Canadese husky?

Subforum voor alle fototopics!
Nanna
Posts in topic: 9

Canadese husky?

Bericht door Nanna »

Volgens de mevrouw. Kwam ergens uit België, die hond. Hij was niet van haar.
Verder prima hond, zeer vriendelijk.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Dirkje
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Canadese husky?

Bericht door Dirkje »

Zegt me niets, ik heb weinig kennis van poolhonden maar ik vind dit wel een mooi exemplaar.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Hij had wolvenpoten. Lange stelten met naar buiten gedraaide voeten.
Afbeelding
Isabel
Posts in topic: 1

Bericht door Isabel »

Ik heb ook niet echt iets met husky's en aanverwanten maar dit is wel een knapperd om te zien
CatnDog
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Die blik op dat snoepje. :lol1: Heeft hij het uiteindelijk aangenomen?
Nanna

Bericht door Nanna »

CatnDog schreef: 06 jun 2024, 17:17 Die blik op dat snoepje. :lol1: Heeft hij het uiteindelijk aangenomen?
Uiteraard. Ik heb alleen lekkere snoepjes. Gedroogde long :mrgreen:
Afbeelding
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Die teckel 🤣
Afbeelding
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Nanna schreef: 06 jun 2024, 15:40 Hij had wolvenpoten. Lange stelten met naar buiten gedraaide voeten.
Wel een lieve kop.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Aparte hond. Er staat nu een nest agouti huskies op mp. Super mooi die kleur.

Ooit.....want ik ben na Cleo volledig fan
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik niet. Vind ze prachtig om te zien hoor. Maar die verhaarderij en dat weglopen zit ik niet op te wachten.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 06 jun 2024, 20:31 Ik niet. Vind ze prachtig om te zien hoor. Maar die verhaarderij en dat weglopen zit ik niet op te wachten.
Ik zou ze alleen binnen houden als ik thuis ben. En ik vind fietsen en hardlopen erg leuk. En ik denk dat ik een husky los kan leren lopen en anders longeerlijn.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Hoe ga jij die buiten houden dan. Dan moet je een compleet afgesloten kennel hebben want ze klimmen overal uit. En zitten je buren op het gehuil te wachten?
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 06 jun 2024, 20:40 Hoe ga jij die buiten houden dan. Dan moet je een compleet afgesloten kennel hebben want ze klimmen overal uit. En zitten je buren op het gehuil te wachten?
Ga ik ook niet doen. Maar zou wel kunnen. Er is een garage met deur en genoeg ruimte voor een ruime kennel. Verder zijn we meestal thuis dus dan kunnen ze los en onze buren hebben allemaal honden en alles blaft hier dag en nacht. Rondom ons huis staan 6 huizen met daarin meer dan 10 honden. Buren drie. Achterburen drie. Overburen twee etc etc. Niemand hier klaagt over hanen of honden. Platteland.

Maar ik ga het zeker niet doen. Ooit misschien een witte herder x husky maar alleen als ik zeker weet dat ik de tijd en de aandacht ervoor heb.
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Wat een knapperd hij heeft wel iets weg van mijn ko, das waarschijnlijk iets Duitse herder husky kelpie mengelmoessie, en ik ga mee met @Marc Ik vind husky geweldig ♡ we hebben er paar in de buurt, helaas 1 als echte soepkip huishond maar ook 2 die echt rennen steppen sporten etc.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 06 jun 2024, 20:31 Ik niet. Vind ze prachtig om te zien hoor. Maar die verhaarderij en dat weglopen zit ik niet op te wachten.
Dat zijn absoluut zaken die je je moet beseffen. Maar als je naar je hond kijkt tijdens het wandelen en die hond loopt goed, kan elk weertype aan, ziet er super mooi uit en wat ik ken van huskies is dat ze meestal ook ontzettend leuk met andere honden gaan. Eerlijk en puur. Dan is dat voor mij toch wel het ultieme ras. Cleo was echt een genot om mee rond te lopen. Ze liep zo mooi en snel. Bijna huppelen. Die dikke staart recht omhoog en altijd open en onbevreesd en sociaal. Maakte niks uit wat je tegen kwam want Cleo kon ermee omgaan. Dat zie ik vaak bij huskies die los kunnen. Een mix is soms zelfs mooier. Zeker met witte herder.

Guus kan ook goed met huskies. Manu van het forum was zijn vriend met een drukke wandeling. En die vond het prima. Een dwerg die hem achtervolgde voor steun in een groep grote honden.

Was dus verkocht.

Er staat nu een Akita x husky pup op mp die echt domweg te mooi is om waar te zijn.

Deze....dit worden echt een extreem mooie honden straks. Dat zie ik nu al. En zo'n teef zou zo maar prima uit kunnen pakken. Zelfverzekerd maar husky compenseert prima op pittig en dominant vaak.

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt wel een wolvenwelp. Zonder aandeel wolf.
Laatst gewijzigd door Marc op 06 jun 2024, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik ben echt nul van de rasgroep poolhonden. Prachtig om te zien en op de Akita en Malamute na meestal goeie en sociale karakters. En inderdaad prachtig.
Maar niks voor mij.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 06 jun 2024, 22:00 Ik ben echt nul van de rasgroep poolhonden. Prachtig om te zien en op de Akita en Malamute na meestal goeie en sociale karakters. En inderdaad prachtig.
Maar niks voor mij.
Ik snap je prima. En nu op dit moment kan het voor mij ook niet. Maar zodra het kan doe ik het. Ik begin met een husky herder omdat ik dat denk ik makkelijker vind. Ik ken beide rassen. Als dat goed gaat en leuk is dan wil ik er een husky bij. Gewoon uit Spanje allebei. Sociaal en volwassen. Reu en teef. Lijkt me geweldig en een genot om mee te maken. Echte honden. Maar ik werk nog en heb nu andere prioriteiten met de honden. Lief, sociaal, handzaam en makkelijk in de omgang. Overal mee naartoe en lief met alle eigen dieren.

