EchoMira schreef: 28 okt 2022, 20:40
Suzanne schreef: 28 okt 2022, 20:32
Kijk, dit is wat ik van haar had verwacht
Ze doet zo haar best, maar soms lukt het niet helemaal
De vraag is natuurlijk of je normaal gesproken opdat moment sloffen en sokken aan zou moeten hebben.
Mijn honden zijn tot in de puntjes gedienstig maar dit kunnen ze echt niet. Ik vind het superknap.
Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft maar meer wat er toevallig binnen bereik ligt. Nu had ze al eerder op de avond een sok gepikt, en die lag blijkbaar voor haar neus. Schoenen was ze even vergeten.
Het is ook helemaal niet erg dat ze met iets anders aankomt. Ik kreeg daar wel eens commentaar over op cursus dat ik niet gewoon apport mocht zeggen, maar altijd de naam van het voorwerp erbij. Dat deed ze bij haar hond ook en als ze alleen maar apport zei bleef ie haar aankijken tot ze erbij zei wat ze bedoelde.
Ik vind het juist makkelijk dat ze zelf ook nadenkt over wat ik kan bedoelen. Zo kan ik haar alles laten brengen wat ik wil, zonder er gelijk een naam aan te moeten koppelen. Maar zoals nu dat ik weet dat ze best weet wat schoen is, ga ik wel door tot ze het goed heeft. Als ze het nu nog niet had uitgevogeld was ik wel met haar meegelopen om haar duidelijk te maken wat schoen ook alweer is, zodat ze alsnog wat kan verdienen