Rosanne schreef: 08 apr 2023, 20:09
Heerlijk he een hondje die je als een handschoen past

Echt een leuk hondje om te zien, geniet vol van het leven.
Dat doet ze zeker. Ze vindt het hele leven een feest.
Anne schreef: 08 apr 2023, 20:11
Wat een fijne update, ik vind Aloy zo leuk!
Ze is heel leuk, zo'n zacht hondje.
CatnDog schreef: 08 apr 2023, 20:22
Naast de tekst 'negeer mij' zou ze ook in een klein lettertype 'hoe moeilijk het ook is' moeten krijgen.
Ik heb het inmiddels gewoon opgegeven. Ik kan daar de hele tekst van het Wilhelmus plakken, of ROT GEWOON OP, en dan nog zou niemand het lezen.

Ik denk dat dit nog het beste werkt, want het is een vrij duidelijke, korte instructie, maar het gebeurt me nog wekelijks meerdere keren dat iemand het 'niet gezien heeft'. Ik heb maar geaccepteerd dat ik de zin 'wilt u haar niet aaien' nogal vaak moet herhalen.

En ik heb geluk dat Aloy zelf 0,0 behoefte heeft aan interactie met vreemden als ze haar vest om heeft. Je kunt best tegen haar praten maar 95% kans dat ze je aan staat te kijken alsof je een idioot bent en vervolgens doodleuk gewoon weer haar aandacht op mij richt (zonder vest heb je wel risico op een hond in je armen, aanspreken is dan altijd op eigen risico, haha).

Ik kan het me ook wel veroorloven om het van mijn schouders af te laten glijden, als iemand Aloy afleidt, is er nog steeds geen risico dat er iets ernstigs gebeurt. Met een blindegeleidehond of een hond die de baas waarschuwt voor epileptische aanvallen oid lijkt het me wel echt heel vervelend dat mensen maar niet kunnen lezen.
Nanna schreef: 08 apr 2023, 20:22Geweldig hondje

Ze is echt een super goed gelukt hondje inderdaad!