voer voeding barf darf kvv ik weet het niet meer?!
- Mo-yi
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Re: voer voeding barf darf kvv ik weet het niet meer?!
Mo-yi krijgt tegenwoordig ook wat kattenvoer mee, ze is er ZO gek op, dus een dot erbij op t hoekje van dr bak. oeh, en kattenbrokken, manmanaman, dat is helemaal de bomb, 1 x per week een beetje vanuit mn hand wordt zo gulzig weggeschrokt. Ik ben eigenlijk met dr oude leeftijd juist wat soepeler geworden in wat vaker "ongezonde"dingen, ben allang blij dat ze graag wil eten. Vanmorgen liet ze haar pens liggen..bliefde ze niet 
2011-2025
- runninggirl
- Posts in topic: 1
Heeft hij in de tussentijd wel gepoept? Ik zou de d.a. even bellen eerlijk gezegd. Meerdere dagen onverteerd voer uitkotsen kan van alles zijn, ik zou het niet te lang aankijken zelf.
Geef je het vlees meteen uit de koelkast? Misschien anders eens proberen met wat gekookt water eroverheen

Kan gewoon zijn dat bepaalde dingen niet lekker verteerd worden.
Lou hoef ik na 3 uur s middags geen kraakbeen meer te geven (luchtpijp bijvoorbeeld) dat komt er s nachts gegarandeerd weer uit.
En beide honden verteren kokos op geen enkele manier, komt er ook onverteerd weer uit na een uur of 10.
Dus idd die voeding tijdje niet geven en gaat het dan beter, dan is die voeding gewoon niet geschikt voor m
Lou hoef ik na 3 uur s middags geen kraakbeen meer te geven (luchtpijp bijvoorbeeld) dat komt er s nachts gegarandeerd weer uit.
En beide honden verteren kokos op geen enkele manier, komt er ook onverteerd weer uit na een uur of 10.
Dus idd die voeding tijdje niet geven en gaat het dan beter, dan is die voeding gewoon niet geschikt voor m

- malinois
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Sowieso op kamertemoeratuur geven. Ik haal t om 1400 uur uit de koelkast en geef t om 1800 uur. Uit de vriezer haal ik t tegen 1800 uur en eten ze t op zn vroegst om 7.00 uur de volgende ochtend.
Vergeet ik t uit de koelkast te halen dan giet ik er heet water overheen.
Daar zou ik sowieso mee beginnen. Maar als t alleen bij dit merk is dan zou ik het niet meer voern. Keus zat in kvv. Je hebt t over barf maar dit is toch ook gewoon kvv?
Dit is BARF bij ons

Daar zou ik sowieso mee beginnen. Maar als t alleen bij dit merk is dan zou ik het niet meer voern. Keus zat in kvv. Je hebt t over barf maar dit is toch ook gewoon kvv?
Dit is BARF bij ons

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Contacteer:
Ja klopt Barf Menu maar dat is gewoon KVV. (Overigens doen mijn honden t daar waardeloos op dus dat geef ik ook niet )Zinodo schreef:Barf is een merk van kvv. Om het helemaal niet verwarrend te maken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
- malinois
- Contacteer:
Bij Dogmeat.nl en dan onder BARF.Susam schreef:dat ziet er ongelooflijk goed uit, waar koop je dit?malinois schreef: 10 dec 2023, 14:31 Sowieso op kamertemoeratuur geven. Ik haal t om 1400 uur uit de koelkast en geef t om 1800 uur. Uit de vriezer haal ik t tegen 1800 uur en eten ze t op zn vroegst om 7.00 uur de volgende ochtend.
Dit is BARF bij ons
![]()
Ik voer ze maar 1 of 2 dagen BARF in de week hoor, omdat het me te duur is, te onhandig om mee te nemen en ik niet de tijd heb om het in exacte verhoudingen te voeren. Daarom de rest van de week KVV. Meestal Dogmeat en Lotgering.

