[quote=Lothian post_id=212332 time=1680543644 user_id=87
Staat nergens in de boekjes, ik zou het ook niet direct als tip meegeven maar Dalí voelt zich veilig en daarom werkt het.
[/quote]
Precies, een kwestie van vertrouwen. Belangrijker dan de wijsheid uit boekjes.
Toen Javier hier 10 jaar geleden kwam, was hij onzeker en in zichzelf gekeerd. Hij was geschat op 4 jaar De briardjes, die al flink op leeftijd waren, hielpen hem om aan het leven in en om het huis te wennen. Maar met mij was het moeilijker een band op te bouwen, tot ik ontdekte dat hij gelukkig werd door het bijelkaar scharrelen van zijn kostje. Wat ik herkende van Josefien vroeger, niets zo leuk als struinen op de markt, de middenstand bij langs gaan. Dus met Javier op stap, geen lange wandelingen in het buitengebied, maar in de bebouwde kom, naar het centrum. En jawel, meneer ging zijn goddelijke gang, charmes in de strijd gooien en dan flink schooien. Ik zag een andere Javier, vol zelfvertrouwen. Naarmate we dit vaker deden, groeide zijn vertrouwen in mij. De vis-en kaasboer, de banketbakker hebben ons goed leren kennen en en ik heb hen ook goed gespekt
Bij de Hema heeft hij eens een rookworst meegenomen, we werden betrapt bij het verlaten van de winkel, het poortje ging af. Het koppie en de expressie van Javier op dat moment, zo intens tevreden met zijn buit

..
Maar ja, dit is idd ook geen tip om mee te geven aan anderen (je hond laten schooien en/of aan shoplifting laten doen ) maar voor Javier en mij werkte het prima. Het bracht een onderlinge band tot stand.