Van stille liefde naar logeetje

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
hakunamatata
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Van stille liefde naar logeetje

Bericht door hakunamatata »

Als je stille liefde een logeeradres zoekt, dan bied je dat plekje natuurlijk meteen aan :mrgreen:

Afbeelding

Juniper zat in een ander gastgezin, maar ik had al een zwak voor haar. Kijk dan, net een mini-herdertje. De kleine terrorpup/slooppup/wervelwind etc. Nouja, we zouden wel zien. Een aantal dagen zo'n draak in huis zou ik wel overleven :Q:
Een van de eigen honden van het gastgezin moest geopereerd worden, vandaar dat de pups die daar in opvang zaten tijdelijk oppas zochten zodat ze in elk geval een aantal dagen even rust had in huis. Oona, de andere puberpup van het gastgezin had al oppas gevonden.

Toen ik Juun afgelopen woensdagavond ophaalde zag ik een erg nerveus, hyper hondje. Ojee, waar begon ik aan. Gelukkig had mijn eigen opvanghondje Pammy al een kennismaking en dat was een match dus zij is gisterochtend geplaatst :cheer: In elk geval één hondje minder.

Dit is kleine Pammy
Afbeelding

En nog plaatjes van Juniper
Afbeelding
Afbeelding

Als puppy nog in Roemenië
Afbeelding

En toen was ze er. Juun heeft eerst anderhalve dag vrijwel alleen maar geslapen, kort rondje buiten, weer slapen, beetje kluiven en nog meer slapen. Wat blijkt, ze was compleet overprikkeld. Twee puberpups samen was veel teveel waardoor Juniper continu aan stond en geen rust meer kon vinden. Echt een overprikkelde pup uit het boekje. Na flink slapen heb ik nu Juniper 2.0 in huis :cheer: Een onwijs leuke gezellig lieve puberpup. Een heerlijke stabiele basis heeft ze waardoor ze erg snel hersteld van wat spannends. Ze is dol op aandacht en knuffelen. Ze heeft geen verplichte benchrust meer en is helemaal niet super druk. Ze is een heel gemiddelde puberpup qua energie die lekker zelf haar rust pakt mits er rust in huis is. Ze is net als mijn Eevee een hondje dat zich makkelijk laat meeslepen in drukte, dus een rustige thuisomgeving zorgt ervoor dat ze niet alleen maar druk is maar gewoon haar rust kan pakken. Met de katten gaat het erg goed, ze is mega wijs qua hondentaal. Een heerlijk hondje om mee aan de slag te gaan en je krijgt een geweldig hondje ervoor terug. Ze is echt onwijs leuk :vlinder:

Kijk maar, niks verplichte benchrust zodat ze slaapt. Ze gaat nu gewoon zelf middenin de woonkamer liggen pitten :hartjes:
Afbeelding

Gisteren bij Kayltje thuis geweest en we hadden verwacht dat ze daar wel overprikkeld zou raken. Dus eerst alleen in de tuin en langzaam steeds een hond extra erbij zodat we het goed konden doseren. Uiteindelijk alle 7 honden bij elkaar en dat ging zo gezellig en leuk dat we later naar binnen zijn gegaan met allemaal. Ook daar gewoon een gezellige Juun, beetje rondkijken, beetje kluiven, lekker slapen, lekker knuffelen. Wat een heerlijk meisje!

Touwtje trekken
Afbeelding
Afbeelding

Eevee en haar Okkie de octopus. En toen die gejat was..
Afbeelding
Afbeelding

Cavia's kijken
Afbeelding

Rennen op een omheind veldje
Afbeelding

Mocht hier nou iemand denken: die is wat voor mij! Laat het dan zeker weten, want ze zoekt nog een huis. :engel: En het zou fantastisch zijn als ze geplaatst wordt voordat ze terug naar het andere gastgezin moet. Om die reden mag ze ook tot eind komende week hier blijven, want de andere puberpup Oona gaat wel al morgen weer terug naar het gastgezin. Eind volgende week komt mijn eigen nieuwe opvanger, vandaar dat we hopen dat er een geweldige adoptant zich aandient en ze gelijk naar een eigen huis mag :smile:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Van stille liefde naar logeetje

Bericht door Frootje »

Ik denk dat Pammy mijn stille liefde is hoor. :I: :I: :I:

Maar Juniper is ook wel heel leuk, inderdaad een klein herdertje! :D
Afbeelding
hakunamatata
Contacteer:

Frootje schreef: 13 nov 2022, 20:29 Ik denk dat Pammy mijn stille liefde is hoor. :I: :I: :I:

Maar Juniper is ook wel heel leuk, inderdaad een klein herdertje! :D
Hahah, dat snap ik helemaal! Bij Pammy heb ik echt meerdere keren aan Froo gedacht. Van hetzelfde type wat ik over Froo lees en zie :lol1:
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

hakunamatata schreef: 13 nov 2022, 20:32Hahah, dat snap ik helemaal! Bij Pammy heb ik echt meerdere keren aan Froo gedacht. Van hetzelfde type wat ik over Froo lees en zie :lol1:
Ik denk het ook. Dit is ook een hondje waarvan ik van de foto er gelijk voor had kunnen vallen en gaan. :hartjes: Sommige hondjes hebben dat gewoon. :D
Afbeelding
hakunamatata
Contacteer:

