De dierenarts heeft haar Rheumocam voorgeschreven (vergelijkbaar met Metacam) en een eerste injectie Librela gegeven. Hij zei dat bij hen in de kliniek Librela de standaardbehandeling is bij artrose en dat is ook wat hij aanraadt. Maar ik twijfel daar enorm over. Ik heb het librelatopic hier gelezen en zie dat het lang niet altijd werkt. De injecties kosten hier €95 per stuk. Daar komen nog de voorrijkosten bij, want Aura is bang voor kleine ruimtes, dus haar (met haar 39 kilo) in de auto naar de kliniek krijgen is een crime. En ik ga haar dat echt niet elke maand aandoen.
Gezien haar leeftijd en de ernst van haar artrose, neig ik zelf meer naar Rheumocam voor de rest van haar leven (of eventueel iets vergelijkbaars). We zijn nu 6 dagen verder en ze loopt niet meer mank, is ook weer wat levenslustiger, maar het lijkt de ene dag beter te gaan dan de andere dag. Ik heb sowieso al met de dierenarts afgesproken om de dosis Rheumocam iets te verhogen (voor haar gewicht is die eigenlijk iets te laag nu). Ze lijkt er tot nu toe geen bijwerkingen van te hebben.
Ik moet nu gaan besluiten wat te doen: Rheumocam afbouwen en elke maand een dierenarts aan huis laten komen om haar Librela in te spuiten, of juist stoppen met Librela en kijken hoe ze het de komende tijd doet op Rheumocam. Het enige wat ik wil, is dat ze nog een tijdje (zo) pijnvrij (mogelijk) kan leven. Liever korter en leuk, dan langer en met pijn.
Wat zouden jullie doen?