Skapies

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Nanna

Skapies

Bericht door Nanna »

Die staan ook tot hun enkels in het water. Sneu.
Dit voorste stukje is begaanbaar maar de rest van het weiland staat blank.

Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Skapies

Bericht door Dirkje »

:ugh:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Hier staan ze sinds vandaag weer lekker in de wei. Droog genoeg, wel met hooi want het gras is nu niets waard.
Jay

Bericht door Jay »

Zinodo schreef: 06 jan 2024, 16:19O nee de wolf!
Dit vind ik echt flauw. In Zweden wordt er beheerd, wolven die dichtbij boerderijen komen worden geschoten. In Nederland dagelijks ernstig gewonde schapen, die veel pijn en angst moesten doorstaan. En geeuthaniseerd moesten worden. Ook hoog drachtige schapen, met de ukkies er nog in. :cry:

Wolven zijn mooie dieren, maar ze maken het leven voor veel vee en hobbydieren er niet fijner op.
Afbeelding
Jay

Bericht door Jay »

Nee, dat is ook beroerd. Dat ben ik met je eens.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zinodo schreef: 06 jan 2024, 20:01 Maar hoe fijn maken hun eigenaren de leven van schapen als ze ze tot hun knieën in de modder laten zakken.
Ik zien er eigenlijk geen in de modder staan. Alle hoefjes prima zichtbaar.
nevache
Posts in topic: 1
Honden: 7

Bericht door nevache »

Zinodo schreef: 06 jan 2024, 20:32
EchoMira schreef: 06 jan 2024, 20:25 Ik zien er eigenlijk geen in de modder staan. Alle hoefjes prima zichtbaar.
Ik zie zwarte poten tot aan de knieën. Maar misschien wordt dat als normaal/acceptabel gezien, dat kan.
Een schaap staat op vanuit z'n knieën. Dus ook bij lichtvochtige modder zul je voorpoten zien die van knie tot hoef bemodderd zijn.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zinodo schreef: 06 jan 2024, 20:32
EchoMira schreef: 06 jan 2024, 20:25
Zinodo schreef: 06 jan 2024, 20:01 Maar hoe fijn maken hun eigenaren de leven van schapen als ze ze tot hun knieën in de modder laten zakken.
Ik zien er eigenlijk geen in de modder staan. Alle hoefjes prima zichtbaar.
Ik zie zwarte poten tot aan de knieën. Maar misschien wordt dat als normaal/acceptabel gezien, dat kan.
Ja, dat is inderdaad normaal. Schapen slapen net als paarden en koeien soms liggend en dat wordt de voorkant van de voorpoten inderdaad nat, groen of modderig.
Dat vind ik niet zo'n punt. De mijne hebben nu twee weken in op tegels met een dakje gestaan en hebben hetzelfde.
Maart
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Maart »

Jay schreef: 06 jan 2024, 19:58
Zinodo schreef: 06 jan 2024, 16:19O nee de wolf!
Dit vind ik echt flauw. In Zweden wordt er beheerd, wolven die dichtbij boerderijen komen worden geschoten. In Nederland dagelijks ernstig gewonde schapen, die veel pijn en angst moesten doorstaan. En geeuthaniseerd moesten worden. Ook hoog drachtige schapen, met de ukkies er nog in. :cry:

Wolven zijn mooie dieren, maar ze maken het leven voor veel vee en hobbydieren er niet fijner op.
En hoeveel kippen, koeien, schapen, paarden,… moeten er in nederland dagelijks pijn en angst door de mens ontstaan? Niet door euthanasie hoor, maar door slachting. Dat gaan er wel even wat meer zijn dan die die de wolf pakt.
Eendagshaantjes worden nog steeds vermalen en vergast hoor.

Maar o nee, wat is de wolf toch een vreselijke beul die zwangere schapies opvreet zeg.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

EchoMira schreef: 06 jan 2024, 16:20 Hier staan ze sinds vandaag weer lekker in de wei. Droog genoeg, wel met hooi want het gras is nu niets waard.
Lekker dat ze weer even naar buiten kunnen na al die regen. Zullen ze fijn vinden. Had je die ram nog gekocht?
Afbeelding
Plaats reactie