Wij wisselen af tussen brokken en vlees - meestal overdag brokken en 'savonds KVV. Dat is begonnen als pup - hij deed het supergoed op KVV maar bleef te mager.
Daarna een brok er bij en dat gaat echt heel goed en het is ook makkelijker bij de oppas. Dan hoef ik niet met vlees te zeulen maar gewoon een bak brokjes.
Die hoef ik dan weer geen gedroogde kameel te geven na zn avondeten want dan komt alles er ook uit snachts.
Daarna een brok er bij en dat gaat echt heel goed en het is ook makkelijker bij de oppas. Dan hoef ik niet met vlees te zeulen maar gewoon een bak brokjes.
Die hoef ik dan weer geen gedroogde kameel te geven na zn avondeten want dan komt alles er ook uit snachts.
Allergisch voor kip en/of rund dus dan word je creatief
Fred eet een pond kvv en als hij dat dat uitkotst (altijd op het tapijt, nooit op de harde vloer natuurlijk) was het echt een berg 
Ik zou het inderdaad eens omdraaien. Hier valt kvv ook vaker slecht in de avond. Dus kvv/gestoomd krijgen ze hier in de ochtend en in de avond krijgen ze brok. Ook kauwspul dat meer moeite kost als kophuid moet ik, zeker Tess, niet te laat op de dag geven, want dat komt er anders ook weer uit. Hetzelfde voor spul met harde vacht (rund, paard).Susam schreef: 11 dec 2023, 05:50 goeiemorgen, Sambal heeft niet gespuugd!
wel wat meer ontlasting vanwege de brok maar dikke prima!
Ik denk erover om in de ochtend Barf te geven (met het kraakbeen of te grote botstukken eruit gehaald) (had namelijk net voor 2 maanden ingeslagen) en in de avond een brok met toevoegingen?
Ik zou me niet al te veel zorgen maken om die stukjes bot, ze lijken niet heel erg groot. Best kans dat het gewoon goed gaat als je hem dit 's ochtends geeft. Kan je het ook mooi de avond vooraf al uit de koelkast/vriezer halen en is het op temperatuur gekomen.
Je bedoelt om de maag weer te vullen direct daarna of gewoon later op die dag? Meestal geef ik niks nadat ze iets hebben uitgespuugd, tenzij het gal spugen was vanwege een lege maag. Maar ik geef gerust later op de dag een konijnenoor (met haar hier altijd).Susam schreef: 11 dec 2023, 14:21ik ga dat proberen! Geef jij wel eens bv een konijnenoor nadat de maag van streek is geweest?Veertje schreef: 11 dec 2023, 11:55Ik zou het inderdaad eens omdraaien. Hier valt kvv ook vaker slecht in de avond. Dus kvv/gestoomd krijgen ze hier in de ochtend en in de avond krijgen ze brok. Ook kauwspul dat meer moeite kost als kophuid moet ik, zeker Tess, niet te laat op de dag geven, want dat komt er anders ook weer uit. Hetzelfde voor spul met harde vacht (rund, paard).Susam schreef: 11 dec 2023, 05:50 goeiemorgen, Sambal heeft niet gespuugd!
wel wat meer ontlasting vanwege de brok maar dikke prima!
Ik denk erover om in de ochtend Barf te geven (met het kraakbeen of te grote botstukken eruit gehaald) (had namelijk net voor 2 maanden ingeslagen) en in de avond een brok met toevoegingen?
Ik zou me niet al te veel zorgen maken om die stukjes bot, ze lijken niet heel erg groot. Best kans dat het gewoon goed gaat als je hem dit 's ochtends geeft. Kan je het ook mooi de avond vooraf al uit de koelkast/vriezer halen en is het op temperatuur gekomen.
Oh, nee met dat doel geef ik het niet. Ze krijgen af en toe konijnenoren met vacht, omdat de haren vergelijkbaar werken als vezels. Maar ik geef het niet na het spugen om iets te reinigen.Susam schreef: 12 dec 2023, 06:10ja niet direct na het spugen uiteraard, maar ergens die dag voor reinigen van maag/darm? Ik las dat ergens hier in het forum, ik heb dat nooit eerder gedaan.Veertje schreef: 11 dec 2023, 15:21Je bedoelt om de maag weer te vullen direct daarna of gewoon later op die dag? Meestal geef ik niks nadat ze iets hebben uitgespuugd, tenzij het gal spugen was vanwege een lege maag. Maar ik geef gerust later op de dag een konijnenoor (met haar hier altijd).Susam schreef: 11 dec 2023, 14:21
ik ga dat proberen! Geef jij wel eens bv een konijnenoor nadat de maag van streek is geweest?
De maag hoeft ook niet echt van streek te zijn als ze iets uitspugen. Soms is het gewoon een afweermechanisme wanneer ze iets eten dat te groot is of te koud. Dan komt het er onverteerd weer uit, maar dan zullen ze met hetzelfde gemak meteen daarna weer iets eten. Als de maag echt van streek is zijn ze wel langer misselijk meestal en willen ze niet eten.
Ik doe niks met spugen eigenlijk, behalve het voorkomen van spugen op lege maag.
- malinois
- Contacteer:
Gewoon laten doen hoor. Dat is gewoon een natuurlijke reactie op deze manier is t voedsel voorbewerkt en makkelijker verteerbaar.Susam schreef:ja nou precies, Sambal eet (of probeert) nadat ie gespuugd heeft die hele kledderzooi gelijk weer op te eten!Veertje schreef: 12 dec 2023, 09:52Oh, nee met dat doel geef ik het niet. Ze krijgen af en toe konijnenoren met vacht, omdat de haren vergelijkbaar werken als vezels. Maar ik geef het niet na het spugen om iets te reinigen.Susam schreef: 12 dec 2023, 06:10 ja niet direct na het spugen uiteraard, maar ergens die dag voor reinigen van maag/darm? Ik las dat ergens hier in het forum, ik heb dat nooit eerder gedaan.
De maag hoeft ook niet echt van streek te zijn als ze iets uitspugen. Soms is het gewoon een afweermechanisme wanneer ze iets eten dat te groot is of te koud. Dan komt het er onverteerd weer uit, maar dan zullen ze met hetzelfde gemak meteen daarna weer iets eten. Als de maag echt van streek is zijn ze wel langer misselijk meestal en willen ze niet eten.
Ik doe niks met spugen eigenlijk, behalve het voorkomen van spugen op lege maag.![]()
hij heeft niet meer gespuugd gelukkig!

