Bij ons in de buurt woont ook een vizsla. Pracht hond maar vreselijk eenkennig. Loopt zonder op of om te kijken langs je heen. Peer weet dat al lang. Loopt idem dito langs die Vizsla heen terwijl de meeste honden toch al zijn aandacht krijgen.
Ik vind ze geweldig. Ik ben nog nooit een stomme Vizsla tegengekomen. Jammer dat ze maar in één kleurtje komen. Ik vind ze vaak erg mooi gebouwd, niks overdreven en ze zijn zo lekker sportief. Ze kijken ook wijs en lief.
Er loopt er hier 1 in de buurt en die vindt alle andere honden ENG. En dat moet luidkeels gemeld worden al vanaf grote afstand. Dat vinden de meeste honden niet zo fijn, zullen we maar zeggen. Ze fiets veel door de buurt. Niet handig met een blaffende hond die alles eng vindt en dus niet erg makkelijk meeloopt. Ze gaat ook met die hond los fietsen op plaatsen waar honden los mogen lopen. Dat is altijd chaos.
Nanna schreef: 05 jun 2023, 12:45
Geen van beide rassen heeft tanpoint dus dat kan al niet.
Je verwacht uit zo’n kruising iets als dit
Die zaten er ook bij in het nest, maar dus ook wat met tan. Volgens mij kan het, maar ik heb de genetische kleurcode van beide rassen niet op mijn netvlies.
Nanna schreef: 05 jun 2023, 12:45
Geen van beide rassen heeft tanpoint dus dat kan al niet.
Je verwacht uit zo’n kruising iets als dit
Die zaten er ook bij in het nest, maar dus ook wat met tan. Volgens mij kan het, maar ik heb de genetische kleurcode van beide rassen niet op mijn netvlies.
Tan kom wel bij de Weimeramer voor hoor. Niet gewenst meen ik maar het 'mag' wel. Wellicht ook bij de vizsla, daar zie je het wellicht alleen niet in de vacht.
Brand is een diskwalificerende fout volgens de rasbeschrijving
Je zou daaruit kunnen opmaken dat het kan gebeuren,maar het wordt zeer zeker niet gewaardeerd/geaccepteerd.
ranetje schreef: 05 jun 2023, 20:40
Brand is een diskwalificerende fout volgens de rasbeschrijving
Je zou daaruit kunnen opmaken dat het kan gebeuren,maar het wordt zeer zeker niet gewaardeerd/geaccepteerd.
Bedoelen ze met 'uitgesproken bruine brand' dan een hond met tan aftekeningen? Wat een arremoei, zo'n omschrijving
Ik kom vaak een fokker tegen met een moeder en dochter. De dochter heeft tan aftekeningen. Ze zal wel geen showfokker zijn dan
Met dna test mogelijkheden zal het ook wel steeds minder (niet meer?) gaan voorkomen. Maar het zat dus wel gewoon van oorsprong in het ras, ook al is het ongewenst voor de raspuriteinen
Als ik even snel kijk naar wat DNA testen via Embark, dan zit het nog steeds in het ras (of rassen, de Viszla draagt het ook) alleen wordt de A-locus waar tan op zit, geblokkeerd door een variant van de K-locus. Bij een kruising tussen de twee komt in de meeste gevallen die dominante K er weer uit, maar ik denk in een enkel geval niet en dan komt het patroon van de A-locus wel tot uitdrukking.