022, 09:43 Hier om de hoek, in Belgie, is het helaas nog TE vaak dat de broodfok maar door blijft gaan.
2011-2025
- Inge O
Zo goed ging het daar dus niet, volledig terechte inval dus :
https://www.rtv.be/artikels/18-zwaar-ve ... sbE9linwY4
-
EchoMira
Ik snap dat niet. Het is best lucratief dus dan kan ivermectine en basale medische behandeling er toch wel uit?
Dat ze mentaal geen gezinshondjes worden snap ik, maar dat hoeft voor een meute foxhounds ook niet. Maar ze door verwaarlozing ziek laten worden is commercieel gezien echt dom. Fokdieren moeten gezond zijn anders maak je geen winst op nakomelingen, zo simpel is het gewoon.
Juist als je honden niet uitlaat is het toch een peulenschil om ze vrij van parasieten te houden?
Je weet dat je met je massafok voor dumpprijzen al op de schopstoel zit. Dan laat je je toch niet betrappen op achterstallige verzorging?
Als ik brood ging fokken zou ik ze twee aan twee in paardenboxen houden met een bankstel er in en een buitenren waar ze vier keer per dag om de beurt in mogen.
Cozycaves bij de fleet en aantoonbare socialisatie met mensen.
Dat is echt wel het minimum. Gewoon iedereen bravectoe en een mandje met tabakstelen en ze hebben gewoon geen schurft. Dat is veel goedkoper dan vuil en verwaarlozing.
Dat ze mentaal geen gezinshondjes worden snap ik, maar dat hoeft voor een meute foxhounds ook niet. Maar ze door verwaarlozing ziek laten worden is commercieel gezien echt dom. Fokdieren moeten gezond zijn anders maak je geen winst op nakomelingen, zo simpel is het gewoon.
Juist als je honden niet uitlaat is het toch een peulenschil om ze vrij van parasieten te houden?
Je weet dat je met je massafok voor dumpprijzen al op de schopstoel zit. Dan laat je je toch niet betrappen op achterstallige verzorging?
Als ik brood ging fokken zou ik ze twee aan twee in paardenboxen houden met een bankstel er in en een buitenren waar ze vier keer per dag om de beurt in mogen.
Dat is echt wel het minimum. Gewoon iedereen bravectoe en een mandje met tabakstelen en ze hebben gewoon geen schurft. Dat is veel goedkoper dan vuil en verwaarlozing.
- Mo-yi
"Hoeve Hoogland mag in afwachting van het onderzoek open blijven. In de verschillende vestigingen samen verbleven zo’n 1.000 honden. "Inge O schreef: 30 okt 2022, 19:29 Zo goed ging het daar dus niet, volledig terechte inval dus :
2011-2025
- Mo-yi
twee aan twee in een paardenstal..hoe doe je dat als je er duizend hebt?EchoMira schreef: 30 okt 2022, 23:43 Ik snap dat niet. Het is best lucratief dus dan kan ivermectine en basale medische behandeling er toch wel uit?
ze verdienen er goed aan, wasbeurtje hier en daar,ivermectine idd, maar hee..voor 1000 honden doen die gasten dat niet
Dat het geen dierenmensen zijn is duidelijk, ondernemers zijn ze ook al niet en toch gaan zulke jarenlang door..zelfs nu, nu dit is vastgesteld en weggehaald mag dat open blijven, dat snap ik dan weer niet.
Wat er in deze omgeving vaak gebeurd is als er 1 gesloten wordt, dan echt wanpraktijken zoals hier, dan gaat het rustig op een andere locatie in een dorp verderop weer door.
Hoe dan? Als hun naam oppopt moeten er alarmbellen gaan rinkelen en geen 1 gemeente moet daar dan nog mee in zee gaan.
2011-2025