Barkley schreef: 15 feb 2023, 22:10
CatnDog schreef: 15 feb 2023, 17:04
Nanna schreef: 15 feb 2023, 17:03
Ja, met reuen had ie een vastomlijnd plan. Met die tetterteven wist ie het niet meer
Daarom kom ik met mijn intacte reu dus niet in losloopgebied.

Echt zo geen zin in.
Ik wou dat ik een reu had waarmee het wel kon maar hier idem - het gaat 99% van de tijd goed. Een beetje om elkaar heen draaien en weer door. Maar het is niet altijd ontspannen lopen. We hebben in de wijk een man die zijn patsende reuen zonder kijken z'n deur uitgooit het plantsoen op. Die heb ik al zo vaak achter me aan gehad.
99% vind ik nog wel redelijk. Het voelt voor mij meer als een Russische roulette/gokspel. Ik weet niet van tevoren of ik een reu tegenkom die de confrontatie met hem aan wil gaan.

Ik heb helaas vaak genoeg meegemaakt dat een hond zonder pardon bovenop de mijne klapte. Gelukkig nog nooit met schade, maar het is gewoon niet leuk. Ik kan meestal wel aan een andere hond zien of die mijn hond niet mag. Ze verstijven meestal, gaan liggen, etc. Of mijn hond zelf reageert, vind ik lastig te voorspellen. Meestal niet. Maar soms wel. M'n hond wordt er hoe dan ook niet beter van.
Heel veel honden vallen naar hem uit op straat, wat dus eveneens een reden is dat ik losloopgebieden links laat liggen. Als het op straat al zo gaat, hoe gaat het dan als ze los zijn? Veel mensen denken dan dat hun honden zich los beter gedragen, nou daar ga ik dus niet vanuit.
Als ik aangelijnd met Zeno loop, valt hij niet niet uit en gromt of blaft hij echt nooit naar andere honden. Dat wil ik zo houden. Hij zou pas kunnen reageren als zo'n hond met niet zulke leuke bedoelingen echt te dichtbij komt.
@ Rosanne. Jouw Brego is echt een goedzak. Maar zo zou ik Zeno dus niet classificeren. Dat maakt het moeilijker.