Echter , en ik wordt er onderhand ziek van, hij is altijd de pineut bij andere honden. Soms wanneer hij in een boogje om een ander heen gaat, komt de andere hond alsnog snuffelen. Brego draait dan om en loopt weg en dan proberen ze een punt bij hem te maken. Uit het niks meteen lip bij hem optrekken en grommen. Bovenop hem duiken het moment dat hij zelf door wilt lopen.
En vandaag dus ook weer. Een bordercollie reu die enorm bezitterig is op zijn baas, roedel en alles wat hij claimed. Nu dus een gegraven gat. Ik hou Brego bij mij, want die hond bouwde enorm veel spanning op het moment dat Brego al wat dichterbij kwam. Baasje weet dat de hond het gedrag heeft. Heeft in de roedel ook als eens voor conflict gezorgd. Bordercollie loopt meters door en Brego snuffelt even op de graaf plek. In 1 ruk komt de hond terug en vol grommend en sneppend naar Brego, dat er dan een grom terug volgt vond ik niet gek. Je zou voor minder. En meteen duikt die hond happend op Brego.
Ik duik er meteen tussen. Niemand gaat mijn hond bijten. Met 1 hand Brego opzij, met de andere hand die hond aan zij tuig uit bereik proberen te houden. Die bleef door happen. Ik inmiddels op mijn knieën op de grond en toen pas pakte de eigenaar zijn hond bij de tuig aan.
Ik uiteindelijk tand door mijn lip en gekneusde vingers, maar dat neem ik voor lief, want gelukkig was Brego oke. Die snapte er ook niks van en zat alleen maar steun bij mij te halen en een onzeker blafje.
Wat ik toen te horen kreeg. Eigenaar: Ik vond het wel mooi en goed om dit te zien, want eindelijk kreeg zijn hond een reactie op zijn gedrag. Hij zou er op deze manier misschien wat van leren. En hij zou nooit bijten. Nee nee, je hond die met ontbloten tanden hapt naar Brego zijn nek en rug is niet willen bijten. Dat is blijkbaar opvoeden tegenwoordig. Laat ze maar vechten, want daar leren ze van. Ik kook nog steeds. Die hond heeft zoveel mazzel dat Brego is zoals hij is en het niet erger is afgelopen.
Zo dat is eruit.