Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 90
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door Célie »

Gos schreef: 25 okt 2023, 17:33 Ik geloof dat het de Nederlandse pers niet gehaald heeft, maar begin oktober was er in Naarn bij Linz in Oostenrijk een Amerikaanse Stafford die een jogger aanviel. Ze heeft het niet overleefd (de hond daarna ook niet). Ik las ook dat de partner van de vrouw haar aan haar kleding moest identificeren.
:80: :cry:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 25 okt 2023, 17:46
Gos schreef: 25 okt 2023, 17:33 Ik geloof dat het de Nederlandse pers niet gehaald heeft, maar begin oktober was er in Naarn bij Linz in Oostenrijk een Amerikaanse Stafford die een jogger aanviel. Ze heeft het niet overleefd (de hond daarna ook niet). Ik las ook dat de partner van de vrouw haar aan haar kleding moest identificeren.
Het staat wel op de internets.
https://bnn.network/breaking-news/accid ... gulations/

En dan nog dúrven te brallen over de ‘heroic act’ van de eencellige eigenaar om haar eigen kutbeest eraf te trekken. Ongelooflijk.
Nou echt hè :?
Diana
Posts in topic: 23
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

In Murcia is een 96-jarige vrouw overleden aan haar verwondingen na te zijn aangevallen door twee PPP-honden (een kruising Stafford en een American Bully van 6 en 8 maanden!): https://www.laverdad.es/murcia/otros-mu ... 07-nt.html

Volgens het artikel voldeden de honden niet aan de richtlijnen voor PPP (geen vergunning, chip, etc.) en kunnen de eigenaren beschuldigd worden van doodslag en kan de boete oplopen tot een half miljoen euro voor aansprakelijkheid en administratieve sancties.

Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Heel goed. Zal wel niet veel te plukken zijn, dat is vaak met dat slag, maar pak wat je pakken kunt.
En de rest van je leven kromliggen.
Frootje
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Zes en acht maanden. :schrik: Ik kan me daar lastig wat bij voorstellen, want mijn honden waren toen gewoon lieve, schattige knuffelpups. :schrik: Wat een triest verhaal weer.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Frootje schreef: 30 okt 2023, 13:17 Zes en acht maanden. :schrik: Ik kan me daar lastig wat bij voorstellen, want mijn honden waren toen gewoon lieve, schattige knuffelpups. :schrik: Wat een triest verhaal weer.
Ik vond dat eigenlijk ook wel het meest verbazingwekkende aan het hele verhaal :80: Net pup-af zijn ze dan :schrik:
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Nanna schreef: 30 okt 2023, 13:10 Heel goed. Zal wel niet veel te plukken zijn, dat is vaak met dat slag, maar pak wat je pakken kunt.
En de rest van je leven kromliggen.
Als ze dus inderdaad veroordeeld worden voor doodslag, gaan ze eerst ook nog wat jaren de bak in.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 32

Bericht door ranetje »

In ieder geval een drama.
Wat hebben die jonge honden gedaan? :schrik:

Van de foto kan ik uit de voorste hond niet eens wijs waar de kop zit :P dus hoe oud die is kan ik niet beoordelen.
De achterste lijkt inderdaad jong.
Maar ik neem aan dat de leeftijd vast staat, dus daar hoeven we niet over te discussiëren.
Wel triest dat zulke jonge honden zo tekeer gaan :ugh:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Die mevrouw heeft vast fout gekeken.
En de hondjuhs waren niet opgefoet.
Of het eeuwige credo dat ze vast een hersentumor hadden. Nou, als het dat type hond dan zo geplaagd wordt door tumoren, doek het dan meteen maar op. Als we er linksom of rechtsom maar vanaf raken.
ranetje

Bericht door ranetje »

Aha, de kop zat links :mrgreen:
Dank je Sandra :lol1:
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 59
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Sandra&co schreef: 30 okt 2023, 16:38
ranetje schreef: 30 okt 2023, 15:42 Van de foto kan ik uit de voorste hond niet eens wijs waar de kop zit :P
Ik zag die hele hond in eerste instantie niet eens;

Afbeelding
Dank je, ik zag hem ook niet :lol1:

Ik schrik ook van de leeftijden.
Nanna

Bericht door Nanna »

ranetje

Bericht door ranetje »

Gatver
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 14
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Nanna schreef: 30 okt 2023, 17:48
mn hart zakt ervan, gatver..
Vooral dat die meneer twee puppys even naar elkaar omdraaid; hier ze vechten, doe maar eens goed dan
gadverdegadver
KUTMENSEN
en het is ook niet normaal dat ze nog harder doorgaan bij signalen
dat worden iig enge honden die ik op straat niet wil tegenkomen
Afbeelding

2011-2025
Teckeltoos
Posts in topic: 7
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

En toen beet die rothond zomaar ineens. Kleine Pjotr deed helemaal niks. :roll:

Dom volk
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

ranetje schreef: 30 okt 2023, 15:42 In ieder geval een drama.

Van de foto kan ik uit de voorste hond niet eens wijs waar de kop zit :P dus hoe oud die is kan ik niet beoordelen.
Maar ik neem aan dat de leeftijd vast staat, dus daar hoeven we niet over te discussiëren.
De vrouw ging de zwerfkatten buiten voeren, de honden waren van de buren en waren uitgebroken. Ze hebben de vrouw flink toegetakeld. Politie en ambulance waren snel ter plaatse, maar de honden waren dusdanig agressief, dat de hulpdiensten niet meteen iets konden doen en moesten wachten tot de eigenaren van de honden erbij kwamen om de honden te pakken.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Diana schreef: 30 okt 2023, 18:34
ranetje schreef: 30 okt 2023, 15:42 In ieder geval een drama.

