Abel weer eens

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Natalie
Posts in topic: 3

Abel weer eens

Bericht door Natalie »

De afgelopen maanden ging het vooral over Jip, die natuurlijk heel erg gemist wordt. Maar gelukkig hebben we ook Abel nog :I:
Abel blijft mij keer op keer verbazen. Hij geeft de badkamerverbouwing goed doorstaan (toch 3 weken lang vreemde mensen in huis) en ook nu lijkt hij weinig onder de indruk van de gewijzigde omstandigheden. We laten hem nog niet echt helemaal alleen thuis, maar hij heeft dit weekend met het warme weer wel veel alleen in de woonkamer gelegen. En dat ging heel ontspannen.

Ik had nog een paar foto's op de plank liggen, een half jaar geleden gemaakt door @Kelperuaantjes. Het was een winterse dag met strak blauwe lucht, en dan is het best lastig om te werken met een zwarte hond die niets op commando doet. Poseren wil hij bij uitzondering best een keer doen, maar niet als er vreemde mensen bij zijn. Probeer hem dan maar op die ene plek met het juiste licht te krijgen :Q: . Deze foto's zijn gelukt door gewoon goed naar Abel te kijken en precies het juiste moment te pakken. Ik ben er heel blij mee.

Achteraf best jammer dat we Jip en Abel niet meer samen op de foto hebben gezet. Ik heb toen geen moment gedacht dat dat onze laatste kans zou zijn...
Maar ze krijgen een mooi plekje naast elkaar in de woonkamer. :liefde:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Abel weer eens

Bericht door Alfilillo »

Prachtig! Ik hou van dat diepe zwart. En dan die ogen :I:
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Mooie foto's. :ok:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hoi knappe Abel,fijn dat hij het goed doet 😉
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Mooie foto's van Abel. En knap van hem hoe hij met al die veranderende omstandigheden weet om te gaan. En jullie ook natuurlijk. Het is niet niks allemaal.
Natalie

Bericht door Natalie »

Ik vind het zelf wel heel erg stil in huis hoor. Het was Jip die voor een beetje reuring zorgde, die sliep zelden overdag. Abel is maar een saaie hond wat dat betreft :Q: Ik kan hem zelfs vergeten eten te geven zonder dat hij zich komt melden. Hij neemt ook nooit initiatief tot spel of een wandeling, terwijl Jip mij echt kwam ophalen als hij het weer tijd vond. Oké, dat was soms best irritant, maar nu valt het grote verschil tussen beiden echt goed op. Abel geniet enorm van een lange wandeling en heeft dan ook wel een eigen willetje, maar in huis is hij vrijwel onzichtbaar. Dat hij zich verder zo goed aanpast aan de omstandigheden is natuurlijk wel ideaal. En hij is (in tegenstelling tot Jip was) echt een enorme knuffelkont. Hij kruipt 's avonds echt tegen je aan en dan kan hij geen genoeg krijgen van de aandacht die hij krijgt. Het is een lieverd :hartjes:
Nanna

Bericht door Nanna »

Mooie hond!
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Hele mooie hond inderdaad! En knap om zo'n zwarte zo op de foto te krijgen :I:
Afbeelding
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat heerlijk, zo'n knuffel. Hier juist een hond die de hele dag (ook binnen) wel met me bezig is en ook wel aanhankelijk is, maar echt knuffelen (als in: je ziet dat hij daarvan geniet) dat dan weer niet.
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Natalie schreef: 13 sep 2023, 16:42 Ik vind het zelf wel heel erg stil in huis hoor.
Je weet dat je maar een topic hoeft te openen hè…. :smile:

Goed om te zien dat Abel zich goed aanpast, hij is een mooie verschijning. Ik ben ‘saaie’ honden weer extra gaan waarderen, niks mis mee :ok:
Afbeelding
Natalie

Bericht door Natalie »

Persistence schreef: 15 sep 2023, 13:00
Natalie schreef: 13 sep 2023, 16:42 Ik vind het zelf wel heel erg stil in huis hoor.
Je weet dat je maar een topic hoeft te openen hè…. :smile:

Goed om te zien dat Abel zich goed aanpast, hij is een mooie verschijning. Ik ben ‘saaie’ honden weer extra gaan waarderen, niks mis mee :ok:
Ik zag bij Thom hoe snel het kan gaan, dus ik wacht nog even :schrik: ;)
Wat mij betreft is een tweede hond heel erg welkom, maar ik vind het ook wel waardevol om nu even alleen Abel om ons heen te hebben.
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Wat een prachtige hond is abel toch :I:
Afbeelding
Kelperuaantjes
Honden: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

Bedankt voor het compliment, het was erg leuk om hem op de foto te zetten eerder dit jaar. Het is een schitterende hond.
Plaats reactie