Dit vind ik echt flauw. In Zweden wordt er beheerd, wolven die dichtbij boerderijen komen worden geschoten. In Nederland dagelijks ernstig gewonde schapen, die veel pijn en angst moesten doorstaan. En geeuthaniseerd moesten worden. Ook hoog drachtige schapen, met de ukkies er nog in.
Wolven zijn mooie dieren, maar ze maken het leven voor veel vee en hobbydieren er niet fijner op.
Zinodo schreef: 06 jan 2024, 20:01
Maar hoe fijn maken hun eigenaren de leven van schapen als ze ze tot hun knieën in de modder laten zakken.
Ik zien er eigenlijk geen in de modder staan. Alle hoefjes prima zichtbaar.
Ik zie zwarte poten tot aan de knieën. Maar misschien wordt dat als normaal/acceptabel gezien, dat kan.
Ja, dat is inderdaad normaal. Schapen slapen net als paarden en koeien soms liggend en dat wordt de voorkant van de voorpoten inderdaad nat, groen of modderig.
Dat vind ik niet zo'n punt. De mijne hebben nu twee weken in op tegels met een dakje gestaan en hebben hetzelfde.
Dit vind ik echt flauw. In Zweden wordt er beheerd, wolven die dichtbij boerderijen komen worden geschoten. In Nederland dagelijks ernstig gewonde schapen, die veel pijn en angst moesten doorstaan. En geeuthaniseerd moesten worden. Ook hoog drachtige schapen, met de ukkies er nog in.
Wolven zijn mooie dieren, maar ze maken het leven voor veel vee en hobbydieren er niet fijner op.
En hoeveel kippen, koeien, schapen, paarden,… moeten er in nederland dagelijks pijn en angst door de mens ontstaan? Niet door euthanasie hoor, maar door slachting. Dat gaan er wel even wat meer zijn dan die die de wolf pakt.
Eendagshaantjes worden nog steeds vermalen en vergast hoor.
Maar o nee, wat is de wolf toch een vreselijke beul die zwangere schapies opvreet zeg.