Dus wie weet ooit. Ik wil het wel.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Hewi schreef: 06 jun 2024, 21:25 Wat een knapperd hij heeft wel iets weg van mijn ko, das waarschijnlijk iets Duitse herder husky kelpie mengelmoessie, en ik ga mee met @Marc Ik vind husky geweldig ♡ we hebben er paar in de buurt, helaas 1 als echte soepkip huishond maar ook 2 die echt rennen steppen sporten etc.
In de hond in jouw onderschrift zit zeker husky.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 06 jun 2024, 22:00 Ik ben echt nul van de rasgroep poolhonden. Prachtig om te zien en op de Akita en Malamute na meestal goeie en sociale karakters. En inderdaad prachtig.
Maar niks voor mij.
Kijk naar de pels, de manier van bewegen en de mate van sociaal gedrag van Cleo. Jammer dat het zo slechte kwaliteit is. En ze was hier al ouder, gecastreerd etc. Denk dat zij Podenco x husky was. Ze was gitzwart en naar onder toe helemaal grijs verbleekt. Echt een hele mooie hond vond ik haar.

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik ding ook niks af op mooi hoor. Vaak prima gebouwde honden. Mooie vachten.
Maar ja, mooi is maar ene vinger lang. Voor mij hebben ze echt teveel nadelen.
Afbeelding
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

Nog nooit van een Canadese husky gehoord. Ik denk dat het een witte herder x husky is ofzoiets. Het ziet er niet heel erg 100% sledehond uit. Hij heeft ook hangende mondhoeken.

Voor mij geen husky, nooit. Heel misschien ooit een Malamute, een werklijn. Manu is een beetje een luie husky, al heb ik met hem ook wel veel gedaan. Maar dat haar :jank: Met dat hele jagen kan ik nu wel leven, zeker nu het een ouwe bok is. Maar sinds ik die kelpiemix heb, weet ik wat mensen bedoelden met écht ontspannen wandelen. Volgens mij zei jij dat nog eens tegen me, Nanna. Die kan overal los, laat zich terugroepen etc. Manu heeft andere kwaliteiten, dat wel. Hij heeft meer weg van de Malamute, 25% volgens de DNA-test.

Bloedje mooi met zijn hele elf jaar :I:
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Marc schreef: 06 jun 2024, 22:10
Hewi schreef: 06 jun 2024, 21:25 Wat een knapperd hij heeft wel iets weg van mijn ko, das waarschijnlijk iets Duitse herder husky kelpie mengelmoessie, en ik ga mee met @Marc Ik vind husky geweldig ♡ we hebben er paar in de buurt, helaas 1 als echte soepkip huishond maar ook 2 die echt rennen steppen sporten etc.
In de hond in jouw onderschrift zit zeker husky.
Jups das ko.
Ja ik vind ze geweldig. Leo mijn vorige hond verhaarde altijd.overal. dus dat trek ik wel :)
Kodi is ook vreselijk sociaal kan echt met alles en iedereen en luistert prima voor zover hij wil hahaha
Maar ik heb ook jou probleem ik werk gewoon nog teveel en een rammelend lijf dat denk ik niet zo'n hond kan geven wat ie nodig is, maar idd gewoon iets ouder uit Spanje moet kunnen :)

@Rennendehond zolang ik hier kom en op hf en nog van de waxmelts zelfs ben ik al fan van manu ♡♡
Groetjes Heidi

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik zie de aantrekkingskracht hoor, echt waar. Die hond die ik op de foto zette was ook een plaatje, én die kon los wat ik ook al heel wat vind.
Vaak is het toch afmars naar de dichtstbijzijnde schaapjes om daar eens je gang te gaan. Het zweet staat al in mijn bilnaad als ik er aan denk.
Ik zuuk het niet. Mijn honden zijn láng zo mooi niet maar die blijven tenminste gewoon bij me en als er een ree oversteekt hebben ze nul komma nada belangstelling. En ze verharen absoluut niet en ik tel iedere dag mijn zegeningen daarmee. Of je moet natuurlijk een stofzuigfetish hebben, dan is het anders.
Dus. Echt prachtig maar ik bewonder ze wel bij een ander.😎

Afbeelding
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ík heb sinds Amoz ook een zwak voor husky's en vooral huskymixen :I: Vooral een mix met herder of collie, dus een wat meer baasgericht ras. Ik weet wel dat je dan heus niet altijd een Amoz krijgt, ik ken ook herder x huskymixen die qua onafhankelijkheid veel meer van de husky hebben dan van de herder, maar het maakt de kans wel wat groter dat je met een iets minder heftig jachtinstinct en een wat baasgerichtere hond te maken krijgt.
Mijn andere honden zijn ook allemaal dol op poolhonden en poolhondmixen :hartjes: Dat komt denk ik ook wel een beetje door Manu, die viel bij zowel Mila, Amy, Amoz als Taartje meteen héél goed in de smaak. Maar ook met andere poolhonden gaat het altijd goed en willen ze graag contact, terwijl Mila en Amy dat verder helemaal niet zo hebben met vreemde honden, alleen met rasgenoten en windhonden/podenco's.
Ik sluit dan ook zeker niet uit dat er hier nog eens zo'n mix komt.

De hond in de OT zou misschien ook wel een kruising met herder kunnen zijn?
Afbeelding
Plaats reactie