De hond die hier loopt (een beul van een ik gok AmBull) lijkt op het oog ontspannen tot hij een andere hond binnen een straal van enkele tientallen meters spot, dan verstrakt hij en gaat fixeren.
Vóór dat moment heb ik al een hysterisch panikerende Dívka dus alleen al om haar rustiger te houden neem ik ruim afstand.
Voor haar heb ik ook het motto 'beter geen ervaring dan slechte ervaringen' en ben ik zeer selectief in welke honden erbij mogen komen.
De selectie staat momenteel op 7 buiten Mahdutje en Joep, waren er 10 maar 2 zijn er overleden en 1 heeft na minder fijne ervaring inmiddels het motto 'de beste verdediging is de aanval' maar daarvan zijn de baasjes zeer verantwoordelijk bezig en hebben dat aangegeven toen ik ze tegenkwam zonder de honden.
Maar idd liever eentje waarvan je het ziet dan één die ogenschijnlijk vanuit het niets grijpt ofzo.
Ik heb zelf eens half onder een oude halfblinde Fila Brasileiro gehangen bij het aflijnen vd toenmalige uitlaathond, omdat ze dicht op me kwam staan met een

.
Eigenaar helemaal flippen dat ze gevaarlijk was en ik ben heel, héél rustig opzij gestapt voor ik weer omhoog kwam omdat ik wel aanvoelde dat rustig blijven en geen onverwachte bewegingen maken haar ook kalm zou houden.
Ondanks dat ik me bewust was van haar waaksheid en het niet te beroerd zijn om haar tanden te gebruiken voelde ik me daar niet onveilig bij ofzo.
Maar ik durf wel te zeggen dat het heel anders had afgelopen als ik was gaan panikeren ofzo, ze liep niet voor niets met een muilkorf om als ze door een ander dan de eigenaren gehanteerd moest worden ofzo.