Hij reageerde nauwelijks en toen ik hem riep zakte hij door zijn poten heen toen hij van de bank sprong.
Op de bank zag ik grote natte plekken, wat van kwijl bleek te zijn terwijl hij helemaal geen kwijlhond is.
Zijn ene oog stond/staat ook raar, zijn ooglid wat omlaag en zijn oog lijkt dieper in de oogkas te liggen, anders dan bij normaal een ontstoken oog.
Hij wilde geen brokken eten maar wel wat blikvoer. Hij was duidelijk niet lekker en wilde alleen maar slapen.
Hij had ook niet veel zin om naar buiten te gaan en eenmaal buiten stond zijn bek/lip ook open/lager aan de kant waar ook zijn oog niet goed was. Er droop een dikke bloederige slijmdraad uit.
Heb de camerabeelden nagekeken en thuis is hij bij thuiskomt van de uitlaatservice op de bank gaan liggen en is daar blijven liggen tot ik thuis was. In de ochtend was er nog niks aan de hand en het weekend ook niet.
De uitlaatservice gevraagd of hij daar misschien wat uit het gras gegeten heeft, of dat er verder wat geks gebeurd was? Nee hij heeft wel zelf met stokken gelopen zoals hij altijd wel doet.
Gisteravond zijn temperatuur gemeten, van 39.2 naar 39 en doen ineens naar 39.8 graden. Heb de spoedlijn gebeld maar ik had hem onder een dekentje gestopt met een jasje aan, de dame zei meteen (terecht) nou doe dat allemaal maar meteen af/uit. Afgesproken dat ik hem even liet 'afkoelen' en na een halfuur nog een keer zou bellen en bij gelijk blijven of stijgen zou langskomen. Zijn temperatuur was gelukkig gedaald tot 39 graden.
Vanochtend slobberde hij zijn brokken naar binnen maar wilde niks eten waar hij op moest kauwen. Hij wilt ook niks vastpakken met zijn bek.
Ik heb al paar keer in zijn bek gekeken maar ik kan niks bijzonders zien.
Zijn oog staat ook nog steeds raar.
Ben vandaag naar de dierenarts geweest maar het lukte niet om goed in zijn bek te kijken, hij gilde ook toen ik daar zijn bek was verder open probeerde te doen.
Ik dacht misschien aan wat neurologisch (oog raar, mondhoek raar, kwijl) maar zijn pupilreflexen waren goed.
Had (natuurlijk) zelf al zitten googelen en vroeg of het syndroom van Horner kon zijn. De dierenarts dacht van niet, maar ze was nog zo jong, met een beugel en ze werkte er nog geen halfjaar. Ze is wel paar keer heen en weer gelopen om te overleggen met de andere dierenartsen.
Ze hebben daar een injectie pijnstiller gegeven.
Morgen moeten we terugkomen om hem onder narcose te brengen en om in de bek te kijken. Gelukkig is mijn eigen (ervaren) dierenarts er dan, maar ik vind narcose met zijn MDR1 gen en leeftijd van 10,5 jaar helemaal niks en zie er erg tegenop
Toen we thuiskwamen van de dierenarts zwalkte hij als een dronkaard naar binnen en kon amper meer op zijn poten staan. Heb meteen teruggebeld of ze wel 200% gecheckt hebben of die pijnstiller wel gegeven kon worden met MDR1. Ja dat was helemaal veilig. Advies om een koude theedoek op de plek van injectie te leggen en na halfuurtje te bellen of het beter ging, zo niet dan kon hij opgenomen worden.
Gelukkig stond hij daarma weer vaster op de benen dus ik hou hem voorlopig hier tot morgen.
Vanuit de dierenarts weet ik nu eigenlijk nog niet waar ze aan denken.
Dacht eerst vergiftiging maar dat oog dan?
Of toch wat neurologisch maar waarom kan hij dan niet kauwen?
Ik misschien kies afgebroken, toch schade door een stok of ontsteking in de kaak?
Hij is nog niet fit en slaapt vooral.
Nog tips om ook te laten checken als hij toch onder narcose moet?
Of ander advies?