Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
ranetje
Posts in topic: 11

Re: Hoi lieve mooie Murphy ❤ . Belachelijk veel foto's

Bericht door ranetje »

Wat een mooie verhalen en wat ben je (afgezien van het poepruimen :P ) lekker relaxed met hem bezig.
Er leuk filmpje ook met Ravi :I:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Hij laat zo duidelijk merken dat hij iets niet wil/fijn vindt. Als hij moe is en ik hem onderweg naar bed nog even meeneem de keuken in (omdat ik daar wat wil pakken) dan gaat eerst zijn lijfje strakker staan, dan gaat ie wat wriemelen en daarna miemelen en dus wegkruipen in mijn nek. Of als ik hem mee naar buiten neem voor een plas en hij nog te moe is dan komen er van die protestkreuntjes uit :') . Hij is in elk geval lekker communicatief.
En zo mooi, als hij geplast of gepoept heeft gaat ie zitten en me aankijken. Wat nu vrouwtje? Sowieso is dat zijn basishouding als hij het even niet meer weet: kont op de grond en kijken/nadenken, heerlijk :I: .

In de ren met de katten aan de andere kant. Eerst op dag één, daarna dag twee (en op het laatst met speel uit puppypakket)

Spelen met flosballetje van Hamilton

En proeven van een appeltje uit de tuin
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
ranetje
Posts in topic: 11

Bericht door ranetje »

Wat een verschil al in gedrag t.o. de katten :ok:
Samen trekken aan een speeltje is nog niet helemaal aan de orde.
Komt wel denk ik als ik hem zo bezig zie.
Hij is vreselijk leuk :I:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

ranetje schreef: 11 okt 2021, 18:17 Wat een verschil al in gedrag t.o. de katten :ok:
Samen trekken aan een speeltje is nog niet helemaal aan de orde.
Komt wel denk ik als ik hem zo bezig zie.
Hij is vreselijk leuk :I:
Oh jawel hoor, alleen niet op elk moment. En gedrag tov de katten hangt ook van het moment (of beter zijn gemoedstoestand) af. Aan het einde van zijn wakker zijn reageert hij zoals het eerste stukje, na het slapen zoals het tweede. Heel mooi om die verschillen te zien.

Tamara schreef: 11 okt 2021, 13:19 Wat? Kan het nog liever met Raaf die dat speeltje komt brengen! Noooouuuu... ik smelt me stuk hier! :I: :I:
Nou hè, wat is het toch een heerlijke hond :I: .

Smoushond schreef: 11 okt 2021, 13:33 Bertus is morgen 10weken inderdaad volwassen zal hij zo’n 10 kg gaan wegen
Oh ik dacht aan zo'n 15kg, de smous staat wel op mijn lijstje maar ik had duidelijk niet goed in mijn hoofd zitten hoe groot (of beter klein) ze zijn!

billy schreef: 11 okt 2021, 17:24 Wat heerlijk om de avonturen van Murphy zo mee te beleven, en wat lief en zoet zijn de filmpjes. :hartjes: :hartjes:
Dank je 😘
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Vicky
Posts in topic: 14
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Oh, wat een leuke verhalen. Dat filmpje met Ravi is echt zoet :hartjes: En op dat filmpje met dat appeltje viel me pas op dat hij een hele zwarte staart heeft. Tof!
Afbeelding
Bo en de honden
mijke
Posts in topic: 39

Bericht door mijke »

Wat een zalig pupje zeg, wat doet hij het fantastisch! Ik smelt me een ongeluk!
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ahh dat filmpje met Ravi, wat leuk!
En gelukkig voor mij had jij ook zo'n poepnacht :LOL: laten we wel hopen dat het bij eentje blijft, is wel voldoende :zweep: Leuk om zijn avonturen zo te lezen!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

De smurf ging even geleden keurig plassen op de bak en daarna hoorde ik hem miemelen. Ik dacht dat hij het voetenbankje niet op kwam dus ging eruit om hem te helpen maar hij zat óp het voetenbankje te miemelen :') . Okee, die moest dus nog poepen. Ik had niet zo heel veel zin om weer een tijd buiten te staan (want donker dus dat duurt dan even voordat hij durft te gaan poepen, zoals eerder op de avond) dus na hem even wat geaaid te hebben hem toch nog een keer op de bak gezet. Ik had het niet verwacht maar hij ging toch poepen, yes. Over het randje maar dat maakte niet uit want daar lag een handdoek (al doende leert men), maar het bleek ook nog eens een hard drolletje dus helemaal ideaal.
Daarna was het goed en kwam hij lekker bij me liggen :slaap2: . Eigenlijk zou man de nachten doen juist omdat ik vaak een paar uur niet meer kan slapen, maar Murf is er nog niet aan toe om op een andere plek te slapen (en ik kan nu met mijn rug ook echt niet op een bank liggen). Dus dan nog maar even zo.

