Kort pittig

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Petra
Posts in topic: 8

Kort pittig

Bericht door Petra »

Pukje tijdens het trimmen:
Afbeelding

Pukje na het trimmen, het lijkt wat hakkerig op de foto, maar dat komt omdat ik net daarvoor met mijn handen door haar vacht ben gegaan:
Afbeelding

Ze is nu weer 63 gram lichter, en ze was al geen zwaargewicht:
Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Re: Kort pittig

Bericht door Nanna »

Wat zonde…
Waarom heb je haar kaalgeknipt? Ik dacht dat je nu goed tegen de vacht kon?
Petra

Bericht door Petra »

Nanna schreef: 15 okt 2023, 18:47 Wat zonde…
Waarom heb je haar kaalgeknipt? Ik dacht dat je nu goed tegen de vacht kon?
Omdat het een doorgroeivacht is, en hij anders hopeloos gaat klitten en vervilten.
Dit is waarschijnlijk ook de enige keer dat het zo kort wordt, maar nu haar pupvacht aan het wisselen was naar de volgende fase vlogen de klitten er letterlijk in, daar was niet tegenop te kammen.
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 1

Bericht door Sterre »

Oooooh wat jammer dat dat nodig was.
Cooper
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Lijkt een totaal ander hondje. Maar nog steeds schattig :hartjes:
Petra

Bericht door Petra »

Sterre schreef: 15 okt 2023, 18:59 Oooooh wat jammer dat dat nodig was.
Ze lijkt het zelf ook fijner te vinden.
Het groeit vanzelf weer aan, dat is het voordeel van een doorgroeivacht.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Cooper schreef: 15 okt 2023, 19:00 Lijkt een totaal ander hondje. Maar nog steeds schattig :hartjes:
Dankjewel :hartjes:
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 2
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Haar koppie heeft nu iets weg van een border terrier. Ik vind dat je het knap hebt gedaan, hoor. Heel netjes.
Petra

Bericht door Petra »

CatnDog schreef: 15 okt 2023, 19:19 Haar koppie heeft nu iets weg van een border terrier. Ik vind dat je het knap hebt gedaan, hoor. Heel netjes.
De eer gaat naar een vriendin van me, ik kan dat niet zo netjes haha.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 2
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Petra schreef: 15 okt 2023, 19:20 De eer gaat naar een vriendin van me, ik kan dat niet zo netjes haha.
Geef het compliment maar door :ok:
Petra

Bericht door Petra »

CatnDog schreef: 15 okt 2023, 19:23
Petra schreef: 15 okt 2023, 19:20 De eer gaat naar een vriendin van me, ik kan dat niet zo netjes haha.
Geef het compliment maar door :ok:
Meteen gedaan, ze zegt dankjewel!
Afbeelding
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Die vachtwissel duurt tot ze ongeveer 1,5 jaar is en is idd een klotefase is mijn ervaring.
Ik ben in die tijd stipt elke 8-9 weken naar de trimsalon gegaan omdat mijn polsen gewoon ontzettend pijn deden van het kammen, Mahdu zich onmogelijk gedroeg want die klitten en vilten waren natuurlijk ontzettend pijnlijk en het kammen gewoon een regelrechte kutklus werd. :ugh:
Moest er uiteindelijk een snuitje om hangen omdat Mahdu gewoon in mijn handen beet, ik daarvan schrok en hij vervolgens groeide in dat gedrag omdat hij mijn schrik en aarzeling haarfijn aanvoelde.

Groot gelijk dus dat je het even hebt uitbesteedt, zal een stuk fijner aanvoelen voor Pukje. :E:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Suzanne
Honden: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Oei, dat zal wel even wennen zijn.
Saar is nu ook korter dan ooit. Ik kon het zelf even niet meer goed bijhouden bij 2 tegelijk dus een vriendin heeft ze flink ingekort toen ik in het ziekenhuis lag.
Maar ik hou wel altijd de hoofdjes wat langer, al had de baard ook wel wat korter gemogen maar dat durfde ze niet

Afbeelding

Ze is nu een beetje mottig, moet haar zo nog kammen
Petra

Bericht door Petra »

Loraine schreef: 15 okt 2023, 19:43 Die vachtwissel duurt tot ze ongeveer 1,5 jaar is en is idd een klotefase is mijn ervaring.
Ik ben in die tijd stipt elke 8-9 weken naar de trimsalon gegaan omdat mijn polsen gewoon ontzettend pijn deden van het kammen, Mahdu zich onmogelijk gedroeg want die klitten en vilten waren natuurlijk ontzettend pijnlijk en het kammen gewoon een regelrechte kutklus werd. :ugh:
Moest er uiteindelijk een snuitje om hangen omdat Mahdu gewoon in mijn handen beet, ik daarvan schrok en hij vervolgens groeide in dat gedrag omdat hij mijn schrik en aarzeling haarfijn aanvoelde.

Groot gelijk dus dat je het even hebt uitbesteedt, zal een stuk fijner aanvoelen voor Pukje. :E:
Puk vind het kammen op zich niet erg, maar de klitten zaten er bijna meteen na het kammen al weer in.
Gisteren heb ik haar gewassen en met conditioner behandeld, maar tijdens het droogblazen zag ik de klitten al ontstaan.
De vacht die van haar af kwam vandaag lag op een hoopje, maar toen ik dat oppakte was het ook al aan het klitten :O:
Ze was heel erg vrolijk toen ze klaar was, zelfs Sjakie wilde met haar spelen, dat heeft hij nog niet eerder gedaan.
Hij herkende haar nu als hond ipv wandelende bol wol denk ik :engel:
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Suzanne schreef: 15 okt 2023, 19:47 Oei, dat zal wel even wennen zijn.
Saar is nu ook korter dan ooit. Ik kon het zelf even niet meer goed bijhouden bij 2 tegelijk dus een vriendin heeft ze flink ingekort toen ik in het ziekenhuis lag.
Maar ik hou wel altijd de hoofdjes wat langer, al had de baard ook wel wat korter gemogen maar dat durfde ze niet

Afbeelding

Ze is nu een beetje mottig, moet haar zo nog kammen
Het is zeker even wennen.
Haar baard en snor heb ik kort laten knippen vanwege het vers vlees wat ze eten, dat bleef steeds in haar baard hangen.

Saar ziet er leuk uit zo!
Puk haar vacht mag van mij in de toekomst ook langer dan wat ze nu is, maar het moet voor haar ook comfortabel zijn.
Ze wil ook graag vies worden en door modderplassen rennen, dat moet wel kunnen zonder dat ze daarna meteen onder de klitten zit.
Ik zie in de toekomst dus wel wat voor vacht ze precies gaat krijgen, en daar handel ik dan naar wat betreft de lengte.
Afbeelding
Plaats reactie