Hij plast al een tijdje in huis als ik niet thuis ben, voornamelijk op de deurmat, dus plasmatjes erop en prima. Het is een oud hondje inmiddels en heeft altijd wel wat last van verlatingsangt gehad.
Maar het viel me de laatste tijd op dat hij ook veel drinkt en dat de urine licht is.
Dus gisteren met hem dierenarts geweest en urine mee. Opvangen ging verrassend makkelijk
Bij de da aangekomen plaste hij in de hal en vervolgens ook in de spreekkamer. Dat zoog de da op met een spuitje onder het mom van 'verser is er niet'.
Lichamelijk onderzoek kwam niets geks uit.
Urineonderzoek kwam uit dat het te weinig geconcentreerd is, wat ontstekingswaarden, maar niet heel gek.
Dus ook maar bloedonderzoek, daar werd ik later over terug gebeld.
Nierwaarden creatininewaarde was goed, ureum te hoog. Lever, gal en zouten ok. Calcium goed,rode bloedcellen gaf een extreem raar beeld, waarschijnlijk een foutje in t apparaat, normaal is 5.8, hij had 0.25. Maar z'n tandvlees was wat bleek, maar niet zó bleek. Ze zei dat hij dan ongeveer dood moest zijn, en daar was hij te fit voor. Vrijdagmiddag weer bloedprikken (op hun kosten) en een echo van z'n nieren. Maar t lijkt door de goede calcium waarden iig geen tumor, en lever is ook ok.
Dus nog even afwachten en puzzelen.
Hij is qua gewicht netjes gebleven tov de vorige keer.