Van donkere pikhaar naar blonde salonjonker met onderhand een afghanenvacht.

En de ene nog scheler dan de ander. En bagger vet met een kaal geschoren lijf en zo niet dan zitten ze wel mega in de klit. Knap lopen kunnen ze ook al niet want óf de voorpoten zijn krom óf de achterpoten en soms ook alle 4.Nanna schreef: 18 feb 2024, 00:07 Ik zie overal goddeloos lelijke Shih Tzukruisingen met van die traanogen en kaalgeschoren rolmopslijven.
Wat is dat?
Ik had ook een buitenlandse hond, een PodencoSusam schreef: 19 feb 2024, 07:08 hier in de buurt Border Collies, 223947223 border collies. De meesten luisteren als een gek en een paar waarvan de mensen niet doorhebben wat voor ras het is, zijn een beetje mesjogge. Verder een stuk of 5 buitenlandse honden, dan duizend Rottweilers, allemaal zo vals als de nacht. Wat shit zu kruisingen en kleine mormels die alleen maar keffen en sodemieteren. Paar Goldens, paar labs.
Grappig dat er hier zo'n stereotypes aan hondenrassen gehangen worden.
Ik voel me niet echt een yup met mijn buitenlandse honden daarvoor met mijn Berners ook niet. Ik wilde eigenlijk een hond met een baard en snor en drie poten. Wat maakt dat mij? (en nee Echomira...nee!
![]()

Hier loopt toevallig 1 man met 4 schotse maar idd anders zie je ze nooit. Dobers en Dalmaten zie ik ook nooit hier.Persistence schreef: 17 feb 2024, 17:16 Zie de Schotse terriër nog minder eigenlijk. Dalmatiërs ook nauwelijks.
Dobermans kom ik met regelmaat tegen.
Denk 60% wat ik tegenkom zijn retrievers en doodles, maar vizslas ook best veel.
O, ja die lopen hier ook heel veel en inderdaad allemaal traansporen en slechte kappers.Nanna schreef: 18 feb 2024, 00:07 Ik zie overal goddeloos lelijke Shih Tzukruisingen met van die traanogen en kaalgeschoren rolmopslijven.
Wat is dat?
Nou ja, slechte kappers? Toen ik nog honden trimde had ik er een behoorlijk aantal in mijn klantenbestand. Veel daarvan moest gewoon kort geschoren omdat de klitten er niet meer uit te krijgen waren.

Nou je ziet sommige echt zo slecht geschoren vol hakkels enz. Dat kan bijna geen echte trimmer zijn geweest, daarom noem ik het al kappers, dan loopt zo'n beestje toch gewoon voor schut.Kells schreef: 21 feb 2024, 14:22Nou ja, slechte kappers? Toen ik nog honden trimde had ik er een behoorlijk aantal in mijn klantenbestand. Veel daarvan moest gewoon kort geschoren omdat de klitten er niet meer uit te krijgen waren.
Als ze dezelfde instelling als mijn ex hebben wb vachtverzorging verbaast dat me niets.Kells schreef: 21 feb 2024, 14:22Nou ja, slechte kappers? Toen ik nog honden trimde had ik er een behoorlijk aantal in mijn klantenbestand. Veel daarvan moest gewoon kort geschoren omdat de klitten er niet meer uit te krijgen waren.