Als dat 3x achter elkaar gebeurd werd ik wel pissig, want deze hondjes komen vaak niet niet om te spelen en mocht 1 van mijn drietal dan teruguithalen, of ik heb een keer het drietal te laat onder controle dan zou er heisa kunnen ontstaan waar ik niet op zit te wachten.
Dat het een keertje gebeurd, prima maar meerdere keren een hondje van hooguit 8 kilo laten schieten, dat is onnodig vind ik.
Buurman liet zijn hond telkens los uit huis of uit de auto als mijn vriend of ik aan kwamen lopen op een bepaald moment, om te jennen had ik het idee.
Ik nam mijn honden dan kort een ging gewoon de slop maar in en negeerde de boel maar. Tot hij het een keer flikte toen we onze Aki de auto uit tilden die groggy van narcose uit de auto getilt werd.
Was zo'n bekende druppel voor mij.
Keer erop gaf ik alledrie ook maar eens lijn toen de buurhond weer los aan kwam zetten op straat. Sindsdien is de boodschap helder.
Van Chara weet ik dat ze ook niet zo snel amok maakt, dus die geef ik soms ook lijn of klik ik los als een specifieke eigenaar met uitvallende hond willens en wetens een hond niet aanlijnt en maar op ons af laat stieren continue (op plekken waar ze ook niet los mógen)
Die schrok zich ook de tandjes dat ik eens niet mijn honden kort nam en Chara vrij gaf.
Toen kon ze ineens wel aanlijnen
IN de wijk heb ik er dus niet veel last van, wel op plekken waar honden eigenlijk niet los mogen en men het wel als losloopgebied beschouwd. Wij hebben ze dan aan de lijn, of lijnen aan bij het zien van arriverende andere honden (los of vast)
Dan krijg je vaak de "hij wil alleen spelen"of "ze mogen hier los hoor!" reacties.
Blijkbaar is dat bij de Rijn recent weer misgegaan, want daar wordt nu weer continue gecontroleerd en beboet helaas.