Filmpje pulipuppy
Re: Filmpje pulipuppy
Wat een leuke hummel! Ik ben echt zo benieuwd hoe dat nu gaat met dat haar.
Als pup zien ze eruit als een poedel, maar hoe verschilt nu die vacht van een poedelvacht?
Ik heb meerdere poedels gehad maar vond de vacht erg veel verzorging vragen.
Hoe doe je dat met de puli? Komen die dreadlocks vanzelf? Hoe hou je zo'n hond klit en vilt vrij?
Ik heb er nooit een in t echt gezien, sorry, wil het gewoon graag weten
Als pup zien ze eruit als een poedel, maar hoe verschilt nu die vacht van een poedelvacht?
Hoe doe je dat met de puli? Komen die dreadlocks vanzelf? Hoe hou je zo'n hond klit en vilt vrij?
Ik heb er nooit een in t echt gezien, sorry, wil het gewoon graag weten
-
Nanna
De vacht groeit eerst lekker door. En met een maand of negen begint het, in het ideale geval, vanzelf de koorden te vormen. Meestal moet je wat bijscheuren opdat de koorden ongeveer even dik zijn.Jordy schreef: 04 jan 2023, 22:21 Wat een leuke hummel! Ik ben echt zo benieuwd hoe dat nu gaat met dat haar.
Ik heb er nooit een in t echt gezien, sorry, wil het gewoon graag weten![]()
Als je die periode gehad hebt is het verder een gelopen race. Nooit meer kammen, nooit meer borstelen. En nooit verharen.

- Persistence
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ik ook! Een schatje hoor. Die grijze hond is ook leuk.Zinodo schreef: 04 jan 2023, 20:57 Wat een zoete krullebolals ze nou maar voor altijd zo zouden blijven had ik er ook 4 gewild!
![]()
-
EchoMira
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Ik zie het alweer. Een modderige idylle.
Lekker reactief maar dat is normaal op het eerste moment.
Lekker reactief maar dat is normaal op het eerste moment.
-
Nanna
Ik zat me al af te vragen wat dat was. Een soort van berghond? Die is niet van haar.Persistence schreef: 04 jan 2023, 22:30Ik ook! Een schatje hoor. Die grijze hond is ook leuk.Zinodo schreef: 04 jan 2023, 20:57 Wat een zoete krullebolals ze nou maar voor altijd zo zouden blijven had ik er ook 4 gewild!
![]()
Nanna schreef: 04 jan 2023, 22:29De vacht groeit eerst lekker door. En met een maand of negen begint het, in het ideale geval, vanzelf de koorden te vormen. Meestal moet je wat bijscheuren opdat de koorden ongeveer even dik zijn.Jordy schreef: 04 jan 2023, 22:21 Wat een leuke hummel! Ik ben echt zo benieuwd hoe dat nu gaat met dat haar.
Ik heb er nooit een in t echt gezien, sorry, wil het gewoon graag weten![]()
Als je die periode gehad hebt is het verder een gelopen race. Nooit meer kammen, nooit meer borstelen. En nooit verharen.
Dankjewel voor de uitleg;) stopt het groeien bij een bepaalde lengte dan? En kan je ze gewoon wassen? Zonder dat de boel in de knoop komt
-
Nanna
Het is een doorgroeivacht dus op een gegeven moment moet je knippen. Dat kan geheel naar eigen inzicht. Zo houd ik de gezichtjes vrij.
En yep je kunt ze wassen als je dat wilt. Wolwasje, veertig graden.
En yep je kunt ze wassen als je dat wilt. Wolwasje, veertig graden.
Je wou toch een witte Nanna?
-
Nanna
Dit is een witte. In een zwart jasje.