Aanval Rottweiler

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Aanval Rottweiler

Bericht door Nanna »

Poortugaal – Een kindje is woensdag aan het eind van de middag zwaargewond geraakt nadat deze is gebeten door een Rottweiler. Het Mobiel Medisch Team is per traumahelikopter ingevlogen voor behandeling van het slachtoffer.

Het slachtoffer is een kindje van 11 maanden oud. Het slachtoffertje is behandeld door personeel van de ambulance en het traumateam. Het kindje is daarna in zorgelijke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

😥
Ineke A
Posts in topic: 1

Re: Aanval Rottweiler

Bericht door Ineke A »

Afschuwelijk, ik vind het wat griezelige honden… onvoorspelbaar…
sonj@

Bericht door sonj@ »

Ach wat sneu.
Nanna

Bericht door Nanna »

De hond is afgemaakt. De beslissing daarover is door de eigenaar genomen. De aanval van de hond vond binnenshuis plaats, zegt een getuige. Mogelijk hoorde de hond bij het gezin. De politie wil hier niets over zeggen.
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Ik heb de schurft aan rottweilers dus het verbaast me niets maar waarom was het dit keer weer niet de schuld van de ouders dat de hond er eerder bij was?

Een hond is geen familielid. Een hond is een huisdier. Stamp dat nou gewoon een keer in je botte kop en berg je beesten op als de mensen de ruimte nodig hebben.
Niet dat ik zo´n kuthond in een bench in de slaapkamer zou willen hebben maar daar heeft babynichtje alvast geen last van.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik vind rottweilers bij voorbaat onbetrouwbare lijers met ontiegelijk domme harsessen. Eencelligen.
Ik geloof ook best dat de aanval ‘uit het niets’ is geweest. Ze zijn onleesbaar.
Nanna

Bericht door Nanna »

De eigenaren zijn evenzovaak afdeling LTS zwakstroom.
‘Ga maar bij Tyson in de mand liggen dan maakt pappa een foto’.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

De rotties van vroeger (zeg maar zo,n 25 jaar terug) waren veel beter te lezen. En ook niet van die domme agressievelingen. Dit was mijn maatje Amber. Knetter gehoorzaam en heel erg lief.

Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 02 nov 2022, 22:21 De eigenaren zijn evenzovaak afdeling LTS zwakstroom.
‘Ga maar bij Tyson in de mand liggen dan maakt pappa een foto’.
Voor op de taart als mama d´r diploma assistent medewerker bakploeg heeft gehaald.
Nanna

Bericht door Nanna »

Mongoloïde apparaten

Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zinodo schreef: 02 nov 2022, 22:30 En rottweiler heeft in mijn ogen even weinig met een huisdier te maken als een krokodil. Ja, een krokodil is een reptiel net als een gecko maar dat maakt een krokodil nog geen huisdier.
Precies. Het is een vleesstier op de geitjeswei.

Ze stellen altijd teleur. Ik had er een keer een op stal. Een zelfstandige waakhond die daar woonde. En die kwam dan wel leunen om aangehald te worden maar als je dan verkeerd kriebelde kreeg je een brulsnauw en misschien ook wel putten in je poten.
Ik haat zulke honden als ze niet in een kennel of militair aan de voet zitten
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 02 nov 2022, 22:31 Mongoloïde apparaten

Afbeelding
Zo was mijn Amber dus niet.

Die 2 die hier nu in de buurt rondlopen wel en ik schijt 7 kleuren voor die krengen.
Kipo

Bericht door Kipo »

Van de rottweilers die ik ken zijn de teefjes iha heel zacht. De reuen vind ik lastiger, ik ken er een paar die echt prima zijn (vaak kruisingen die dan toevallig uiterlijk meest rottweiler lijken), maar de meeste zijn zoals Echomira beschrijft, ze lijken heel vriendelijk tot je iets verkeerds doet (in hun ogen).
Yvette
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

BieneMaya schreef: 02 nov 2022, 22:37
Nanna schreef: 02 nov 2022, 22:31 Mongoloïde apparaten

Afbeelding
Zo was mijn Amber dus niet.

Die 2 die hier nu in de buurt rondlopen wel en ik schijt 7 kleuren voor die krengen.
Ik heb dat dus ook, ben er met twee opgegroeid, eerst een teef en daarna een reu en beide waren hartstikke lief. De teef was helemaal een sul, die liet mijn moeder achter een inbreker aan rennen terwijl zij geschrokken in de keuken achterbleef, de reu was wat waakzamer maar ook betrouwbaar en lief.

Als ik er nu echter een in de trimsalon heb ben ik toch op m'n goede en meestal is dat ook geen overbodige luxe, er zit aan sommige zo'n complexe gebruiksaanwijzing...
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

BieneMaya schreef: 02 nov 2022, 22:27 De rotties van vroeger (zeg maar zo,n 25 jaar terug) waren veel beter te lezen. En ook niet van die domme agressievelingen. Dit was mijn maatje Amber. Knetter gehoorzaam en heel erg lief.