De vrouw ging de zwerfkatten buiten voeren, de honden waren van de buren en waren uitgebroken. Ze hebben de vrouw flink toegetakeld. Politie en ambulance waren snel ter plaatse, maar de honden waren dusdanig agressief, dat de hulpdiensten niet meteen iets konden doen en moesten wachten tot de eigenaren van de honden erbij kwamen om de honden te pakken.
Politie had kennelijk geen handwapen bij zich :(
Afschuwelijk
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

CatnDog schreef: 30 okt 2023, 17:40
Sandra&co schreef: 30 okt 2023, 16:38
ranetje schreef: 30 okt 2023, 15:42 Van de foto kan ik uit de voorste hond niet eens wijs waar de kop zit :P
Ik zag die hele hond in eerste instantie niet eens;

Afbeelding
Dank je, ik zag hem ook niet :lol1:

Ik schrik ook van de leeftijden.
Ik ben dan weer verbaasd dat zoveel die hond niet zagen :lol1:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Het hondje uit Hoorn
Afbeelding

HoornDe eigenares van het Chinese naakthondje Mika, dat dinsdagmiddag voor haar ogen werd doodgebeten, stond machteloos. ,,Die hond greep hem en schudde hem in zijn bek heen en weer alsof het een speeltje was. Ik hoorde eerst nog een piepje, maar na het schudden wist ik al dat er geen leven meer in zat.’’

Volgens de 53-jarige bewoonster van een flatwoning aan de Westfriese Hof in Hoorn, die niet met haar naam in de krant wil, ging het bij de aanvaller om een Stafford, die los liep. Vermoedelijk was hij ontsnapt uit een woning in de buurt.
Blind

Mika was een 14 jaar oud reutje, dat zij tien jaar geleden onder haar hoede nam. Hij was blind en licht dementerend. Lopen deed Mika de laatste tijd niet veel meer, hij werd vervoerd in een buggy en dan af en toe even op de grond gezet om zijn behoefte te doen.

Die middag was Mika samen met het twaalfjarige markiesje Lulu, het andere hondje van de Hoornse, onderweg voor een grote ronde.

Precies toen Mika in het gras langs de Wabenstraat was gezet, om een plasje te doen, kwam de Stafford aanlopen. ,,Hij keek zo oplettend naar een fietser dat ik dacht dat die de baas van de hond was, maar dat was niet zo. Voor ik het wist greep hij Mika. Die zat in zijn bek alsof het een vaatdoekje was. Ik greep hem meteen achter de kop en probeerde hem in een houdgreep te nemen, terwijl ik met mijn hand in zijn bek probeerde te komen. Ik wilde niet dat hij ook achter Lulu aanging.

Die was weggerend. Het lukte me met heel veel kracht om die hond vast te houden. Gelukkig werd ik zelf niet gebeten. Het leek eindeloos te duren tot ik hulp kreeg, van een rijinstructrice die uit haar auto sprong. Een ander greep hem bij zijn staart vast. Uiteindelijk is hij meegenomen in de dierenambulance, met een muilkorf op die iemand nog snel van huis had gehaald.’’

Lulu was ondertussen gevangen door een buurjongen. De eigenares heeft Mika bewust nog een tijdje thuis gehouden, voor hij werd opgehaald om naar een dierencrematorium te worden gebracht. ,,Zodat Lulu afscheid kon nemen. Anders zou die blijven zoeken waar Mika was. Ik weet dat mijn hondje oud was, dementerend en last van zijn oogjes had, en ik was me al aan het voorbereiden op het einde. Maar ik had zelf die beslissing willen nemen. Nu kwam het zó abrupt, en op de meest afschuwelijke manier.’’

Ze hield blauwe plekken en spierpijn over aan het drama. De eigenaar van de Stafford kent zij niet. Ze wil de eigenaar nu ook nog niet spreken. ,,Ik ben nog te boos.’’

De politie wil lopende het onderzoek niets zeggen of bevestigen. Donderdag werd al bekend dat de hond die aanviel ergens is ondergebracht waar hij wordt geobserveerd en onderzocht. Een rechter moet uiteindelijk beoordelen of hij - al dan niet onder voorwaarden - terug naar huis mag.

BRON
ranetje

Bericht door ranetje »

Wat een drama weer :ugh:
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 59
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat een afschuwelijke manier om je oude hondje aan z'n eind te zien komen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Derozenbrillenbrigade zal het wel weer uitleggen als ‘fout gekeken’ of dat de hond in kwestie oud en zwak was en het volkomen normaal is dat de aanpalende hond hem dan afslacht. Want dat is de natuur.
Van eencelligen hoef je ook niet heel veel meer te verwachten.
Dirkje
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Wat zielig voor het hondje en voor de eigenaar. Traumatisch lijkt me.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Dirkje schreef: 01 nov 2023, 19:38 Wat zielig voor het hondje en voor de eigenaar. Traumatisch lijkt me.
Je durft toch nooit meer onbevreesd met je andere hondje de straat op lijkt mij.
Nanna

Bericht door Nanna »

Jezus. Dat volk dat er ook loopt. Hahahaha. Allemaal van die domme prachtwijkers😂.
Laatst gewijzigd door Nanna op 11 nov 2023, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie