Het was heel druk bij de zaadjes-afdeling, dus ik had Zeno een paar meter verderop even laten liggen. Zodat ik me tussen de mensen kon wurmen om naar de zaadjes te kijken. Zie ik vanuit m'n ooghoek dat er een man op hem afloopt en hem uitgebreid gaat lopen aaien. Echt zo z'n kraag in de war doen. Ik ben daar dan best verbaasd over.
Ik zou dat dus zelf nooit doen: andermans hond spontaan gaan aaien. Al helemaal niet als de hond ligt. Een herder ook. Die staan niet zo bekend allemansvrienden te zijn.
Ik aai vreemde honden alleen wanneer ze mij opzoeken en op een vriendelijke manier contact proberen te maken en het baasje er geen problemen mee heeft.
Nu was ik flabbergasted en ging ik ervan uit dat Zeno niet lelijk zou doen (hij heeft nog nooit iemand gebeten). Maar echt chill vond ik het niet. Zeno liet het over zich heen komen = vond het duidelijk ook geen succes.
Ik vraag me af wat jullie doen. Zouden jullie die man erop aanspreken?
Laten jullie je hond door mensen aaien die dat niet vragen?
Laten jullie je hond door mensen aaien die dat wel netjes vragen?
Als iemand het vraagt zeg ik eigenlijk altijd nee, tenzij Zeno zelf duidelijk laat zien dat hij iemand spontaan leuk vindt, dan mag het van mij wel.
Edit: Er komt een Pollhoek Poll.