hond ziek
Re: hond ziek
Hier niet ,gelukkig.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
-
De5muzketierz
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
Hondengriep?
Hopelijk geen grote problemen.
Let op mogelijke uitdroging als hij blijft kotsen.
Beterschap!
Beterschap!

- Kells
- Posts in topic: 7
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Hier is er niks aan de hand. Beterschap voor Sambal.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Persistence
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Hier allebei ook ziek geweest. Voor de zekerheid wel op giardia getest maar die was negatief gelukkig.
Gelukkig. Wat sneu dat hij zo’n buikpijn had. Hij was echt behoorlijk ziek zo te lezen.Susam schreef: 01 feb 2024, 17:14 bedankt! Hij slaapt nog de hele tijd, maar niet meer dat hoog ademen stress pijn buikkramp rillend slapen gelukkig. Paar plasjes in de tuin gedaan. Zit stijgende lijn in.
-
Kelperuaantjes
Klinkt als een maagdarmvirus, zien we bij ons in de praktijk ook regelmatig langskomen deze winter.
Gelukkig gaat het al iets beter. Hopelijk snel weer de oude, beterschap!
Gelukkig gaat het al iets beter. Hopelijk snel weer de oude, beterschap!
-
EchoMira
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Is er koorts?
Is er sterk verminderde energie?
Neurologisch qua reflexen alles oke?
Als je vermoed dat hij iets giftigs heeft gegeten zou ik helemaal niets afwachten. Kan gebeuren maar niet iets wat je meer tijd moet geven.
Verder zijn er na zo een regenperiode allerlei waters waar je echt niet uit wil drinken.
Ook geen sok opgegeten ofzo? Ik kan er echt niet bij en ik zou mijn hond echt stom gaan vinden als hij dat deed maar het gebeurt.
En dan nog de gewone jonge hondenschijterij. Ze moeten het allemaal gewoon krijgen om immuun te worden en er gaan echt heel zelden honden dood aan. Ja, parvo maar we nemen voor nu nog even aan dat hij dat niet heeft.
Is er sterk verminderde energie?
Neurologisch qua reflexen alles oke?
Als je vermoed dat hij iets giftigs heeft gegeten zou ik helemaal niets afwachten. Kan gebeuren maar niet iets wat je meer tijd moet geven.
Verder zijn er na zo een regenperiode allerlei waters waar je echt niet uit wil drinken.
Ook geen sok opgegeten ofzo? Ik kan er echt niet bij en ik zou mijn hond echt stom gaan vinden als hij dat deed maar het gebeurt.
En dan nog de gewone jonge hondenschijterij. Ze moeten het allemaal gewoon krijgen om immuun te worden en er gaan echt heel zelden honden dood aan. Ja, parvo maar we nemen voor nu nog even aan dat hij dat niet heeft.
Is dat tandvlees nu beter van kleur?Susam schreef: 01 feb 2024, 17:12we waren gisteren bij de dierenarts en zijn tandvlees zag er al niet zo goed uit en hij had al wat uitdrogingsverschijnselen, gelukkig drinkt ie weer wat, niet super veel en ik kreeg de tip van iemand om havermelk met water aan te lengen. Hij heeft wat gekookte kip op (het vocht daarvan wilde hij ook niet drinken). Al met al gaat het wel iets beter, het extreme rillen is gestopt en ook de constante bidhouding en het niet kunnen liggen van de pijn gaat beter. Evengoed best heftig, dank je wel!ranetje schreef: 01 feb 2024, 11:25 Hondengriep?
Beterschap!
Anders heeft hij een infuus nodig om vocht bij te spijkeren.

Hier ook eentje met een maag darm ontsteking en hoor best wat mensen in m’n omgeving erover .
Zou je dan voor het zekerste niet testen op Leptospirose?
Van een maagontsteking kan een hond behoorlijk ziek zijn. En dat duurt best even. Je zou haast wensen dat hij weer aan de riem trok 

-
Kelperuaantjes
Die enting geeft geen 100% garantie dat een hond geen leptospirose kan krijgen helaas.Susam schreef: 02 feb 2024, 07:32hij heeft de L4 enting gehad en de dierenarts denkt niet in die richting, maar het is zeker iets om in het achterhoofd te houden. In Sambals geval zijn de klachten echt maag gerelateerd, dus geen diarree en ook veel van de andere verschijnselen van Weil laat hij niet zien, ook geen koorts. Ik denk dat als het de komende dagen niet substantieel verbeterd, we al dat soort dingen moeten gaan uitsluiten.![]()
Kelperuaantjes schreef:Die enting geeft geen 100% garantie dat een hond geen leptospirose kan krijgen helaas.Susam schreef: 02 feb 2024, 07:32hij heeft de L4 enting gehad en de dierenarts denkt niet in die richting, maar het is zeker iets om in het achterhoofd te houden. In Sambals geval zijn de klachten echt maag gerelateerd, dus geen diarree en ook veel van de andere verschijnselen van Weil laat hij niet zien, ook geen koorts. Ik denk dat als het de komende dagen niet substantieel verbeterd, we al dat soort dingen moeten gaan uitsluiten.![]()
Wel is testen bij een gevaccineerde hond lastiger. Dan kom je meer op symptoombestrijding
- ellen en de birmanen
niet twijfelen en bloed af laten nemen en vragen of ze willen starten met de anti biotica. een pupkoper van mij had een toller welke was geënt met de L4 en is overleden aan ziekte van weil. helaas waren ze er te laat achter gekomen "want het kon niet want de hond was ingeënt"Susam schreef: 02 feb 2024, 08:35dat las ik inderdaad, zijn laatste enting is een half jaar geleden. Ik heb zo dadelijk weer contact met de dierenarts, dan ga ik dit wel voorleggen. Ik heb gelukkig wel echt een super kliniek waar ik alle vertrouwen in heb.Crutz schreef: 02 feb 2024, 07:59Kelperuaantjes schreef:
Die enting geeft geen 100% garantie dat een hond geen leptospirose kan krijgen helaas.
Wel is testen bij een gevaccineerde hond lastiger. Dan kom je meer op symptoombestrijding
daarom bij twijfel bloed laten prikken en behandeling starten en is dit tevens de reden voor mij om mijn honden niet te enten.
heel veel sterkte met sambal.
@Susam er is speciaal blikvoer voor zulke zieke honden.
Mijn jongste hond heeft een tijd terug ook een dergelijk ziektebeeld laten zien.
(Er kwam later alsnog diaree).
Zij is toen meteen opgenomen vanwege vochttekort en heeft (alleen overdag) drie dagen infuus gehad.
Door al het braken was de alvleesklier ook mee gaan doen en ze was hard ziek.
Dat speciale blikvoer kreeg ik er in vanaf de derde dag (met kleine hapjes).
Mijn jongste hond heeft een tijd terug ook een dergelijk ziektebeeld laten zien.
(Er kwam later alsnog diaree).
Zij is toen meteen opgenomen vanwege vochttekort en heeft (alleen overdag) drie dagen infuus gehad.
Door al het braken was de alvleesklier ook mee gaan doen en ze was hard ziek.
Dat speciale blikvoer kreeg ik er in vanaf de derde dag (met kleine hapjes).

Als er al gestart is met AB heeft bloedafname niet eens nutellen en de birmanen schreef:niet twijfelen en bloed af laten nemen en vragen of ze willen starten met de anti biotica. een pupkoper van mij had een toller welke was geënt met de L4 en is overleden aan ziekte van weil. helaas waren ze er te laat achter gekomen "want het kon niet want de hond was ingeënt"Susam schreef: 02 feb 2024, 08:35dat las ik inderdaad, zijn laatste enting is een half jaar geleden. Ik heb zo dadelijk weer contact met de dierenarts, dan ga ik dit wel voorleggen. Ik heb gelukkig wel echt een super kliniek waar ik alle vertrouwen in heb.Crutz schreef: 02 feb 2024, 07:59
daarom bij twijfel bloed laten prikken en behandeling starten en is dit tevens de reden voor mij om mijn honden niet te enten.
- ellen en de birmanen
daarom ook eerst bloed afnemen en dan anti biotica starten.Crutz schreef: 02 feb 2024, 12:26Als er al gestart is met AB heeft bloedafname niet eens nutellen en de birmanen schreef:niet twijfelen en bloed af laten nemen en vragen of ze willen starten met de anti biotica. een pupkoper van mij had een toller welke was geënt met de L4 en is overleden aan ziekte van weil. helaas waren ze er te laat achter gekomen "want het kon niet want de hond was ingeënt"Susam schreef: 02 feb 2024, 08:35
dat las ik inderdaad, zijn laatste enting is een half jaar geleden. Ik heb zo dadelijk weer contact met de dierenarts, dan ga ik dit wel voorleggen. Ik heb gelukkig wel echt een super kliniek waar ik alle vertrouwen in heb.
Ja alleen kan ik me ook al voorstellen dat er al AB is gegeven. Vandaar m’n reactieellen en de birmanen schreef:daarom ook eerst bloed afnemen en dan anti biotica starten.Crutz schreef: 02 feb 2024, 12:26Als er al gestart is met AB heeft bloedafname niet eens nutellen en de birmanen schreef: niet twijfelen en bloed af laten nemen en vragen of ze willen starten met de anti biotica. een pupkoper van mij had een toller welke was geënt met de L4 en is overleden aan ziekte van weil. helaas waren ze er te laat achter gekomen "want het kon niet want de hond was ingeënt"
Wat vervelend om je hond zo ziek te zien. Sterkte en beterschap voor Sambal.
- Tamara/Bayko
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Toch vind ik het vreemd dat de dierenarts blijft volhouden dat het vast geen leptospirose zal zijn. Qua symptomen en incubatietijd kan het kloppen en zonder bekende bloedwaarden zou ik het zeker niet uitsluiten.
Ik hoop natuurlijk dat Sambal snel opknapt.
Ik hoop natuurlijk dat Sambal snel opknapt.
Wat sneu dat hij zo ziek is.
Even een lekenvraag: zou het kunnen zijn dat de symptomen anders zijn omdat hij de L4 enting heeft gehad, en dat er daarom niet aan Weil gedacht wordt?
Even een lekenvraag: zou het kunnen zijn dat de symptomen anders zijn omdat hij de L4 enting heeft gehad, en dat er daarom niet aan Weil gedacht wordt?
- CatnDog
- Posts in topic: 14
- Welke: Groenendaeler
Beterschap met Sambal!
Ik schrik wel van je verhaal.
Zeno had afgelopen week ineens 's ochtends vroeg hoge nood. Ontlasting was verder goed. Maar vanochtend weer hoge nood en gekotst en zachte ontlasting. Dus ik vrees dat hij ook iets onder de leden heeft. Ik hoop dat hij snel opknapt. Hij zit nu op de kip & rijst.
Voor volgende week staat een gebitsreiniging gepland, dus hij moet voor die tijd snel opknappen, anders moet de ingreep worden uitgesteld.
Ik schrik wel van je verhaal.
Zeno had afgelopen week ineens 's ochtends vroeg hoge nood. Ontlasting was verder goed. Maar vanochtend weer hoge nood en gekotst en zachte ontlasting. Dus ik vrees dat hij ook iets onder de leden heeft. Ik hoop dat hij snel opknapt. Hij zit nu op de kip & rijst.
Voor volgende week staat een gebitsreiniging gepland, dus hij moet voor die tijd snel opknappen, anders moet de ingreep worden uitgesteld.
- CatnDog
- Posts in topic: 14
- Welke: Groenendaeler
Waarom laat je je honden niet enten? Omdat het een vorm van valse zekerheid geeft? De vaccinaties kunnen bij jouw honden toch wel gewoon aanslaan?ellen en de birmanen schreef: 02 feb 2024, 10:11 niet twijfelen en bloed af laten nemen en vragen of ze willen starten met de anti biotica. een pupkoper van mij had een toller welke was geënt met de L4 en is overleden aan ziekte van weil. helaas waren ze er te laat achter gekomen "want het kon niet want de hond was ingeënt"