Hond doodt 8 coyotes
-
Nanna
Re: Hond doodt 8 coyotes
Als er ‘s nachts kuddebewakers op de Veluwe worden achtergelaten denk ik niet dat daar een mens bij zit. Die nachtdiensten zouden veel te begrotelijk zijn. Dat zijn heel die schapen qua opbrengst niet waard. Dan kun je er maar beter mee stoppen.
-
EchoMira
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Die jagers zijn toch de godganselijke dag vrijwilligerswerk aan het doen? Daar hebben ze het altijd over.Nanna schreef: 10 dec 2022, 09:59 Als er ‘s nachts kuddebewakers op de Veluwe worden achtergelaten denk ik niet dat daar een mens bij zit. Die nachtdiensten zouden veel te begrotelijk zijn. Dat zijn heel die schapen qua opbrengst niet waard. Dan kun je er maar beter mee stoppen.
Kunnen die niet even blijven kijken bij al dat natuurschoon?
Maar dan niet lokken en dan snel schieten als Bor in de buurt komt. Ach laat ook maar, ik zie er vanaf.
- Dirkje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Er staat sinds gisteren een korte docu van Martien de Man in groep Wolf op fb.Tineke schreef: 10 dec 2022, 06:44 Op de Veluwe schijnen ze ook honden te gebruiken als afschrikmiddel tegen wolven en dat schijnt effectief te zijn.
Weet iemand daar toevallig meer vanaf ?
Kan me niet voorstellen dat die totaal onbeheerd rondlopen overigens maar ben best wel benieuwd hoe dat eraan toe gaat.
Het gaat over Wilfried Buitink, herder van de kudde in Hoog Buurlo.
Hij was de eerst herder op de Veluwe die gebruik ging maken van kuddebeschermingshonden bij de kudde.
Ik kan het hier niet delen ivm auteursrechten. Zo jammer.
In de link hieronder staat een trailer. Die is wel te bekijken.
https://www.boswachtersblog.nl/veluwe/2 ... n-en-wolf/
Dirkje schreef: 11 dec 2022, 23:26Er staat sinds gisteren een korte docu van Martien de Man in groep Wolf op fb.Tineke schreef: 10 dec 2022, 06:44 Op de Veluwe schijnen ze ook honden te gebruiken als afschrikmiddel tegen wolven en dat schijnt effectief te zijn.
Weet iemand daar toevallig meer vanaf ?
Kan me niet voorstellen dat die totaal onbeheerd rondlopen overigens maar ben best wel benieuwd hoe dat eraan toe gaat.
Het gaat over Wilfried Buitink, herder van de kudde in Hoog Buurlo.
Hij was de eerst herder op de Veluwe die gebruik ging maken van kuddebeschermingshonden bij de kudde.
Ik kan het hier niet delen ivm auteursrechten. Zo jammer.
In de link hieronder staat een trailer. Die is wel te bekijken.
https://www.boswachtersblog.nl/veluwe/2 ... n-en-wolf/

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.