Windhonden reageren vast anders.
Al moet ik zeggen dat het bij mijn honden ook heel verschillend is.
Rana liep er even achteraan en kwam dan terug.
Ita ging meteen luid drijven en ging bijna over de rooie
Claire kijkt er naar..................... en hoe idioot dat hondje ook is, bij reeën blijft ze tot nu toe bij me (tot mijn verbazing).
Met schapendoes Flora gaat dat ook ietsje anders. Ze kan prachtig luid op wildspoor, eem beagle is er niks bij
Paar maand terug liep ik langs de westerschelde over fiets/voetpad. Links water en dijk, rechts meteen schapengaas. Hondjes lekker los. Opeens gingen Mies en Flora eensgezind links de dijk af. Ze doken van 2 kanten achter wat zeewier grepen elke een kant van een haas vast. 2 ijselijke gillen later was de haas dood
Tegen de tijd dat ik de dijk half af was had Flora er al bijna een achterpoot afgerukt Ik heb staan roepen dat het héél raar was dat een hond met een roze elastiekje in haar haar zich als een wild beest gedraagt
Kan me voorstellen dat dat er bij honden met jachtpassie heel anders uit zou zien ja. Aloy zou de ree trouwens misschien wel laten schrikken door eropaf te (willen) rennen, maar ze zou geen achtervolging inzetten. Niets is leuk genoeg om ver van de baas vandaan te gaan dus als die ree nog vijf stappen zet is ‘ie veilig. En Froo zou de ree uitschelden, maar wel van ver weg.