Ik merk al dat hij steeds meer zelf kan. Even in de ren zodat ik naar de wc kan is geen probleem en na het eten nog een tijdje alleen in de ren en ik op de bank is ook goed. Gisteren (maar weet niet of ik dat nou al geschreven had, zo ja sorry) ben ik ook een paar keer wat op de slaapkamer gaan halen en even naar de keuken geweest terwijl hij dus in de ren zat, deed ie hartstikke goed.
Ik ben ook echt superblij met de ren! Heerlijk om een plek te hebben waar hij lekker kan uitkuren zonder dat ik ook maar ergens op hoef te letten. Hij kan er rennen, klimmen, spelen met tig speeltjes, knagen op dozen, plassen/poepen op de bak, liggen en veilig contact maken met de katten. En waar hij de eerste 24u echt die dingen niet deed zonder dat je zelf ook in de ren was doet hij dat nu dus wel. Heerlijk om van een afstandje te kunnen gadeslaan :I: .

Yvette schreef: 11 okt 2021, 21:47 Ahh dat filmpje met Ravi, wat leuk!
En gelukkig voor mij had jij ook zo'n poepnacht :LOL: laten we wel hopen dat het bij eentje blijft, is wel voldoende :zweep: Leuk om zijn avonturen zo te lezen!
Fijn dat ik je blij heb kunnen maken :mrgreen: .

Vicky schreef: 11 okt 2021, 20:10 Oh, wat een leuke verhalen. Dat filmpje met Ravi is echt zoet :hartjes: En op dat filmpje met dat appeltje viel me pas op dat hij een hele zwarte staart heeft. Tof!
Ja leuk hè, Meeko heeft dat ook.
Afbeelding
Hondenpoot
Posts in topic: 18

Re: Hoi lieve mooie Murphy [emoji173] . Belachelijk veel foto's

Bericht door Hondenpoot »

Dat filmpje met Ravi is echt mega schattig
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Manuma

Bericht door Manuma »

Wat heerlijk dat hij de rest zo intrigeert :I: Dat Raaf z’n speeltje geeft, zo lief. Mijn hart explodeert.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Spam voor de liefhebber

's Nachts naast me
Afbeelding

Heerlijk stinkend pensstaafje
Afbeelding

Puppybuikje :hartjes: (met de gemolesteerde keukenrol naast hem)
Afbeelding

Voor het eerst echt even in de achtertuin
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:I:
Afbeelding

Alles bekijken vanaf zijn veilige haven
Afbeelding

Zalig
Afbeelding

Afbeelding

Gezellig met de katten :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Wat zijn die paarden groot :O: ! Ik ga wel tussen je benen zitten en dan over het randje kijken...
Afbeelding

:slaap2:
Afbeelding

Wadde?! (de wasbak was aan het pruttelen :') )
Afbeelding

Raaf, Murf en heel even Willem (Raaf schrok zich een hoedje toen Murphy achter hem aan rende :mrgreen: )

Manuma schreef: 12 okt 2021, 12:46 Wat heerlijk dat hij de rest zo intrigeert :I: Dat Raaf z’n speeltje geeft, zo lief. Mijn hart explodeert.
Ja heerlijk, echt genieten!
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 39

Re: Murphy ❤ . Spam

Bericht door mijke »

Afbeelding
Veeg me op wat schattiiggggggggggg :I: :I: :I: :I: :I:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Het is ook écht een schatje en zo'n knapperd :I: .

