Verder prima hond, zeer vriendelijk.

Ik zou ze alleen binnen houden als ik thuis ben. En ik vind fietsen en hardlopen erg leuk. En ik denk dat ik een husky los kan leren lopen en anders longeerlijn.Nanna schreef: 06 jun 2024, 20:31 Ik niet. Vind ze prachtig om te zien hoor. Maar die verhaarderij en dat weglopen zit ik niet op te wachten.

Ga ik ook niet doen. Maar zou wel kunnen. Er is een garage met deur en genoeg ruimte voor een ruime kennel. Verder zijn we meestal thuis dus dan kunnen ze los en onze buren hebben allemaal honden en alles blaft hier dag en nacht. Rondom ons huis staan 6 huizen met daarin meer dan 10 honden. Buren drie. Achterburen drie. Overburen twee etc etc. Niemand hier klaagt over hanen of honden. Platteland.Nanna schreef: 06 jun 2024, 20:40 Hoe ga jij die buiten houden dan. Dan moet je een compleet afgesloten kennel hebben want ze klimmen overal uit. En zitten je buren op het gehuil te wachten?
Dat zijn absoluut zaken die je je moet beseffen. Maar als je naar je hond kijkt tijdens het wandelen en die hond loopt goed, kan elk weertype aan, ziet er super mooi uit en wat ik ken van huskies is dat ze meestal ook ontzettend leuk met andere honden gaan. Eerlijk en puur. Dan is dat voor mij toch wel het ultieme ras. Cleo was echt een genot om mee rond te lopen. Ze liep zo mooi en snel. Bijna huppelen. Die dikke staart recht omhoog en altijd open en onbevreesd en sociaal. Maakte niks uit wat je tegen kwam want Cleo kon ermee omgaan. Dat zie ik vaak bij huskies die los kunnen. Een mix is soms zelfs mooier. Zeker met witte herder.Nanna schreef: 06 jun 2024, 20:31 Ik niet. Vind ze prachtig om te zien hoor. Maar die verhaarderij en dat weglopen zit ik niet op te wachten.

Ik snap je prima. En nu op dit moment kan het voor mij ook niet. Maar zodra het kan doe ik het. Ik begin met een husky herder omdat ik dat denk ik makkelijker vind. Ik ken beide rassen. Als dat goed gaat en leuk is dan wil ik er een husky bij. Gewoon uit Spanje allebei. Sociaal en volwassen. Reu en teef. Lijkt me geweldig en een genot om mee te maken. Echte honden. Maar ik werk nog en heb nu andere prioriteiten met de honden. Lief, sociaal, handzaam en makkelijk in de omgang. Overal mee naartoe en lief met alle eigen dieren.Nanna schreef: 06 jun 2024, 22:00 Ik ben echt nul van de rasgroep poolhonden. Prachtig om te zien en op de Akita en Malamute na meestal goeie en sociale karakters. En inderdaad prachtig.
Maar niks voor mij.
In de hond in jouw onderschrift zit zeker husky.Hewi schreef: 06 jun 2024, 21:25 Wat een knapperd hij heeft wel iets weg van mijn ko, das waarschijnlijk iets Duitse herder husky kelpie mengelmoessie, en ik ga mee met @Marc Ik vind husky geweldig ♡ we hebben er paar in de buurt, helaas 1 als echte soepkip huishond maar ook 2 die echt rennen steppen sporten etc.
Kijk naar de pels, de manier van bewegen en de mate van sociaal gedrag van Cleo. Jammer dat het zo slechte kwaliteit is. En ze was hier al ouder, gecastreerd etc. Denk dat zij Podenco x husky was. Ze was gitzwart en naar onder toe helemaal grijs verbleekt. Echt een hele mooie hond vond ik haar.Nanna schreef: 06 jun 2024, 22:00 Ik ben echt nul van de rasgroep poolhonden. Prachtig om te zien en op de Akita en Malamute na meestal goeie en sociale karakters. En inderdaad prachtig.
Maar niks voor mij.

Jups das ko.Marc schreef: 06 jun 2024, 22:10In de hond in jouw onderschrift zit zeker husky.Hewi schreef: 06 jun 2024, 21:25 Wat een knapperd hij heeft wel iets weg van mijn ko, das waarschijnlijk iets Duitse herder husky kelpie mengelmoessie, en ik ga mee met @Marc Ik vind husky geweldig ♡ we hebben er paar in de buurt, helaas 1 als echte soepkip huishond maar ook 2 die echt rennen steppen sporten etc.