Afbeelding
Nou dan hadden ze toen ff een opleving. Want de rottweilers van meer dan 40 jaar terug waren ook niet van die meegaande types. Moeilijk leesbaar en echte eenmanshonden. 43 jaar geleden zat ik al in de G&G en toen waren ze al niet makkelijk. Zat er hier één op cursus die wilde pas met de eigenaar mee de auto in nadat ik hem geaaid had, maar als ik stopte met aaien moest dat in strak overleg met de eigenaar, want als die hem niet op het juiste moment terughaalde hing ie in m'n arm. En in dezelfde cursus 2 man naar het ziekenhuis door 2 rottweilers.

Ik heb geen hekel aan rottweilers maar ze zijn zo verdomd lastig te lezen, 40 jaar geleden ook al.
Afbeelding
S.V.
Posts in topic: 2

Bericht door S.V. »

Ik ben ook behoorlijk beducht voor rottweilers, laatst een shoot gehad met een, en die was nog jong en goed te doen hoor ,ijf..Vroeger hadden we er een op de buurt was een kettinghond, en de buren daarvan hadden een bouvier, en die 2 moesten elkaar niet tegen komen, was niet gezellig .
Afbeelding
Bonnie F

Bericht door Bonnie F »

Een kennis had er 1. Afgemaakt voor het derde jaar wegens niet te houden mens- en hondagressie. Later bleek dat op 1 teefje na, het hele nest (geloof 8 honden) vroegtijdig is gaan hemelen wegens onbetrouwbaarheid en agressie. Jesussss, een klapkaak is dan prettiger in de omgang.
Nanna

Bericht door Nanna »

Zoals altijd een gevalletje

Afbeelding
Inge O
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ik zag net deze - met alle respect wat ze met die pup bereikt hebben maar dit is toch een wandelend 'accident waiting to happen'?

EchoMira

Bericht door EchoMira »

Inge O schreef: 04 nov 2022, 20:01 Ik zag net deze - met alle respect wat ze met die pup bereikt hebben maar dit is toch een wandelend 'accident waiting to happen'?

Leuk dat ze trainen maar een eenmaal bijtende hond van een bepaalde grootte wordt nooit meer veilig genoeg om hem hetzelfde te behandelen als een hond die gewoon niet bijt.
De training is dus zinloos. Hij hoort niet bij vreemden in de buurt.

95% is prachtig maar de overgebleven 5% is teveel om de komende 10 jaar rond te laten slingeren. Achter een hek ermee.
Inge O

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 04 nov 2022, 20:06
Inge O schreef: 04 nov 2022, 20:01 Ik zag net deze - met alle respect wat ze met die pup bereikt hebben maar dit is toch een wandelend 'accident waiting to happen'?

Leuk dat ze trainen maar een eenmaal bijtende hond van een bepaalde grootte wordt nooit meer veilig genoeg om hem hetzelfde te behandelen als een hond die gewoon niet bijt.
De training is dus zinloos. Hij hoort niet bij vreemden in de buurt.

95% is prachtig maar de overgebleven 5% is teveel om de komende 10 jaar rond te laten slingeren. Achter een hek ermee.
Daarom.

Dat gedrag zit erin en komt er op volwassen leeftijd (of eerder) weer uit van zodra de situatie dit ook maar iets mogelijk maakt.
Mellow

Bericht door Mellow »

BieneMaya schreef: 02 nov 2022, 22:27 De rotties van vroeger (zeg maar zo,n 25 jaar terug) waren veel beter te lezen. En ook niet van die domme agressievelingen. Dit was mijn maatje Amber. Knetter gehoorzaam en heel erg lief.

Afbeelding
Ambertje :I: :I:
Inge O

Bericht door Inge O »

Sandra&co schreef: 04 nov 2022, 20:28 Of als de baasjes het verder wel geloven, want hij is 'gerehabiliteerd' en dus 'braaf'. Niks tegen die hele pup, maar je mag de komende 12 jaar aan blijven komen hikken met strakke discipline en dat lukt het overgrote deel van de mensen niet.
Ja, de factor 'bazen' is ook wat ik als de zwakste schakel zie en onder 'situatie' reken. Komt niet goed.
Nanna

Bericht door Nanna »

Weer een klein kind kind fors gebeten.
‘De politie wil niet zeggen om welk ras het gaat’. Dan weet ik het wel.

“ DEN IJSSEL, ZWAARGEWOND NAAR ZIEKENHUIS GEBRACHT
BINNENLAND
NIEUWS
BINNENLAND
11.11.2022
Een tweejarige peuter uit Krimpen aan den IJssel is donderdagavond zwaargewond geraakt na een hondenbeet. Het is niet bekend hoe het nu met het kindje gaat.

De politie wil niet vertellen om welk hondenras het gaat.”
Inge O

Bericht door Inge O »

Nanna schreef: 11 nov 2022, 11:29 De politie wil niet vertellen om welk hondenras het gaat.
Hoe stom eigenlijk, is het dan niet beter dat mensen zo goed mogelijk gewaarschuwd zijn over de gevaren bij bepaalde rassen?
Plaats reactie