Hij is nog heel plakkerig en ik mag hem niet bij man achterlaten als dat niet op één van zijn goedgekeurde plekken is (slaapkamer, ren en zijtuin). De slaapkamer is echt veilig en in de ren heeft hij steeds zijn eten gekregen en daarna dan nog even spelen (en sinds gisteren ook zonder dat ik erbij zit in de ren). Hij heeft gewoon tijd nodig en dat is prima. Het zou ideaal zijn als ik hem lekker bij man op de werkkamer kon 'dumpen' maar dat gaat zomaar niet vindt ie :neenee: . Dus af en toe neem ik hem even mee daar naartoe om er samen even te spelen, gewoon in het rondje van naar buiten gaan/in de ren spelen.
Gelukkig vindt ie man ook gewoon hartstikke leuk, als man de ren in gaat met hem is hij hartstikke blij :I: . Als man nou gewoon in de ren zou gaan werken :mrgreen: ...

Gisteravond heeft hij voor het eerst in het donker buiten gepoept. Hij moest wel want hij zat te miemelen dat hij niet op de bak wilde poepen dus terwijl ik net in bed lag (moe, koppijn en rugpijn) zat ie me naar buiten te dwingen, nou dan kun je het krijgen ook :pffff: . Dat viel hem tegen want donker, maar ik heb maar gewoon gewacht en ja hoor, na tien minuten durfde hij toch bij me vandaan te lopen en op het grind te poepen (niet op het gras natuurlijk want dat is nat :D ). Beetje jammer dat hij er nog doorheen moest lopen toen ik boog om het op te ruimen maar vooruit :') . Gelukkig was er nat gras om zijn poten op af te vegen :mrgreen: .

Die rugpijn zit me af en toe flink in de weg maar de smurf doet het hartstikke goed :liefde: . En Sirene heeft echt zo super voorwerk gedaan met de pups de plas-/poepbak aanleren, echt heerlijk. Of hij nou op bed slaapt/ligt te rommelen of in de ren aan het spelen is, hij loopt hup naar de kattenbak als hij moet plassen. Als ik al die keren op tijd met hem naar buiten had moeten lopen dan had hij het meeste op de grond of een kleedje gedaan denk ik (zeker met mijn snelheid van bewegen nu). Echt superknap van hem en superfijn van Sirene!
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 24
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Wat doet Ravi het leuk met hem. :I:

Volgens mij heeft Froo die stoffen bench ook. Koop van de eeuw, ze vindt hem heerlijk. :F:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

*filmpje*

Hahaha, Willem : 'Huhh, het beweegt ook nog :? ?' :mrgreen:

Raaf zijn gespring interpreteerde ik meer als 'jaaaaa, dát bedoel ik, kom maarrrrrrr!!' :I: .
Zamunda schreef: 12 okt 2021, 14:14 En Sirene heeft echt zo super voorwerk gedaan met de pups de plas-/poepbak aanleren, echt heerlijk. Of hij nou op bed slaapt/ligt te rommelen of in de ren aan het spelen is, hij loopt hup naar de kattenbak als hij moet plassen. Als ik al die keren op tijd met hem naar buiten had moeten lopen dan had hij het meeste op de grond of een kleedje gedaan denk ik (zeker met mijn snelheid van bewegen nu). Echt superknap van hem en superfijn van Sirene!
Wees daar inderdaad maar blij mee, dat is echt niet standaard, óók niet als de fokker alle moeite van de wereld zou doen.
Ik weet nog steeds niet hoe dat 's nachts ging met het hele nest en die bak, Sirene weigerde te antwoorden :Q: .
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 12 okt 2021, 14:14 Het zou ideaal zijn als ik hem lekker bij man op de werkkamer kon 'dumpen' maar dat gaat zomaar niet vindt ie :neenee: . Dus af en toe neem ik hem even mee daar naartoe om er samen even te spelen, gewoon in het rondje van naar buiten gaan/in de ren spelen.
Gelukkig vindt ie man ook gewoon hartstikke leuk, als man de ren in gaat met hem is hij hartstikke blij :I: . Als man nou gewoon in de ren zou gaan werken :mrgreen: ...
Zou het niet veel makkelijker gaan als je het omdraait? Dat jij Murphy even in de ren zet en met man afspreekt dat hij hem daar na een helf minuutje uithaalt (terwijl jij niet in het zicht bent) en hem meeneemt naar zijn werkkamer?
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 12 okt 2021, 14:27 *filmpje*

Hahaha, Willem : 'Huhh, het beweegt ook nog :? ?' :mrgreen:

Raaf zijn gespring interpreteerde ik meer als 'jaaaaa, dát bedoel ik, kom maarrrrrrr!!' :I: .
Ja zie nu dat het op het filmpje zo lijkt maar dat komt door mijn trage meebewegen met de camera. Toen ik erbij stond kon je goed zien dat hij echt even verschoot toen hij doorhad dat Murf hem achtervolgde :LOL: . En och die Willem, het is allemaal zo spannend! Maar hij wil wel heel graag dus komt wel goed.

