Bijna iedereen is al blij met ze maar willen ook graag met ze spelen/aaien/doen. Dan is dat 5 minuten aandacht en weer door maar dan zijn mijn honden dus niet meer onder mijn "regie" en moet ik weer terug schakelen dat ze netjes naar de mand gaan en gaan slapen.
Daar heb ik eigenlijk niet 10 keer per dag zin in maar ik wil ook niet moeilijk doen.
Gewoon los laten lopen gaat niet. Dan zit Mira op mensen hun schoot tot ze het zat is, kakt achter een kapstok en gaat gillen en loopt Echo allang ergens buiten.
Thuis laten is ook niet echt een optie dus dan is het al snel de auto maar dat valt slecht bij de goegemeente als het vriest. (Ze zitten dan in een grote bench met een thermohoes erover en 2 snugglesafes (soort kruik) met een behaaglijke 14 graden maar mensen vinden dat dierenmishandeling dus daar gaan we weer. Dan moet ik nog steeds voor de buhne dingetjes doen.
Ik ben het een beetje zat om allemaal mensen hun gram te laten halen over mijn honden maar met een stugge bek zeggen dat ze d`r eigen niet moeten bemoeien is ook niet helemaal wat ik zoek.
Dus ik wil ze leren zelf hardop te bedanken voor aandacht. Dan kunnen ze gewoon onder mijn buro liggen en de andere kant op slapen. Heintje kon het heel goed want die duldt mensen prima maar heeft er eigenlijk een hekel aan maar die is met pensioen en ik weet niet meer hoe we dat gedaan hebben.
Ik wil dat ze echt demonstratief bedanken voor gezelligheid. Saai zijn met een doel. Gewoon lief zijn tegen iedereen, netjes dag zeggen maar dan terug naar het mandje en je bek dicht.
Ik denk dat ik voor binnen ook zo'n benchtent koop en ze dan klikker op negeren van aandacht door ze met honger te voeren als ze dat doen. Kop houden is eindelijk eten krijgen. Zoiets.
Knappe jongen die dan nog jubelend de boel open komt ritsen.