Bonnie F schreef: 21 feb 2023, 10:49
Oh, mijn man wil al jaren zo graag een beauceron en ik eigenlijk ook wel. Maar ik twijfel ook. Het is me eigenlijk te veel hond. Ik wil graag een hond die het ook toelaat dat er vreemde honden komen logeren en waar je gewoon mee kan rondslenteren. Een kruising? Maar ja. Hoe dan?
Met de meeste Beaucerons kun prima rondslenteren hoor, zeker de teven. Maar ook de reuen zijn geen ruzie zoekers.
Eenmaal volwassen hebben ze weinig interesse voor andere mensen en honden, alleen voor hun baas en gezin. Zolang ze geen gevaar zien interesseert het ze minder dan niks wat er om hun heen gebeurt.
Ze zijn alleen laat volwassen, vooral geestelijk. Dus de eerste 3 jaar vraagt wat meer aandacht. Maar ze zijn makkelijk te trainen. Erg zacht en ze willen het zo graag goed voor je doen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die heb je altijd. Maar als je veel tijd in de band met je hond steekt die eerste paar jaar, heb je een hond waar je mee kunt lezen en schrijven.
Wat betreft het logeren van andere honden denk ik dat dat prima kan als ze de honden van jongs af aan leren kennen. Met een wildvreemde hond zal dat inderdaad wat lastiger zijn denk ik.
Maar mocht je toch liever voor een kruising gaan, ben ik misschien in de toekomst wel bereid om daar aan mee te werken. Mits Cash een beetje leuk uitgroeit en gezond is.