Zinodo schreef: 13 nov 2022, 20:36 Oooo wat een heerlijk wijffie! Net of haar koppie, lijf en pootjes van drie verschillende hondjes bij elkaar zijn geplakt :lol1: ze zal wel een blikvanger zijn, zeker met dat koppie erop :I: En wat een verschil bij jou thuis vergeleken met de opvang met nog zo'n druktemaker. Eevee is ook nog jong maar dat is een heel gebalanceerd hondje, dat maakt een hoop verschil. :D
Leuk dat je dit zegt!
Want ze is echt exact zoals Eevee was :') Alleen is Eevee gelukkig intussen een jaar oud. Die kijkt nu soms naar Juun van 'jeses, wat doe je', terwijl ze zelf net zo was :LOL:
Afbeelding
hakunamatata
Contacteer:

Haar promotour is begonnen. Hoop echt dat ze snel een fijn huis vindt, ze is echt een leuk hondje :hartjes:

https://straydogsrescue.nl/honden/adopt ... nd/juniper

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 1
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ahhh, wat een schatje. Een miniherdertje inderdaad, hoewel haar kop ook iets podencoachtigs heeft.
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Wat is ze leuk! Ik stuur haar even door naar een vriendin van mij die er een 2de hond bij zoekt.

Edit: oh mijn vriendin woont in Nieuwegein, dat is niet echt landelijk zeg maar. Da's jammer.
Afbeelding
hakunamatata
Contacteer:

Sekreetje schreef: 14 nov 2022, 20:28 Wat is ze leuk! Ik stuur haar even door naar een vriendin van mij die er een 2de hond bij zoekt.

Edit: oh mijn vriendin woont in Nieuwegein, dat is niet echt landelijk zeg maar. Da's jammer.
Een rustige wijk is ook prima. Maar ze was mega overprikkeld toen ze hier kwam. Ik merk nu ook dat ze de ene wandeling weinig last heeft van alles om haar heen, terwijl de andere wandeling veel prikkels haar wel wat doen. Dan gaat ze sneller blaffen, trekt veel meer aan de lijn en is ze minder bereikbaar. Ze is wel erg trainbaar, als je er rekening mee houdt dat ze een puber is die nog snel afgeleid is, maar ze wil echt wel haar best doen.
We willen vooral voorkomen dat ze weer overprikkeld raakt door haar niet in een drukke omgeving te plaatsen. Het is dus niet dat ze bang is voor verkeer of mensen, het gaat echt om de hoeveelheid wat nu soms nog teveel is voor haar puberbrein.

Misschien dat het zo duidelijker is wat bedoelt wordt? Vorige gastgezin woonde echt landelijk, ik woon in een rustigere wijk in een dorp.
Afbeelding
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Snap ik en helemaal duidelijk hoor.

Ik denk dat onze buurt, op dit moment in ieder geval, dan toch net iets te veel voor haar is. Het gezin zelf zou prima kunnen. Ze hebben ook een heel leuk teckelteefje van 4 jaar en 2 kinderen van 16+. Maar de buurt is wel echt levendig zeg maar. Kinderijke buurt. Niet echt ideaal voor haar helaas.
Afbeelding
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ohhh die vind ik nou leuk
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
hakunamatata
Contacteer:

Sekreetje schreef: 14 nov 2022, 20:52 Snap ik en helemaal duidelijk hoor.

Ik denk dat onze buurt, op dit moment in ieder geval, dan toch net iets te veel voor haar is. Het gezin zelf zou prima kunnen. Ze hebben ook een heel leuk teckelteefje van 4 jaar en 2 kinderen van 16+. Maar de buurt is wel echt levendig zeg maar. Kinderijke buurt. Niet echt ideaal voor haar helaas.
Inderdaad dan niet ideaal. Misschien doet ze het wel ontzettend goed, maar overprikkelde Juun raad ik niet aan :') Wel heel jammer!
malinois schreef: 14 nov 2022, 21:22 Ohhh die vind ik nou leuk Afbeelding
😄
Afbeelding
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Wat een modelletje, ik vind haar geweldigAfbeelding
Afbeelding
Fabiola17
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Wie is dat linker hondje op de foto?
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Wat een mooi koppie heeft ze, ik hou van die kleur ook.
Hoop dat zich snel een geschikt baasje aandient.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Zo dan, wat een prachtig hondje :I:
Daar zou ik als een blok voor vallen, maar 3 is genoeg.
Nanna

Bericht door Nanna »

Het is een leuk hondje maar ik val ook als een blok voor Pammy😂
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Zo'n heeerlijk pienter pittig bekkie!

Ik wist dat je haar zo leuk vond, wat is het dan extra leuk om haar gewoon eventjes een poosje in huis mee te maken!
Marc

Bericht door Marc »

Wat een plaatje. Past hier niet maar wel mijn type.
Flo

Bericht door Flo »

:I: jij hebt elke keer van die onwijs leuke opvangers, alsof je ze aantrekt als een magneet. Ik zag op de site waar dit hondje op staat trouwens allemaal stille liefdes, ik zou niet kunnen kiezen.
Afbeelding
Plaats reactie