Tijdens het spelen met een vriendje waar hij wel vaker mee speelt was had zijn vriendje hem afgesneden tijdens het racen en hapte. Daarbij raakte hij hem goed. Roderick gaf een gilletje en ik zag de andere hond weggeslingerd worden. Roderick draaide zich om en ineens zit ik op zijn vlees te kijken.
Gelijk Roderick bij me geroepen want die zou zo verder spelen en naar de eigenaar gestapt die met tante betje in gesprek was. Aangegeven wat er gebeurt was (ondertussen stond er 5 man naar Roderick zijn oorlogswond te kijken) en haar gegevens gevraagd zodat we het achteraf netjes konden oplossen en dat ik nu naar de DA ga voor hechtingen. Daarop reageerde ze al niet heel fijn, ze vond me agressief, nog aangegeven dat ik zo niet bedoelde maar ik schrik en wil nu actie ondernemen. Dus gegevens genoteerd en op naar tante doc.
Gelukkig alleen zijn vel open en niks geraakt kon ik zelf al zien, eenmaal bij de DA was Roderick zo makkelijk dat ze meteen besloot dat hij geen narcose nodig had maar dat een plaatselijke verdoving ook prima zou gaan. Zo gezegd zo gedaan, toen zaten er ineens 3 nietjes in nadat ik hem even moest overdragen aan de assistente omdat ik zelf een wegtrekker kreeg toen de adrenaline af nam.
Bel ik net de eigenaar van de andere hond en kreeg vooral verwijten, na 10 x uitleggen dat ik het niet zo bedoel en dat ik hoop dat de honden in de toekomst gewoon met elkaar om kunnen gaan want het was gewoon een stom ongeluk maar dat de verzekering toch zeker bij haar aan zou kloppen en ik dit liever onderling oplos kreeg ik naar mijn hoofd dat ik alleen maar op haar geld uit was. Toen waren de rapen bij mij echt wel even gaar en heb ik aangegeven dat ik het via de verzekering zou laten lopen, ze wenst mij en Roderick in de toekomst alvast niet meer tegen te komen, helemaal prima wat mij betreft.
Niks heel spannends maar mocht een je zwakke maag hebben, kijk dan maar niet.