Wees daar inderdaad maar blij mee, dat is echt niet standaard, óók niet als de fokker alle moeite van de wereld zou doen.
Ik weet nog steeds niet hoe dat 's nachts ging met het hele nest en die bak, Sirene weigerde te antwoorden :Q: .
Ja ik denk dus echt dat Spring dat in de nacht opruimde (maar ze deden het ook lang niet altijd in de bak hoor), dat deed ze zelfs nog toen ik Murphy kwam halen (ondanks dat Sirene het ook zelf steeds opruimde maar als Sirene door ons afgeleid was deed Spring het heel graag :') ).
Maar ik ben er inderdaad echt heel blij mee, Sirene heeft ze al heel snel de puppymatjes aangeleerd en later dus de bak met eerst puppymatjes maar daar gingen ze in liggen :mrgreen: . Toen is ze overgestapt op houtkorrels (die had ik toen zelf ook al ingeslagen voor de smurf) en dat ging super.

Overigens heb ik 'gaatjesbakken': dubbele bak waarvan de bovenste geperforeerd dus de plas loopt naar de onderbak. Het blijft dus altijd droog en je zit niet met het gruis wat je tussen de korrels vandaan moet vissen, alleen de poep blijft natuurlijk wel bovenin liggen zolang je het niet weggehaald hebt.

Frootje schreef: 12 okt 2021, 14:22 Wat doet Ravi het leuk met hem. :I:

Volgens mij heeft Froo die stoffen bench ook. Koop van de eeuw, ze vindt hem heerlijk. :F:
Ja Raaf doet het ver boven mijn verwachting! De bench is van zooplus, zonder stalen frame. Heb hem gekocht zodat Lais met ramen op kieren veilig in de auto kan en was eigenlijk helemaal niet van plan om hem voor smurf te gebruiken want een stoffen bench leek me helemaal niet handig met een onzindelijke piranhapup :mrgreen: . Maar hij is lekker warm en ik dacht ik doe er een dikke deken in dan zal de urine vast niet in de bench trekken. Maar die smurf gaat gewoon echt keurig naar de bak :19: dus dat is helemaal super.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 12 okt 2021, 14:44
Zamunda schreef: 12 okt 2021, 14:14 Het zou ideaal zijn als ik hem lekker bij man op de werkkamer kon 'dumpen' maar dat gaat zomaar niet vindt ie :neenee: . Dus af en toe neem ik hem even mee daar naartoe om er samen even te spelen, gewoon in het rondje van naar buiten gaan/in de ren spelen.
Zou het niet veel makkelijker gaan als je het omdraait? Dat jij Murphy even in de ren zet en met man afspreekt dat hij hem daar na een helf minuutje uithaalt (terwijl jij niet in het zicht bent) en hem meeneemt naar zijn werkkamer?
Nee dat denk ik niet, althans, niet in dit stadium. Ik voel aan Murphy dat het hem vooral om de ruimte gaat: loop ik met hem naar de keuken dan voel ik hem al gespannen worden (wordt al minder hoor) en dat is niet associatie van alleen laten ofzo, dat is echt het onbekende van de ruimte. Als man dat zou doen zou hij dat denk ik nog erger hebben want man is net even minder veilig dan ik.
En de ren hoefde ik hem in het begin ook echt niet alleen in te laten, maar elke keer zie ik dat hij zich er meer thuisvoelt en meer aankan. Dat gaat met de werkkamer ook zo gebeuren.