En t scheelt opruimenmalinois schreef: 12 dec 2023, 18:55Gewoon laten doen hoor. Dat is gewoon een natuurlijke reactie op deze manier is t voedsel voorbewerkt en makkelijker verteerbaar.Susam schreef:ja nou precies, Sambal eet (of probeert) nadat ie gespuugd heeft die hele kledderzooi gelijk weer op te eten!Veertje schreef: 12 dec 2023, 09:52
Oh, nee met dat doel geef ik het niet. Ze krijgen af en toe konijnenoren met vacht, omdat de haren vergelijkbaar werken als vezels. Maar ik geef het niet na het spugen om iets te reinigen.
Ik doe niks met spugen eigenlijk, behalve het voorkomen van spugen op lege maag.![]()
hij heeft niet meer gespuugd gelukkig!

- Mo-yi
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
haha,hier ook. En ook altijd net op mn kleed dan natuurlijk, vaak ruimt ze het gelijk op, soms moet ze eerst even liggen nadenken, en dan laat ik t ff want even later gaat het er toch weer inYbbihs schreef: 12 dec 2023, 19:05En t scheelt opruimenmalinois schreef: 12 dec 2023, 18:55Gewoon laten doen hoor. Dat is gewoon een natuurlijke reactie op deze manier is t voedsel voorbewerkt en makkelijker verteerbaar.Susam schreef:
ja nou precies, Sambal eet (of probeert) nadat ie gespuugd heeft die hele kledderzooi gelijk weer op te eten!![]()
hij heeft niet meer gespuugd gelukkig!![]()
2011-2025
- Kells
- Posts in topic: 3
- Welke: Ierse Setters
O ja, hier eten ze het ook gelijk weer op. Ik vind het prima! Vanwege de huisdieren heb ik geen kleden op de vloer. De honden kotsen zelden, maar de katten hadden er een handje van.Mo-yi schreef: 12 dec 2023, 19:24haha,hier ook. En ook altijd net op mn kleed dan natuurlijk, vaak ruimt ze het gelijk op, soms moet ze eerst even liggen nadenken, en dan laat ik t ff want even later gaat het er toch weer in, en hoe wonderlijk..mn kleed is vrij goed schoon daarna
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
Nanna
Hier stond mijn verstand even stil
- malinois
- Contacteer:
Nanna schreef:Hier stond mijn verstand even stil

Waar bestellen jullie de Darf brokken ? En klopt het dat de verzendkosten bijna 10 euro zijn?

Ik ken het niet . Ik heb proefpakket aangevraagd van Darf . Het liefst betaal ik rond de 3,00 per kilo . Met Proplan lukt dat nog aardig in grootverpakking en Bertus doet het daar nu goed op samen met kvv

-
Nanna
Van Darf vind ik het wel prettig dat het zo’n groot vleesaandeel heeft en dat het in NL gemaakt wordt.
En ze vinden het erg lekker. Never change a winning team en al helemaal niet vanwege zo’n luttel prijsverschil.
En ze vinden het erg lekker. Never change a winning team en al helemaal niet vanwege zo’n luttel prijsverschil.
-
EchoMira
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Met een menu op basis van kuiken kom je een heel eind en dan heb je prooidieren. Dat is toch het mooist.Smoushond schreef: 16 dec 2023, 11:41 Ik ken het niet . Ik heb proefpakket aangevraagd van Darf . Het liefst betaal ik rond de 3,00 per kilo . Met Proplan lukt dat nog aardig in grootverpakking en Bertus doet het daar nu goed op samen met kvv
Heb je alleen een beetje te weinig vet dus dat zou ik toevoegen en dan nog een bron van koolhydraten. Kan prima binnen 3 euro hoor.
-
EchoMira
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Het zal best prima zijn, hoor, maar wat een lulverhaal erbij. Holistisch en een excellente smaakbeleving. Jezus. Het is een brok.Sandra&co schreef: 15 dec 2023, 17:18 Bij Bol zie ik nu ook deze brokken staan, reviews zijn positief. Kent/voert iemand het?
https://www.bol.com/nl/p/avalon-petfood ... androidapp
Voor het gemak en de afwisseling heb ik er weer een paar dozen Hektor bij gekocht.