Over 2&4 weken mag de de cavaletti (aanleren tot uitbouw) demonstreren en ze pakt het werk super op!

Nou ja überhaupt dat alles fysiek goedgekomen is is natuurlijkGos schreef:Waarom had je gedacht dat ze dat niet zou kunnen?
Daar heb je sowieso gelijk in. M’n fitness klanten “verplicht” ik ook vakantieEchoMira schreef:Iets om over na te denken en misschien lul ik onwijs uit mijn dikke kutnek maar kan het zijn dat ze tijdens die verhuizing en daana gewoon even ruimte heeft gehad om zelf laagjes op haar parel te leggen?
Heel veel honden hebben toch het will to please-gegeven en dan is het soms ook fijn als je even niet aangekeken wordt en gewoon even tot jezelf kunt komen zodat je laagjes op je pareltje kunt leggen.
Vakantie, zeg maar.
Mira had vorige week een blessure aan haar dij. Klein spiertje gesloopt.
Dus allebei de Cozy Cunt in en slapen met je hol.
Het was ook voor Echo goed. Die loopt sowieso loops te lopen. Daar kun je beter niet teveel mee bemoeien.
Gos schreef: 18 mar 2024, 09:22 Dat lichamelijk snap ik. Voor de rest denk ik dat EchoMira wel een punt heeft.
Daarnaast, hoeveel zit in jouw hoofd en hoeveel in het hare? En hoeveel heeft “gewoon” met opgroeien te maken?
Ik herinner me van Faiza dat ze als jonge hond vaak snel afgeleid kon worden. Ik begon met haar met het speurhondenprogramna, en dat gong best lekker totdat er in de buurt iets interessants gebeurde, waar ze danmeende op te moeten reageren. Bijvoorbeeld bij het speuren op weilanden, ze wou tegelijkertijd alles om haar heen ook in de gaten houden. Met 7 maanden toen overgestapt naar PH1, en paar jaar daarna toch ook weer speurhonden gedaan. De eerste keer dat ze toen het piketje op de wei zag staan, werd ze helemaal enthousiast en vervolgens bleek ze een gigantische sprong in focus te hebben, zelfs als er achteloze wandelaars hun honden dwars over de wei lieten crossen terwijl zij aan het speuren was. Dan keek ze er even naar en zodra die hond uit haar blikveld op het spoor was, ging ze vol overgave door. Als ik dan zelf voor haar had ingevuld dat het wel niet meer zou gaan en dat ze te opgewonden zou zijn, dan had ze ook vast niet goed doorgewerkt. Maar je moet de hond ook de kans en de rust geven zich verder te ontwikkelen zonder dat jij zelf in de weg zit
Jaren terug zei je dat je geen hond binnen wilde en ook niet om je heen wilde als je niet trainde. Moet je eens kijken welke weg je zelf hebt afgelegd. Juist ook de periodes met elkaar niks hoeven maar wel bij elkaar zijn, met alleen wat opvoedkundige regels, maakt mijns inziens een wereld van verschil.