Maar wellicht dat tegen de tijd dat hij die kamer ook okee vindt het dan wél makkelijker voor hem is als man hem er mee naartoe neemt ipv dat ik dan wegloop. Dat is een goede om te onthouden :ok: .
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 21
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Bericht door pioenroos »

Wat gebruik je voor soort houtkorrel? Ik was geïnspireerd en heb alvast een 2de hands wasmachine lekbak op de kop getikt (voor de puppies die pas over 3 maanden met een beetje geluk verwekt gaan worden :mrgreen: )
Maar ik lees ook verhalen over opgegeten en in maag uitzettende houtkorrels :?
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 12 okt 2021, 15:13
Maar ik lees ook verhalen over opgegeten en in maag uitzettende houtkorrels :?
Daar had ik hier dus ook schrik voor en zouden ze ook zeker gedaan hebben, ook de andere (niet gevaarlijke) vulling moest geproefd worden, en dat soort grote korrels hadden ze zeker ook als kauwmateriaal gebruikt.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Murphy eet het niet in elk geval maar ik zou er ook niet zo heel bang voor zijn. Sowieso geen klonterende korrel nemen maar een houtkorrel die gewoon uit elkaar valt en dus niet aan elkaar plakt. Het neemt natuurlijk wel vocht op dus ze moeten er niet veel van naar binnen gaan werken, maar ook bij kittens wordt juist gebruik gemaakt van dit soort houtkorrel ipv klonterende vullingen omdat het vrij veilig is.

Dus een houtkorrel zoals deze: https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... best/24103
Maar als je in het zuiden woont zou ik je de houtkorrel van de cranenbroek aanraden, die zijn (of waren in elk geval anderhalf jaar geleden) van dezelfde kwaliteit als de korrels van Peewee en het verschil met die van castbest is enorm. Catsbest duurt wat langer voordat het het vocht opneemt maar vooral: het gruis stinkt veel meer naar urine dan bij die van peewee en cranenbroek. Nou heb ik voor de smurf die van catsbest gekocht omdat ik niet zo even bij de cranenbroek langs kom en het ook weer niet zo'n ramp is maar als ik de keuze zou hebben dan dus die.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Oh en ik zou dus kijken voor nog een lekbak die op de eerste past zodat je er een dubbele bodem in kunt maken. Is veel makkelijker met opruimen van het gruis en het blijft dus altijd droog onder de pupvoetjes.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Lais begint een beetje te ontdooien. De smurf mocht helemaal niets van haar en kon op veel gegrom rekenen dus heb ze vooral apart gehouden. Maar na een paar keer samen in de zijtuin te zijn geweest ontdooit ze dus wat, morgen de honden maar eens in de zijtuin voeren met de smurf erbij (normaal eten ze in de achtertuin maar dat vindt hij nog te spannend).

Ik vind het echt heerlijk om te zien hoe smurf zich steeds meer thuis voelt, hoe de katten steeds meer aan hem wennen en natuurlijk hoe de honden ieder in hun eigen tempo contact met hem maken. En wat is het toch een leuk hondje :I: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ik spam nog even door met verhaaltjes hoor :mann: . Op dit moment ligt ie naast me te murmelen omdat ie wakker werd, al die kreuntjes, piepjes en murmeltjes :hartjes: . Als ie moe is maar nog niet de rust heeft om te slapen dat ligt ie ook zo te murmelen :LOL: . Al kauwend op een speeltje (of mij :') ) te uh uh uh-en haha, tot ie uiteindelijk toch echt wegploft. Zalig.
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 21
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Bericht door pioenroos »

Zamunda schreef: 12 okt 2021, 19:33 Op dit moment ligt ie naast me te murmelen omdat ie wakker werd, al die kreuntjes, piepjes en murmeltjes
:liefde:
Ik tilde Flora's dochter elke keer als ik haar zie even op om te horen of ze nog umpft. Helaas kreeg ik vanmorgen gevloek in mijn oren dat ze geen baby meer is en dat ik haar meteen neer moest zetten :nocheer: Dus vooral doorgaan met van elk murmeltje genieten hoor :')

Dank voor je tips :ok: Uiteen vallende houtkorrels klinkt inderdaad als veiliger dan wat ik ken als kattenbakkorrels. Bak met dubbele bodem zou de rotzooi dus kunnen beperken. Al heb ik eerlijk gezegd nog steeds visioenen van pups die zo'n bak als onderdeel van het apenkooien gebruiken :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie