Ah, de honden zo braaf ook!
Toch heerlijk dat zo'n kind met en tussen de honden op kan groeien.
Ik had deze nog in de oude doos.. mijn Neefje was net eindelijk ok met Finn en toen kreeg ik drukke Bluf erbij.. dat was in begin geen succes.. De dame op de foto heeft inmiddels ook een eigen hond, en mijn neefje blijft zeggen niet bang te zijn voor honden en toegeven hij komt soms langs nu ook, inmiddels bijna 29 jaar oud, maar hij blijft huiverig voor de honden.
Met Sophie is het eigenlijk een beetje oppassen want laatst kachelde ze met de woorden ‘hondje aaien’ naar een woest brullende herder achter een hek. Die moet getemperd worden.
Oei..
Maakte ik hier ook wel mee, maar dan ook ouders of grootouders die het prima vonden dat zo'n dreumes of redelijk kleine kleuter zonder te vragen op de honden af kwam zetten, op Finn en Bluff destijds maar ook bij huidig drietal wordt er gewoon zonder pardon een kind "losgelaten" op de honden en dan denk ik echt.. eh.. even vragen of het kan zou op zijn minst een idee zijn?
"Ze is niet bang hoor! Thuis hebben we ook honden of noemden dan soms herders expliciet"
Tsja, maar de ene hond is de ander niet, dus doe maar gewoon je kind leren dat niet alle honden zoals de familiehond zijn..