Je hebt er twee. Hoe kom je ineens bij vier.EchoMira schreef: 14 mar 2024, 23:02
.. ik fok alleen maar als ik zelf een hond wil en ik wil er geen 4.
Echo
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Echo
Ik heb al 10 jaar twee teven, maar ik heb nooit de behoefte gehad om met beide te fokken. Ik fokte twee nesten met Kells maar fokken met Aislinn zag ik niet zitten. Waarom wil jij wel met beide fokken?EchoMira schreef: 14 mar 2024, 23:07Nou omdat ik wel gewoon wil fokken en ik heb 2 teven.
Als ik die allebei doe heb ik er vier.
Ik snap dat het ingewikkeld is, hoor. Neem maar even de tijd.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
EchoMira
- Posts in topic: 17
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Omdat ik ze allebei hartstikke leuk vind.
Maar zelfs als ik alleen met echo fok bestaat het risico dat Mira nog steeds rondloopt als ze kleinpups krijgt dus dat is dan 4.
Maar zelfs als ik alleen met echo fok bestaat het risico dat Mira nog steeds rondloopt als ze kleinpups krijgt dus dat is dan 4.
Je hebt Echo en Mira. Je fokt een nest met alleen Echo. Daar houd je een pup uit. In mijn beleveving maakt die kleinpup van Mira erbij nog steeds drie honden. Geen vier.
Als je steeds wat wilt aanhouden om de lijn te continueren maar niet een halve kennel er op nahouden zou ik sowieso met maar 1 teef fokken. Je kunt natuurlijk prima nog dat nest van Mira doen en er hevig van genieten. Maar daarna is het uitvliegen geblazen.
Als je steeds wat wilt aanhouden om de lijn te continueren maar niet een halve kennel er op nahouden zou ik sowieso met maar 1 teef fokken. Je kunt natuurlijk prima nog dat nest van Mira doen en er hevig van genieten. Maar daarna is het uitvliegen geblazen.

-
EchoMira
Nee, ik had het over Echo kleinpups. Dat zou dan de vierde zijn. Maar goed, ik moet oppassen wat ik zeg anders zijn ze allebei morgen dood want dat bestaat ook.Nanna schreef: 15 mar 2024, 11:10 Je hebt Echo en Mira. Je fokt een nest met alleen Echo. Daar houd je een pup uit. In mijn beleveving maakt die kleinpup van Mira erbij nog steeds drie honden. Geen vier.
Daarom drink ik.
-
EchoMira
Ik kan nog geen mooie aht vinden die ook beschikbaar is voor een outcross.
Ik ben er verder niet op tegen.
Ik hoef geen bloterik om aan te houden maar heb er ook geen hekel aan.
Ik zou het wel leuk vinden als zo'n hondje dan weer terug gekruist wordt in het stamboek.
-
Border Collie
- Posts in topic: 1
-
EchoMira
Ik had het laatste jaar andere dingen te doen en omdat het reutje dat ik op het oog had toch niet kwalificeerde is er nog geen nieuws maar ben wel van plan Echo te laten dekken.Iza schreef: 06 jul 2025, 13:09 En, is er al nieuws?![]()
Ik dacht laat ik na 3 jaar forum stilte, is even een nuttige bijdrage leveren.
Ik wil er best een hondje bij en heb in het komende half jaar ook wel de mogelijkheden voor een nest.
Wil jij er dan wellicht ook weer een?
-
EchoMira
Dat vind ik heel erg leuk zelfs. Ik heb je een bericht gestuurd.Border Collie schreef: 06 jul 2025, 20:33 Vind je een kortharige borderpap niet leuk? Daar ken ik 2 reuen die misschien wel kunnen
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel
Oh! Dat lijkt mij ook een boeiende combiEchoMira schreef: 06 jul 2025, 21:02Dat vind ik heel erg leuk zelfs. Ik heb je een bericht gestuurd.Border Collie schreef: 06 jul 2025, 20:33 Vind je een kortharige borderpap niet leuk? Daar ken ik 2 reuen die misschien wel kunnen
Maarikkanhelaasechtgeenhonderbijvoorlopig
Misschien wel, ligt er wel een beetje aan wanneer en door welke reu uiteraard, maar ik ga het zéker weer in de gaten houden.
-
DexSaarSophie
Zij lijkt ook wel erg op een Ierse terriër zegDexSaarSophie schreef: 14 aug 2025, 08:28Marc schreef: 29 jan 2025, 15:01 Ik ken wel wat hondjes. Onder andere een patterdale. Waarom laat je Mira niet dekken door een Ierse terriër?
![]()
Ik zit dit topic door te lezen en wow. Dit is precies Sophietje .
![]()
-
DexSaarSophie
Ja daar lijkt ze idd veel op. Een kleine Ierse terrier. Ze heeft meer van de terrier qua uiterlijk. Maar het zachte karakter van de whippet maar is wel zelfstandiger en eigenwijzer zeg maar.
Dit is haar precies

Ik kan even niet een foto in die stand vinden maar ja ze lijkt er op

De moeder van Sophie is een zwarte lakeland terrier van 7 kg
De vader een kleine Brindle whippet.
Echt leuk hoor whippet x terrier dat geeft eigenlijk altijd leuke pups.
Dit is haar precies

Ik kan even niet een foto in die stand vinden maar ja ze lijkt er op

De moeder van Sophie is een zwarte lakeland terrier van 7 kg
De vader een kleine Brindle whippet.
Echt leuk hoor whippet x terrier dat geeft eigenlijk altijd leuke pups.